Baard of geen baard?

Barca

Baard
Hallo allemaal

Ik vraag me al enkele jaren of ik een baard zou kunnen laten groeien. Telkens ik hem even laat staan kom ik vrij snel tot de conclusie dat ik te veel kale plekjes heb en dan neem ik m'n scheerapparaat en gaat het weer af. Nu ben ik onlangs op vakantie geweest en was ik mijn apparaat vergeten. Ik heb me nu bijna 3 weken niet geschoren en dat geeft dit resultaat. Aan de zijkanten valt het dus wel mee maar onderaan is hij toch niet echt wat het moet zijn. Redelijk wat kale plekjes en ook op de kin zou hij voller moeten zijn om hem te kunnen laten staan. Wat denken jullie ervan?

image1.JPG

image2.JPG
 

Ronald

Volle Baard
Oerbaard
Welkom op het forum! (Y)

Die kale plekje" vallen echt wel mee, en gaan nog wel opvullen denk ik. Als een baard groeit wordt deze niet alleen langer maar ook voller.
Ik denk dat je met een paar weekies al een enorm verschil zult zien. Geduld is waar het nu om gaat. (en das lang niet makkelijk hoor.)
Ik vind het in ieder geval helemaal niet zo'n slecht begin!!
 

Barca

Baard
Bedankt voor de reacties. Geduld is geen probleem, wij zijn nog maar pas begonnen en ben heel benieuwd wat de evolutie zal zijn de komende weken. Ik heb mezelf nog nooit zo lang niet geschoren dus is sowieso voor mij een nieuw zicht.
Hoe kan je eigenlijk inschatten welke lengte je baard heeft? Lijkt me interessant om te kunnen inschatten als ik binnenkort met een trimmer alles eens wat gelijker wil maken om het proper te houden.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Die kale plekjes zie je binnenkort niet meer.
Wat intereseert het je hoe lang het haar is?
Met een trimmer wordt je baard niet proper, maar verniel je hem zeker in het eerste half jaar van groei. Lekker in een kast leggen!
Wordt een prima baard en welkom trouwens. :)>
 

Barca

Baard
Ik hoop dat je die binnenkort inderdaad niet meer zal zien. In de meeste van die kale plekjes zie ik nog wel heel korte haartjes dus als da nog wat groeien komt dat zeker goed. Juist in de ene plek onderaan rechts op de tweede foto zie ik echt geen haartjes dus of dat goed komt weet ik niet.
Ik dacht dat je op een bepaald moment de langere haren misschien best wat kon inkorten zodat alles wat gelijker zou zijn. Ik ga ook niet voor een al te lange baard eigenlijk. Iets zoals hieronder vind ik wel iets hebben:
olof-mellberg.jpg
 

maximum

Zware baard
Bedankt voor de reacties. Geduld is geen probleem, wij zijn nog maar pas begonnen en ben heel benieuwd wat de evolutie zal zijn de komende weken. Ik heb mezelf nog nooit zo lang niet geschoren dus is sowieso voor mij een nieuw zicht.
Hoe kan je eigenlijk inschatten welke lengte je baard heeft? Lijkt me interessant om te kunnen inschatten als ik binnenkort met een trimmer alles eens wat gelijker wil maken om het proper te houden.

Welkom(Y)Hou voor het gemak 1 cm per maand baardgroei aan gemiddeld;) Je voorbeeld plaatjes zijn 4-6 weken baardjes schat ik zoo_OGezien het bij jou iets dunner is zal het dan een 6-8 weken baardje moeten worden:)Dus tondeuse op 15mm en scheren maar(Y)Al vermoed ik dat het op die lengte bij jou niet vol gaat geraken:(Dus ik zou zeggen id weg met die tondeuse en kijk 6-12 maanden niet in de spiegel:DDan zijn de 'gaatjes' niet meer zichtbaar:pBeard up:)>
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Ik denk dat dat wel meevalt @maximum. Er komen nog genoeg haartjes bij. Als je het een half jaar lang op 1,5cm blijft houden, dan heb je na een half jaar echt wel meer dichtheid. En zo raar is deze baardgroei niet hoor..
 

Ronster

Baard
Welkom!
Het is lastig inschatten hoe het gaat worden wanneer je een tijd niet scheert. Bij de een groeien de kale plekjes dicht, bij anderen blijven ze open helaas.
Maar zeker gezien je al schrijft dat er haartjes te zien zijn zou ik net als Arjay zeggen: gewoon eens stug volhouden. Een tijd (let's say 6 maanden) geduld hebben, de 24 uurs regel in acht houden en op 1.5cm blijven scheren.
Succes! :)>

[offtopic] Heb je ook zo genoten van Ronaldo afgelopen dinsdag? :cool: [/offtopic]
 

maximum

Zware baard
Ik denk dat dat wel meevalt @maximum. Er komen nog genoeg haartjes bij. Als je het een half jaar lang op 1,5cm blijft houden, dan heb je na een half jaar echt wel meer dichtheid. En zo raar is deze baardgroei niet hoor..

Dan moet ie de laatste 4 regels maar vergeten Arjay;)Zo zomaar kunnen(Y)Ik heb een gebiedje onder de lip wat na 13maanden nog niet dicht is:) Maar misschien bij hem wel..Beard up:)>
 

Barca

Baard
Het is dus niet dat je de dichtheid gaat afremmen als je op een bepaald moment begint te trimmen op 1,5cm? Want ik lees hierboven toch wat tegenstrijdigheden daarover.

@Ronster Haha ik heb het niet zo met Ronaldo ;) Te veel met zichzelf bezig, het was zelfs te veel om als kapitein zijn supporters te groeten na de match.
 

maximum

Zware baard
Het is dus niet dat je de dichtheid gaat afremmen als je op een bepaald moment begint te trimmen op 1,5cm? Want ik lees hierboven toch wat tegenstrijdigheden daarover.

@Ronster Haha ik heb het niet zo met Ronaldo ;) Te veel met zichzelf bezig, het was zelfs te veel om als kapitein zijn supporters te groeten na de match.

Zoals Ronster vermeld dat verschilt erg per persoon..Zou zeggen 'Let it grow and you wil know';)
Valt ook niet mee he vooruit analyseren over een baardo_O

Logisch dat iemand die barca als nickname heeft weinig met ronaldo heeft;)Of niet Ronster:D

Beard up:)>
 

Ronster

Baard
Met trimmen op de lengte waarop je het wil hebben (1.5cm?) rem je zeker niet de groei op de haartjes die nog geen 1.5cm zijn :)
Snelheid van groeien kan nogal verschillen. Volgens mij zit dat verschil in groeisnelheid nogal gegroepeerd = patches.

Haha, precies wat ik bedoelde. Denk dat er weinig Barca fans zijn die het wel op Ronaldo hebben.
Ik speel vrijwel dagelijks FIFA, maar heb minstens de laatste 3 versies niet met Madrid gespeeld. Absoluut het sterkste (lees overpowered) team in FIFA, maar ik weiger het gewoon, en dat is niet op de laatste plaats aan die arrogante zak hooi te danken :D
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Met trimmen op de lengte waarop je het wil hebben (1.5cm?) rem je zeker niet de groei op de haartjes die nog geen 1.5cm zijn
Precies wat ik bedoel! :D(Y)

Ronaldo is een gepassioneerde egotripper. Maar goed, Zlatan en Lionel hebben ook zo hun kapsones.
Gunfactor voor Ronaldo is wel een stuk lager. Ook bij mij.. :p
 
Banner image
Top