Baard Kam...

Ronald

Volle Baard
Oerbaard
Maar is dat ook geschikt voor langere baarden heren? Dat vraag ik mij echt af.
Mijn beardo begint nu echt lengte te krijgen :D
Hij is heel stug, dus ik denk dat dat juist heel goed gaat met de langere en/of vollere baarden.
 
P

PUNK-JAZZ

Guest
Arjay zei:
Maar is dat ook geschikt voor langere baarden heren? Dat vraag ik mij echt af.
Mijn beardo begint nu echt lengte te krijgen :D

Ronald:
Hij is heel stug, dus ik denk dat dat juist heel goed gaat met de langere en/of vollere baarden.


Koop het maar RJ, wat Ronald zegt, berust op waarheid
Als het jou niet bevalt neem ik het van je over voor de helft:p:D(Y)(Y) van de prijs ghehehehehe :)> :D:p:)>(Y)o_O;):)
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Arjay zei:
Maar is dat ook geschikt voor langere baarden heren? Dat vraag ik mij echt af.
Mijn beardo begint nu echt lengte te krijgen :D

Ronald:
Hij is heel stug, dus ik denk dat dat juist heel goed gaat met de langere en/of vollere baarden.


Koop het maar RJ, wat Ronald zegt, berust op waarheid
Als het jou niet bevalt neem ik het van je over voor de helft:p:D(Y)(Y) van de prijs ghehehehehe :)> :D:p:)>(Y)o_O;):)
Haha die SOHI toch! :D
Ga me eerst eens wat meer verdiepen in dit onderwerp voordat ik zo'n borstel aanschaf haha..
 

Ratlook

Volle Baard
---
Ik heb natuurlijk ook een borstel, alleen van een ander merk,

maar ik moet zeggen dat ik kammen prettiger vind!!

---
 

Ronald

Volle Baard
Oerbaard
Borstelen met zo'n stugge borstel is sowieso iets dat je echt maar een keer per dag moet doen.
Wat ik ze lees en zie op youtube is vaker borstelen eerder schadelijk dan goed voor je baard.

Ik doe het 's ochtends na het douchen. Ik vind het een heerlijk masserend effect hebben, de baard wordt er lekker zacht van en achtergebleven losse haartjes en huidcellen borstel je er zo uit.

Daarna begint mijn ritueeltje met olie en\of wax.
Daar gebruik in vervolgens de kam voor om dat goed te verdelen en te modelleren. In de loop van de dag haal ik af en toe nogmaals even een kam door om de boel weer een beetje te temmen, en omdat het ook gewoon een lekker gevoel is.

De borstel en kam hebben voor mij dus net ff een andere functie en beide gebruik ik graag. (Y)
 

Sander

beards be like...
Borstelen met zo'n stugge borstel is sowieso iets dat je echt maar een keer per dag moet doen.
Wat ik ze lees en zie op youtube is vaker borstelen eerder schadelijk dan goed voor je baard.

Ik doe het 's ochtends na het douchen. Ik vind het een heerlijk masserend effect hebben, de baard wordt er lekker zacht van en achtergebleven losse haartjes en huidcellen borstel je er zo uit.

Daarna begint mijn ritueeltje met olie en\of wax.
Daar gebruik in vervolgens de kam voor om dat goed te verdelen en te modelleren. In de loop van de dag haal ik af en toe nogmaals even een kam door om de boel weer een beetje te temmen, en omdat het ook gewoon een lekker gevoel is.

De borstel en kam hebben voor mij dus net ff een andere functie en beide gebruik ik graag. (Y)
@Ronald, ben erg benieuwd hoe jouw baard nu is (lengte enzo). Je hebt het over borstelen, maar ik dacht dat je dat pas bij echt "lange" baarden deed?
 

Ronald

Volle Baard
Oerbaard
Lange baarden zullen het wellicht harder nodig hebben dan korte baarden, maar toch heeft het voor korte baarden absoluut toegevoegde waarde. Ik zit op sommige plekken rond de 2,5 cm denk ik zo. Maar ook op sommige plekken korter, zoals eerder gezegd is mijn baard nu verre van ideaal.
 

Bunny

Baard
2 weken geleden mijn kam via eBay mogen ontvangen en wat voelt dat fijn door je baard :D Helaas het verkeerde type ontvangen dus afgelopen week kreeg ik nog een pakketje, nu dus 2 kent kammen voor de prijs van 1
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Ik schat dat de mijne op de langste plaatsen ook nog "maar" 2,5cm is of zo.

Door het gebruik van de borstel kan ik ineens de huidschilfers verwijderen en de huid lichtjes "masseren".

Bij langer baarden zal het zeker meer nodig zijn natuurlijk.
 

Ronald

Volle Baard
Oerbaard
---
Velen hebben het maar over huidschilfers....

Ik merk daar helemaal niets van ??

----
Ik merk daar ook niks van.
Maar je verliest zo'n 30.000 huidcellen per minuut, ook in je gezicht en onder je baardharen.

Mijn gevoel is dat ik ze dagelijks uit mijn baard was en borstel vòòr dat ik er wat van merk of dat het zichtbaar wordt. Hetzelfde geldt voor losse baardharen.

En zoals gezegd, vind het een lekker masserend gevoel geven.
 

Ratlook

Volle Baard
Ga maar eens met het juiste lichtinval lekker door je baard heen krabben, alsof je een enorme juik hebt. Dan zie je wat er bedoelt wordt. ;)

Ik heb praktisch nooit jeuk, ...

Ik weet dat iedereen huidschilvertjes verliest en haren,

maar ik kreeg de indruk dat sommige hier hetzelfde last

er van hadden zoals sommige mensen met veel roos !!

----
 
Banner image
Top