baard journey

kam of borstel

  • kam

    Votes: 3 50,0%
  • borstel

    Votes: 3 50,0%

  • Total voters
    6

Macx

Baardaap
Spannend joh! De eerste keer naar een meesterbarbier, dat is een heel mooi vooruitzicht. Ik wens je een fijne ervaring en kijk uit naar de foto's. (Y)(Y)(Y)
 

gatowh

Baard
het is weer iets meer dan een maand geleden, en ondertussen ben ik eenmaal bij de barbier geweest! voor haar en baard, in overleg en op inzicht van de barbier heeft hij een model in mijn baard gezet voor de eerste keer in 6 maanden. (ik heb de half yeard gered ) nooit verwacht toen ik 6 maanden geleden begon!

de barbier gaf aan dat de achterkant van de baard even lang was gegroeid als de voorkant dus dat de hele baard gelijk was aan lengte en hij stelde voor om de kracht van de baard uit te laten komen op de kin (voorkant van de baard).

Hij legde een kam op de kin (Baard) en ging 20 graden graden omhoog richting mijn oor en toen zag je meteen wat de bedoeling was, ik gaf ook aan dat ik dit in mijn gedachten had.

na circa 20 minuten tijd stond ik weer buiten met een model in de baard die ik voor ogen had,
dit is dan ook een nieuw startpunt om de baard nog langer te laten groeien!


De baard is wel veel veranderd ten opzichte van de vorige post ik zie nu echt
hoe de haren groeien en vallen, ook met producten of wanneer ik de föhn heb gebruikt
krijg ik sommige waves of richting niet uit de baard gewerkt,

ook was mijn (slechte kant) van de baard die minder groeide nu mijn beste kant,
want de baard valt daar veel mooier en is nu zelfs voller!,
wel gek hoe dit nog steeds veranderd.
Ik moet wel elke dag de fohn erop zetten en producten in doen anders lijk ik wel een holbewoner.

de foto hieronder is van ongeveer 2 dagen geleden,
dit is wel mijn terugval basis als de baard echt te lang word voor mijn gevoel,
dan gebruik ik deze foto als referentie kader, om de baard weer bij te werken.

maar ik ben benieuwd wat de aankomende maanden voor veranderingen gaan brengen,
Beard On!.


hmpfy6y.jpg
 

Macx

Baardaap
WoW! wat is het een mooie baard geworden! en wat een leuk succesverhaal Gatowh.
Van harte gefeliciteerd met je prachtige baard en respect voor je geduld, want zonder geduld had je het niet gehaald en nu draag je een hele mooie baard waar je echt heel trots op mag zijn. Nogmaals, heel veel geluk ermee.(Y)(Y)(Y)
 

tijn

Zware baard
het is weer iets meer dan een maand geleden, en ondertussen ben ik eenmaal bij de barbier geweest! voor haar en baard, in overleg en op inzicht van de barbier heeft hij een model in mijn baard gezet voor de eerste keer in 6 maanden. (ik heb de half yeard gered ) nooit verwacht toen ik 6 maanden geleden begon!

de barbier gaf aan dat de achterkant van de baard even lang was gegroeid als de voorkant dus dat de hele baard gelijk was aan lengte en hij stelde voor om de kracht van de baard uit te laten komen op de kin (voorkant van de baard).

Hij legde een kam op de kin (Baard) en ging 20 graden graden omhoog richting mijn oor en toen zag je meteen wat de bedoeling was, ik gaf ook aan dat ik dit in mijn gedachten had.

na circa 20 minuten tijd stond ik weer buiten met een model in de baard die ik voor ogen had,
dit is dan ook een nieuw startpunt om de baard nog langer te laten groeien!


De baard is wel veel veranderd ten opzichte van de vorige post ik zie nu echt
hoe de haren groeien en vallen, ook met producten of wanneer ik de föhn heb gebruikt
krijg ik sommige waves of richting niet uit de baard gewerkt,

ook was mijn (slechte kant) van de baard die minder groeide nu mijn beste kant,
want de baard valt daar veel mooier en is nu zelfs voller!,
wel gek hoe dit nog steeds veranderd.
Ik moet wel elke dag de fohn erop zetten en producten in doen anders lijk ik wel een holbewoner.

de foto hieronder is van ongeveer 2 dagen geleden,
dit is wel mijn terugval basis als de baard echt te lang word voor mijn gevoel,
dan gebruik ik deze foto als referentie kader, om de baard weer bij te werken.

maar ik ben benieuwd wat de aankomende maanden voor veranderingen gaan brengen,
Beard On!.


hmpfy6y.jpg
Wowwwwww dat is een PRACHT baard zeg. Mooi vol. Prachtig
 

Texman

Koning Baard
Ha @gatowh ,
Het is ongelofelijk dat je in een half jaar tijd zo'n mooie baard hebt gekregen (Y)(Y)(Y).
Je bent een baardman extraordinair ;) en een voorbeeld voor andere baardbroeders :)> :)> :)>.
Groet Texman :)>
 

gatowh

Baard
WoW! wat is het een mooie baard geworden! en wat een leuk succesverhaal Gatowh.
Van harte gefeliciteerd met je prachtige baard en respect voor je geduld, want zonder geduld had je het niet gehaald en nu draag je een hele mooie baard waar je echt heel trots op mag zijn. Nogmaals, heel veel geluk ermee.(Y)(Y)(Y)
geduld werd inderdaad een aantal keer getest, en ik kan niet op 2 handen meer tellen hoe vaak ik de 24 uur regel heb moeten toepassing onderweg na de 6 maanden baard, en nog steeds heb ik dagen dat de baard mij niet bevalt en niet wilt zitten zoals ik graag wil, maar als ik dan de volgende dag weer wakker word en in de spiegel kijk ben ik blij dat die er nog hangt. bedankt voor de complimenten en de support!
 

gatowh

Baard
Ha @gatowh ,
Het is ongelofelijk dat je in een half jaar tijd zo'n mooie baard hebt gekregen (Y)(Y)(Y).
Je bent een baardman extraordinair ;) en een voorbeeld voor andere baardbroeders :)> :)> :)>.
Groet Texman :)>
Hahah bedankt Texman thanks voor de support!! !(Y)(Y) ( nu moet ik wel bekennen dat de hoek van de foto en het licht inval + de filter ) de baard ook wel extra goed doet, maar het is inderdaad een best mooie baard geworden waar ik trots op kan zijn nu al, ik ben ook benieuwd waar dit nog heen kan groeien met de tijd en aangezien ik niet kaal of net geschoren begon op dit Forum, zal ik binnenkort nog wat foto's plaatsen van mijn kale gezicht voor dat ik 6 maanden geleden begon met baard sparen. :)>
 

gatowh

Baard
Altijd mooi, hoe een barber je baard in 15 minuten kan ruïneren, ik vroeg specifiek om iets bij te knippen en een ronde baard te houden geen punt baard! dus de zelfde vorm te behouden die erin zit en dan loop je even later toch naar buiten met een punt baard een te hoge neklijn waardoor je door de baard heen kan kijken vanaf de zijkant en super harde lijnen naast mijn oor, alles wat ik niet wilde, was gedaan in 15 minuten wat een kut dag heb ik...

Eerste foto van de 2 collages was hoe het was, en de 2e foto is hoe het nu is.

Dat word weer flink laten groeien
 

Bijlagen

  • IMG_20230418_210948.jpg
    IMG_20230418_210948.jpg
    243,9 KB · Weergaven: 43
  • IMG_20230418_212651.jpg
    IMG_20230418_212651.jpg
    355,9 KB · Weergaven: 43

Macx

Baardaap
Hoi Gatowh, het is vast frustrerend om te zien hoe jouw baard in korte tijd veranderd is naar iets wat je niet wilde. Het is zeker begrijpelijk dat je baard een belangrijk onderdeel is van jouw uiterlijk en dat het niet leuk is als het de gewenste vorm niet meer heeft. Blijf positief, je hebt nog steeds een prachtige baard en het groeit elke dag een stukje aan, hopelijk heb je binnenkort weer een mooie, ronde baard die je tevreden zal stellen.
Misschien is het mogelijk om een andere barbier te vinden die jouw gewenste stijl beter begrijpt.
 

Macx

Baardaap
Ik heb nog een vraagje, is dit dezelfde barbier als de eerste keer dat je naar de barbier ging en je zo ontzettend tevreden was? Als dat zo is, dan toch apart dat hij nu zo afwijkt van de eerste keer.
 

tijn

Zware baard
Altijd mooi, hoe een barber je baard in 15 minuten kan ruïneren, ik vroeg specifiek om iets bij te knippen en een ronde baard te houden geen punt baard! dus de zelfde vorm te behouden die erin zit en dan loop je even later toch naar buiten met een punt baard een te hoge neklijn waardoor je door de baard heen kan kijken vanaf de zijkant en super harde lijnen naast mijn oor, alles wat ik niet wilde, was gedaan in 15 minuten wat een kut dag heb ik...

Eerste foto van de 2 collages was hoe het was, en de 2e foto is hoe het nu is.

Dat word weer flink laten groeien
Jammer toch dat er zo veel barbieren zijn die gewoon niet luisteren naar de wensen van hun klant. Lijkt wel of ze alleen maar hun eigen ding willen doen. Het is nu even zonde en jammer, maar binnen no time heb je je ronde mooie basrd weer terug .
 

Texman

Koning Baard
Altijd mooi, hoe een barber je baard in 15 minuten kan ruïneren, ik vroeg specifiek om iets bij te knippen en een ronde baard te houden geen punt baard! dus de zelfde vorm te behouden die erin zit en dan loop je even later toch naar buiten met een punt baard een te hoge neklijn waardoor je door de baard heen kan kijken vanaf de zijkant en super harde lijnen naast mijn oor, alles wat ik niet wilde, was gedaan in 15 minuten wat een kut dag heb ik...

Eerste foto van de 2 collages was hoe het was, en de 2e foto is hoe het nu is.

Dat word weer flink laten groeien
Alweer een reden om zelf je baard bij te gaan werken.
Het is niet zo moeilijk als het lijkt.
Als je iedere week je baard een klein beetje bijwerkt blijf hij altijd netjes.:)>
 

gatowh

Baard
Ik heb nog een vraagje, is dit dezelfde barbier als de eerste keer dat je naar de barbier ging en je zo ontzettend tevreden was? Als dat zo is, dan toch apart dat hij nu zo afwijkt van de eerste keer.
dat is dus het gekke het was dezelfde barbier, en ik was ook nog eens heel duidelijk maar hij had zijn koppie er niet bij, wat resulteerde in een punt baard met harde lijnen, hou meer van de natuurlijke look, maar goed ik heb de 24 uurs regel weer toe moeten passen omdat een puntbaard echt niet mijn ding is maar ik moet hier even 2 maanden doorheen en dan weer naar een ronde baard gaan, ik ga het niet meer uit besteden ik hou alles in eigen beheer, ik ga vanaf nu mijn eigen baard bijhouden, ik deed al alle lijnen, maar ga nu ook de lengte zelf bijhouden. ik vind het niet erg om er een aantal uur aan te besteden elke paar maanden.
 

gatowh

Baard
Jammer toch dat er zo veel barbieren zijn die gewoon niet luisteren naar de wensen van hun klant. Lijkt wel of ze alleen maar hun eigen ding willen doen. Het is nu even zonde en jammer, maar binnen no time heb je je ronde mooie basrd weer terug .
Ja het is voor hun veel verschil aanbrengen met hoe je binnenkomt terwijl Ik niet zit te wachten op een totale metamorfose, hij moest gewoon veel meer communiceren en vragen voor dat hij beslissingen ging maken, ik ben mijn snor aan het laten groeien en hij had bijna met de clipper al mijn snor te pakken, gelukkig was ik eerder met zeggen dat de snor niet hoeft. ik ga in ieder geval niet meer hier mijn baar doen de volgende keer doe ik het zelf.
 

gatowh

Baard
Je koopt hier niets voor, maar ik vind je baard nog steeds heel erg gaaf hoor!
Daar zouden velen, waaronder ik, een moord voor doen.
bedankt voor de compliment (Y) :)> :cool: < ik ben zeker ook nog wel tevreden met de groei! niet zozeer met de shape van de baard momenteel maar het is wel gewoon zuur ben al 8 maanden ergens naar toe aan het werken en voor mij gevoel was ik er bijna en dat het dan met een knipbeurt weer zeker 3 maanden verwijderd ben van mijn doel is natuurlijk een tegenvaller.
 

Macx

Baardaap
dat is dus het gekke het was dezelfde barbier, en ik was ook nog eens heel duidelijk maar hij had zijn koppie er niet bij, wat resulteerde in een punt baard met harde lijnen, hou meer van de natuurlijke look, maar goed ik heb de 24 uurs regel weer toe moeten passen omdat een puntbaard echt niet mijn ding is maar ik moet hier even 2 maanden doorheen en dan weer naar een ronde baard gaan, ik ga het niet meer uit besteden ik hou alles in eigen beheer, ik ga vanaf nu mijn eigen baard bijhouden, ik deed al alle lijnen, maar ga nu ook de lengte zelf bijhouden. ik vind het niet erg om er een aantal uur aan te besteden elke paar maanden.
Heel goed idee, heb je ook een verwarmde borstel en een goede haardroger? Ik heb beide vandaag binnen gekregen, als je een haardroger aanschaft koop er dan één met een koude knop, een verwarmde borstel is erg handig voor je snor en voor de zijkanten, ook kun je dan je baardharen wat steiler maken als je dat zou willen, ik doe dat overigens niet. De verwarmde borstel heeft mijnbaard.nl al voor 20 euro, ik heb voor de mijne iets van 75 betaald. Een goede schaar moet je ook kopen en een baardschort om de haren op te vangen, anders krijg je problemen met je vrouw of vriendin.
 
Banner image
Top