Baard in wording.

Jelle

Baard
2i0c6k4.jpg


Weer even verder begint het nu toch wel wat te kriebelen...denk omdat de haren nu wat krullen.
Zeker op de zijkant van de kin is er nu iets meer lengte.
 

Freerider

Baard
Gaat de goede kant op! Misschien ook het moment om te beginnen met borstelen, scrubt een beetje. Gebruik je ook een huidscrub? Haalt de dode cellen weg, scheelt ook weer in jeuk. Ik ga er vanuit dat je al wel olie gebruikt?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
 

Jelle

Baard
Dankjewel,

Ja biologische 100% jojoba olie met handgevoerde jojobas van de vrouw des huizes ontdekt, geen idee wat zij er mee doet ze heeft geen baard.
1 dezer dagen zal ze er best achterkomen dat het sneller opgaat dan anders, dan zal ik het wel opbiechten.

Borstel en kam besteld en scrub zal ik morgen eens zoeken, de kans is groot dat ik dat ook wel ergens in de badkamer vind.
 

Texman

Koning Baard
Ha Jelle,
Dit gaat echt heel goed.(Y) Bij jouw zal het niet zo lang duren voordat je een indrukwekkende baard zal hebben.:D
En zoals bij iedereen gaat de beginfase gepaard met wat ongemakken zoals jeuk:eek: en je zal ook wel eens een wat minder leuke reactie krijgen op je baard.:(
Over het algemeen is dat van voorbijgaande aard dus hou vol en haak niet af.
Ik heb hier al het nodige geschreven over baardverzorging. Kijk dat is na en ook de adviezen van anderen.
Er is helaas geen algemeen advies wat voor iedereen werkt. Je zult dus een beetje moeten zoeken en experimenteren met de diverse mogelijkheden die je op het forum zal aantreffen.
Waar je mee kan beginnen is het volgende:
-- Was slechts 3x in de week je baard met een goede baardzeep of baard shampoo.
-- Spoel de overige dagen je baard grondig uit met lauw/warm water. Dit is van belang omdat je eigen huidvetten zoveel mogelijk intact moeten blijven
-- 1 maal in de week scrubben is OK maar ook weer niet te heftig (ook weer vanwege het behoud van de huidvetten).
-- Droog je baard voorzichtig met een handdoek(meer deppen en knijpen dan wrijven).
-- Hierna gebruik je een baardolie of baardbalsem naar keuze en kam je je baard door zodat alle haren weer goed zitten.
Succes Texman:)>
 

Jelle

Baard
Ha Jelle,
Dit gaat echt heel goed.(Y) Bij jouw zal het niet zo lang duren voordat je een indrukwekkende baard zal hebben.:D

Thanks, voor het uitgebreide advies.
Gezien mn dagelijkse werkzaamheden moet er meestal wel dagelijks gewassen worden, hiervoor milde shampoo gehaald.
Niet gehinderd door enige kennis ook nog conditioner gehaald voor een keer of 3 per week.

Uiteraard al meerdere keren gevraagd of me scheerapparaat kapot was, en dit bevestigd natuurlijk.
Ach over 3 maanden weet men niet meer anders.
 

Texman

Koning Baard
Thanks, voor het uitgebreide advies.
De milde shampoo en de conditioner zijn prima. Gebruik er per keer niet meer van dan noodzakelijk is.
Je zou in het weekend kunnen spoelen met lauw/warm water.
Wat je schrijft over die drie maanden is waar dan ben je voor iedereen gewoon een man met een baard.:cool:
Succes Texman:)>
 
Laatst bewerkt:

Jelle

Baard
169es0g.jpg


Reis baard borstel uit het land van de rijzende ☀️ , moest toch wat hebben en zag deze erbij staan.
Ook goed te gebruiken om op het laatste momentje schoenen nog wat op te poetsen.
[DOUBLEPOST=1516992019][/DOUBLEPOST]
Ik heb een flauw vermoeden! Lekker zacht, hè? :p:D
Ja ik weet het niet, ik moet nog een geschikt moment zoeken dat te bespreken.
 
Laatst bewerkt:
Banner image
Top