baard in ontwikkeling

Pim

Baard
Bedankt professor! ik vind het nog steeds een beginnersbaard maar dit terzijde. Misschien ben ik te kritisch op mijn baard. Maar door de dringende goed bedoelde adviezen op dit forum heb ik geleerd om in ieder geval de natuur zijn vrije gang laten gaan!
 
Laatst bewerkt:

Pim

Baard
Ik heb een vraagje. Mijn baardreis is richting een volle baard met lengte zoals ik al eerder heb aangegeven. Nu is mijn vraag kan ik alsnog mijn neklijn lager zetten door het bij te laten groeien? Of is het geen porem als er straks tov de vollere baard? Vast bedankt voor het meedenken!
 

Bijlagen

  • 25B0103D-262C-43D5-99D3-0636E7303D20.jpg
    25B0103D-262C-43D5-99D3-0636E7303D20.jpg
    95,7 KB · Weergaven: 170
  • 425AF8E1-953E-4B28-94EE-11092E3D6210.jpg
    425AF8E1-953E-4B28-94EE-11092E3D6210.jpg
    63,5 KB · Weergaven: 169
  • 8A889120-C8CA-4376-9B61-09AFDCA7ACA4.jpg
    8A889120-C8CA-4376-9B61-09AFDCA7ACA4.jpg
    337,4 KB · Weergaven: 154

Hartenheer

Zware baard
Volgens mij heb je een prima baardgroei om een grote baard te talen groeien.
Ben er zelfs een beetje jaloers op.
Ik heb aan één kant een kruin in mijn baard, en zie dan maar een nette grote baard te laten groeien.

Dus ik zou zeggen, lekker door laten groeien (Y)
 
  • Like
Reactions: Pim

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Als je wilt gaan voor "vol met lengte" dan blijf je naar mijn mening best gewoon van de neklijn af ;)
 
  • Like
Reactions: Pim

Ardjan

Baardaap
Als jij voor een langere baard wil gaan, zou ik niet teveel 'klooie' aan de baard. Die neklijn ziet er prima uit;
Ik zou zeggen, lekker laten groeien die handel en je zal zien, het wordt een megabaard! :)>
 
  • Like
Reactions: Pim

Pim

Baard
Thanks baard broeders voor jullie adviezen! Ik laat de neklijn nu helemaal doorgroeien de komende 2 maanden.

@Hartenheer nou ik heb ook rare waves in mijn haar zelfs wax helpt niet. Maar het is puur natuur he!
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Maar! De neklijn kun je pas laten meegroeien en zakken op het moment en dezelfde hoogte, die de voorzijde van de baard dan heeft, anders krijg je een vreemde pluk haar op de keel, die de baard niet afdekt.
 
  • Like
Reactions: Pim

Pim

Baard
Maar! De neklijn kun je pas laten meegroeien en zakken op het moment en dezelfde hoogte, die de voorzijde van de baard dan heeft, anders krijg je een vreemde pluk haar op de keel, die de baard niet afdekt.

professor betekent het dat ik nog moet wachten met de aangroei? Daarnaast is het wenselijk om de sprieten op de rand van de kin te verwijderen wat ik nu wel doe?
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Ik heb de laatste drie foto's nog eens goed bestudeerd. Mijn, uiteraard geheel persoonlijke, advies: gewoon niets snoeien en laten groeien. Ook de kaakhoeken. En de neklijn, zoals op foto nr. 3 bijscheren tot de lengte van de gehele baard en deze daarna mee laten gaan.

En zoals @Ardjan al reeds meldde: niet ongeduldig zijn, omdat een baard zeeeeeeer langzaam groeit en er eigenlijk gewoon van afblijven tot er genoeg baardmassa is om te kunnen modelleren.
 
  • Like
Reactions: Pim

Pim

Baard
Bedankt voor je uitvoerige advies professor! ik ben nu gelukkig al een stuk verder dan mijn eerdere pogingen, Ik zal weer een update geven over 2 maanden!
 

Pim

Baard
Ik was niet helemaal content. Dus gewoon overnieuw beginnen, de wereld stort niet. Laat over een maand wel een goede neklijn zetten en dan weer gewoon oogsten in de komende maanden.
 

Bijlagen

  • 6C264118-3259-41C6-BB65-8C1B74F9AA5E.jpg
    6C264118-3259-41C6-BB65-8C1B74F9AA5E.jpg
    251,6 KB · Weergaven: 123

Razae

Stoppelbaard
Uitstekende baardgroei als je het mij vraagt, had zelf ook een soortgelijk momentje waar ik niet tevreden was met de neklijn en opnieuw begon. Het voordeel van fouten maken in het begin, het groeit snel weer aan. Lekker bezig!
 
  • Like
Reactions: Pim

Pim

Baard
Uitstekende baardgroei als je het mij vraagt, had zelf ook een soortgelijk momentje waar ik niet tevreden was met de neklijn en opnieuw begon. Het voordeel van fouten maken in het begin, het groeit snel weer aan. Lekker bezig!
Inderdaad het is een leerproces. Ben blij dat ik een neklijn heb laten zetten. Enige wat ik nu doe is het haar onder de neklijn wegscheren om de paar dagen en er niet meer aanzitten. En het boeit me niet of het een paar weken onverzorgd er uitziet. Wil nu eindelijk doorzetten!
 
Banner image
Top