Baard groeien / groei, lukt niet

q95

Stoppelbaard
Hallo baardmeneren.

Ik scheer mijn ‘baard’ met een scheerapparaat en dan alleen de standaardkop er op.

Ik krijg geen volle en lange baard.

Hebben jullie tips voor het groeien van een baard en een oplossing voor de kale plekken die ik heb.

Ik zoek al lang hulp hierbij.
 

JGB

Baard
Hallo baardmeneren.

Ik scheer mijn ‘baard’ met een scheerapparaat en dan alleen de standaardkop er op.

Ik krijg geen volle en lange baard.

Hebben jullie tips voor het groeien van een baard en een oplossing voor de kale plekken die ik heb.

Ik zoek al lang hulp hierbij.

Als je blijft scheren zal het niet wat worden.
 

Pieter73

Baard
De enige tip op basis van je vraag is: leg je scheerapparaat weg en blijf er een paar maanden vanaf... Daarna kun je pas kijken of en hoe erg die kale plekken zijn. Scheren terwijl je een (lange) baard wil is een beetje contraproductief zoals JGB ook al aangeeft.
 

Macx

Baardaap
Hallo baardmeneren.

Ik scheer mijn ‘baard’ met een scheerapparaat en dan alleen de standaardkop er op.

Ik krijg geen volle en lange baard.

Hebben jullie tips voor het groeien van een baard en een oplossing voor de kale plekken die ik heb.

Ik zoek al lang hulp hierbij.

Goedeavond q95, voor hulp en tips voor het laten groeien en onderhouden van een baard ben je aan het goede adres, jammer dat het zo lang heeft geduurd voor je ons hebt gevonden, anders had je waarschijnlijk al een mooie baard gehad.

Als je een lange baardreis ambieert zonder eind station dan moet je doorgaan met het scheren van je baard en hopen op een volle baard.
Als je een beetje baardgroei wilt kweken moet je ten eerste veel geduld hebben en je scheerspulletjes even niet aanraken de komende drie maanden.
De kale plekken waar zitten die, en zijn het nog steeds kale plekken na drie maanden?
Als je nuttige tips wilt ontvangen helpt het ons wel als je een paar foto's zou willen posten zodat we je nog beter van advies kunnen voorzien.
Alvast veel succes met je baardreis.(Y)
 

Texman

Koning Baard
Ha @q95,
Welkom op ons leuke forum.
De enige tip die ik je nu kan geven is dat je scheerapparaat opzij legt en je baard zeker 3 maanden laat groeien.
Na die periode kan je zien hoe je baard zich heeft ontwikkeld en kan je er een model in laten zetten.
Je kan heel weinig doen om baardgroei te stimuleren, je kan je beginnende baard wel goed verzorgen om met baardolie.
Je genetische aanleg en je leeftijd zijn ook belangrijke factoren die een rol spelen bij baardgroei.
Wat je voor baardgroei kan verwachten kan je zien bij je vader, beide grootvaders en evt. oudere broers.
Succes Texman :)>
 
Ik snap niet waarom je scheert met een aparaat terwijl je je baard wilt laten staan. De logica ontgaat me. Niet meer aankomen, minstens 2 maanden en dan daarna desnoods beetje laten bijwerken door een goeie barbier(niet eentje die op de hype meevaart maar een echte vakmalloot) dan komt het echt wel goed..ik dacht ook het lukt niet maar met tips van meerdere deskundigen op dit forum is het toch gelukt..met veel geduld. Ben nu 7 maanden verder en heb een flinke baard die ik inmiddels iets heb terug laten snoeien omdat ie voor mij wat te lang begon te worden. Had ik nooit verwacht. Ben nu een trotse baardbezitter. Succes kerel, komt goed!
 
Banner image
Top