Baard en nieuw werk

BaardEde

Stoppelbaard
Beste medebaardmannen. ik heb vorige week na een sollicitatiegesprek een opmerking gehad en het zit me toch niet zo lekker.
ik kan aan de slag maar het zit me toch dwars.
waarom accepteren mensen me niet zoals ik ben? ik wil graag werken maar ik ben het een beetje beu dat mensen mij mogen bekritiseren om het simpele feit dat ik mijn hoofd haar en baard in natuurlijke vorm heb.
 

Kale666man

Baardaap
Omdat dit als je niet netjes in het rijtje loopt of doet wat zij willen(machtsmisbruik) ze voor jou vele anderen hebben en jij niet de enige bent met dit probleem.
Vraag het de baas zelf en zoek punten waarvan jij vind wat er aan hun niet deugd.
Bekritiseren kun je immers zelf ook en ik laat me niet de les lezen en doe wat ikzelf wil maar dat ben ik.
Er Ijn er wel meer bij die bij koeriers diensten verplicht worden zich te scheren.
 

RCM

Baardaap
Welkom! Wellicht een idee om even een paar foto's hier te plaatsen, en welke opmerkingen krijg dan zoal?
 

BaardEde

Stoppelbaard
Omdat dit als je niet netjes in het rijtje loopt of doet wat zij willen(machtsmisbruik) ze voor jou vele anderen hebben en jij niet de enige bent met dit probleem.
Vraag het de baas zelf en zoek punten waarvan jij vind wat er aan hun niet deugd.
Bekritiseren kun je immers zelf ook en ik laat me niet de les lezen en doe wat ikzelf wil maar dat ben ik.
Er Ijn er wel meer bij die bij koeriers diensten verplicht worden zich te scheren.

dankjewel.

het gaat om installatie werk bij grote bedrijven.
 

Kale666man

Baardaap
Ja oke ik begrijp het wel van ze en iok weer niet.
Ik zou kijken naar de kwaliteit van je werk zelf.
Dan zijn zweetvoeten en noem maar op ook niet goed
Nee is gekkigheid, maar het is niet anders,of je aanpassen,of ander werkzoeken,of de bekritisering voor lief nemen.
Ik kan niet voor jou kiezen jongen en tegenwoordig is het zo voor jou tien anderen.
Dus denk maar wat het beste is.
Mijn uiterlijk is geheel niet representatief maar ik werk ook niet en ben afgekeurd op medische gronden
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Welkom.

Nooit leuk als er opmerkingen komen over je baard. Al helemaal niet als dit op het werk gebeurd.
Er zijn helaas jobs die slechts een beperkte of helemaal geen baard toelaten. Omdat je bijvoorbeeld uit veilligheidsredenen mmoet een parsluchtmasker dragen bij de brandweer of iets dergelijks.

Anderen hebben vaak een excuus dat ze gebruiken omdat het niet "staat bij hun functie".
Best grappig als je bedenkt dat er in het verleden vele grote leiders, presidenten en vorsten geweest zijn die juist nu nog gekend zijn omwille van een baard.

Hopelijk kan je binnenkort aan de slag en blijven de opmrkingen uit.

PS: een voorsteltopic mag uiteraard altijd ;)
 
Banner image
Top