Baard bijhouden met tondeuse?

Ruben

Baard
Hallo,

Ik heb gisteren een hele mooie tondeuse besteld van Philips die met verschillende opzet stukken gaat tot maar liefst 41mm (In stappen van 0,1mm).
Nu vroeg ik me eigenlijk net pas af of tondeuses wel geschikt zijn om baardhaar mee bij te houden/trimmen.
Dit zou absoluut geen probleem moeten zijn toch? Hij was vrij duur en ik heb niet veel zin om hem meteen al terug te sturen.

Bedankt!
 

Bijlagen

  • 1.png
    1.png
    83,9 KB · Weergaven: 74
Hallo,

Ik heb gisteren een hele mooie tondeuse besteld van Philips die met verschillende opzet stukken gaat tot maar liefst 41mm (In stappen van 0,1mm).
Nu vroeg ik me eigenlijk net pas af of tondeuses wel geschikt zijn om baardhaar mee bij te houden/trimmen.
Dit zou absoluut geen probleem moeten zijn toch? Hij was vrij duur en ik heb niet veel zin om hem meteen al terug te sturen.

Bedankt!
Hoi Ruben,
Misschien eens een review opzoeken op Youtube of Google
 

Ruben

Baard
Het zou in principe kunnen, zeker bij wat kleinere baarden maar als er lengte in komt, is een tondeuse niet echt handig.. Ik denk ook dat sommigen je ook gaan afraden een tondeuse te gebruiken:p

Hoezo afraden? En ik ben denk ik van plan mijn baardje tot 20-30mm door te laten groeien.
[DOUBLEPOST=1470163871][/DOUBLEPOST]
Hoi Ruben,
Misschien eens een review opzoeken op Youtube of Google

Heb ik gedaan, maar helaas word daar niks gezegd over de plek van het lichaam waarop de tondeuse gebruikt is :p
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Elk kiest zijn eigen lengte qua baard natuurlijk.

Tondeuze is vaak makkelijker in gebruik maar geeft minder net resultaat dan met de schaar aan het werk gaan. Dat vergt dan weer wel enige oefening ;)
 

svvander

Baard
Een tondeuse is het perfecte materiaal om je baard te trimmen. Zoek maar eens op YouTube. Maar, met alle respect: je Philips is speelgoed. :) Ik heb deze:
Hetzelfde materiaal gebruikt mijn barbier (wel een model hoger). Supergoede kwaliteit.
 

Zwollenaar

Zware baard
Ik gebruik mijn tondeuze voor mijn 20 mm baard en dit gaat naar mijn idee
uitstekend. Ik krijg hier soms complimenten over mijn baard dus daar kan het niet aan liggenn
 

Ruben

Baard
Een tondeuse is het perfecte materiaal om je baard te trimmen. Zoek maar eens op YouTube. Maar, met alle respect: je Philips is speelgoed. :) Ik heb deze:
Hetzelfde materiaal gebruikt mijn barbier (wel een model hoger). Supergoede kwaliteit.

Ook een leuke, maar die heeft niet de gewenste maten, helaas.
 

JeroenP

Volle Baard
ik heb vandaag voor het eerst mijn baard zelf "bijgewerkt". De volgende manier heb ik eigenlijk gehanteerd.


of dit een goede manier is....mijn baard is minder wild na verwijdering van de springerige haren. Hier mee doorgaan of ben ik de plank compleet aan het misslaan?
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Als je voor "lengte" gaat zou ik de springerige haren met wax of balm proberen in het gareel houden.

Als je voor volume gaat lijkt me dit wel een goede methode.

Zelf begin ik er niet aan wegens "ik ben bang de boel om zeep te helpen" maar vooral ook omdat ik gewoon graag om de maand naar de barbier ga voor "onderhoud" :oops:
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Volgens mij sla je de plank niet mis, alleen beschadigd een trimmer de haarpunten en bij een geringe verkeerde beweging mis je een stuk baard of een deel van je snor. Een schaar werkt relaxter en preciezer.

 

JeroenP

Volle Baard
Als je voor "lengte" gaat zou ik de springerige haren met wax of balm proberen in het gareel houden.

Als je voor volume gaat lijkt me dit wel een goede methode.

Zelf begin ik er niet aan wegens "ik ben bang de boel om zeep te helpen" maar vooral ook omdat ik gewoon graag om de maand naar de barbier ga voor "onderhoud" :oops:

ik zou er graag nog een cm of 2 a 3 bij willen dus zoveel lengte gaat er niet meer bijkomen. Het bijwerken was een probeersel. Met de schaar ga ik de volgende keer proberen. En ja de barbier heeft de voorkeur maar soms probeer je wat....
 
Laatst bewerkt:

Zwollenaar

Zware baard
En ik ben denk ik van plan mijn baardje tot 20-30mm door te laten groeien

Voor deze lengte werkt een tondeuse prima. Althans bij mij. En trouwens maandelijks naar een barbier te gaan om mijn baard te laten bijwerken is voor mij boven budgetair
 

Hartenheer

Zware baard
Voor deze lengte werkt een tondeuse prima. Althans bij mij. En trouwens maandelijks naar een barbier te gaan om mijn baard te laten bijwerken is voor mij boven budgetair
Al zou ik het geld wel hebben.
Blijkbaar zit hier in de buurt er niet eens één die voor mij bereikbaar is :rolleyes:
 

JeroenP

Volle Baard
Voor deze lengte werkt een tondeuse prima. Althans bij mij. En trouwens maandelijks naar een barbier te gaan om mijn baard te laten bijwerken is voor mij boven budgetair
over het budget gesproken. In Leeuwarden ben ik voor het bijwerken €10 en in Heerenveen zelfs €7,50 kwijt, ik vind dat best meevallen. Uiteraard kan je het snel duurder maken door extra behandelingen.
 

Hartenheer

Zware baard
over het budget gesproken. In Leeuwarden ben ik voor het bijwerken €10 en in Heerenveen zelfs €7,50 kwijt, ik vind dat best meevallen. Uiteraard kan je het snel duurder maken door extra behandelingen.
Maar het kost me €60,= om daar te komen ;)
Daarom had ik al in een topic gevraagd of er in de buurt van IJmuiden een goede barbier zit.
 

JeroenP

Volle Baard
sorry hartenheer,

ik bedoelde er alleen maar mee te zeggen dat een barbier niet altijd bakken met geld hoeft te kosten.
 

Joffi

Baard
Ik knip, met een kappersschaar, de wildgroei aan de zijkanten een beetje bij. Kammen, uitspringende haren één voor een wegknippen, kammen, knippen, enz.. en alleen langs de baard dus niet met de schaar er in. Werkt bij mij prima. Tondeuse is natuurlijk prima maar ik ken geen tondeuses met een opzetstuk voor 15cm... ;)
 

Ardjan

Baardaap
ik heb vandaag voor het eerst mijn baard zelf "bijgewerkt". De volgende manier heb ik eigenlijk gehanteerd.


of dit een goede manier is....mijn baard is minder wild na verwijdering van de springerige haren. Hier mee doorgaan of ben ik de plank compleet aan het misslaan?
Hé Jeroen, dat bijwerken (volgens deze video), hoe vaak doe je dat? Als je het te vaak doet, lijkt me, gaat het weer ten koste van de lengte?
 
Banner image
Top