Appelazijn / appel cider azijn in je baard.

Mim

Baard
Ja zeker, baardbroeders... Appelazijn! Vieze zure meuk in je trotse baard.. Maar laat het mij uitleggen:

Enkele jaren terug had ik last van puistjes op mijn hoofdhuid en vooral op de haargrens. Dit bleek dus een soort 'schimmel' te zijn. Een van de opties die werd gegeven via het internet was: spoel je haar na met appelazijn.Dit zure goedje werkt namelijk ook anti- bacteriëel en doode dus ook t schimmeltje op mn hoofdhuid. Bijkomend voordeel is dat mn haar ontzettend zacht werd en een glans kreeg (Google op appelazijn in haar en je krijgt veel (vrouwen) blogs die hier over schrijven.

Nu kreeg ik recent weer last van puistjes op mn hoofdhuid.Maar ook rond mn kin (grens baard en huid) en in mn baard. Mijn eerste reactie was natuurlijk weer te beginnen met appelazijn.. Maar zou mijn baard dit wel lekker vinden?!

En toen kwam ik dus weer op de velle blogs etc. Appelazijn, verdund met water, en met mate te gebruiken is juist goed voor je huid en haar.. Je kan het zien als een natuurlijke condisinor. En mijn baard en hoofd haar voelt ook weer heel zacht aan.

Meer mannen hier wel eens aan gedacht? Of zie je je vrouw het wel eens gebruiken?

Overigens heb ik het niet uitgezocht.. Maar ik zou het zelf niet probeten met de gewone keuken azijn.

Hierbij nog wat links over de voordelen van appelazijn

https://flow-cosmetics.nl/blogs/haar/appelazijn-voor-hoofdhuid-problemen

https://www.bedrock.nl/appelazijn-wondermiddel/

https://macblogster.nl/appelazijn-haarspoeling-goed-voor-je-haar/

Er wordt geadviseerd de appelazijn te verdunnen met water voordat je deze op je huid aanbrengt. Ik zou het advies ter harte nemen.. Je merkt zelf wel wanneer je meer kan hebben. Better safe than sorry.

En pas op.. .bij te veel of langdurig gebruik kan het ook schade aanbrengen (de zure zijn agressief)

Ik gebruik het nu aan de ene kant om een medisch iets. Maar profiteer ook van de voordelen. Ook wanneer ik geen last meer heb denk ik dat ik dit toch zo nu en dan zal gebruiken als spoeling.

En de geur? Die is niet aangenaam.. Maar vervliegd ook weer redelijk snel na het drogen. Een van de links geeft ook een recept om het te mengen met etherische oliën, voor een andere geur.

Ik ben benieuwd hoe andere hier tegen over staan..
 
Laatst bewerkt:

Macx

Baardaap
Ja zeker, baardbroeders... Appelazijn! Vieze zure meuk in je trotse baard.. Maar laat het mij uitleggen:

Enkele jaren terug had ik last van puistjes op mijn hoofdhuid en vooral op de haargrens. Dit bleek dus een soort 'schimmel' te zijn. Een van de opties die werd gegeven via het internet was: spoel je haar na met appelazijn.Dit zure goedje werkt namelijk ook anti- bacteriëel en doode dus ook t schimmeltje op mn hoofdhuid. Bijkomend voordeel is dat mn haar ontzettend zacht werd en een glans kreeg (Google op appelazijn in haar en je krijgt veel (vrouwen) blogs die hier over schrijven.

Nu kreeg ik recent weer last van puistjes op mn hoofdhuid.Maar ook rond mn kin (grens baard en huid) en in mn baard. Mijn eerste reactie was natuurlijk weer te beginnen met appelazijn.. Maar zou mijn baard dit wel lekker vinden?!

En toen kwam ik dus weer op de velle blogs etc. Appelazijn, verdund met water, en met mate te gebruiken is juist goed voor je huid en haar.. Je kan het zien als een natuurlijke condisinor. En mijn baard en hoofd haar voelt ook weer heel zacht aan.

Meer mannen hier wel eens aan gedacht? Of zie je je vrouw het wel eens gebruiken?

Overigens heb ik het niet uitgezocht.. Maar ik zou het zelf niet probeten met de gewone keuken azijn.

Hierbij nog wat links over de voordelen van appelazijn

https://flow-cosmetics.nl/blogs/haar/appelazijn-voor-hoofdhuid-problemen

https://www.bedrock.nl/appelazijn-wondermiddel/

https://macblogster.nl/appelazijn-haarspoeling-goed-voor-je-haar/

Er wordt geadviseerd de appelazijn te verdunnen met water voordat je deze op je huid aanbrengt. Ik zou het advies ter harte nemen.. Je merkt zelf wel wanneer je meer kan hebben. Better safe than sorry.

En pas op.. .bij te veel of langdurig gebruik kan het ook schade aanbrengen (de zure zijn agressief)

Ik gebruik het nu aan de ene kant om een medisch iets. Maar profiteer ook van de voordelen. Ook wanneer ik geen last meer heb denk ik dat ik dit toch zo nu en dan zal gebruiken als spoeling.

En de geur? Die is niet aangenaam.. Maar vervliegd ook weer redelijk snel na het drogen. Een van de links geeft ook een recept om het te mengen met etherische oliën, voor een andere geur.

Ik ben benieuwd hoe andere hier tegen over staan..


Ik heb het op YT gezien, een man met een Yeard die gebruikt het 1 keer in de week op zondag en laat de appelazijn 10 minuten in zijn baard in trekken en daarna goed uitspoelen.
Ik heb het dus ook geprobeerd en doe het zo af en toe ook, ik zie weinig verschil maar ik denk dat de baard wel heel goed wordt gereinigd. Ik doe de appelazijn in het afwasteiltje en met een sponsje dep ik dan de baard met appelazijn en laat het er een minuut of tien in trekken en dan uitspoelen.
Dus na een behandeling verwen ik mijn baard weer met olie en baardbalsem.
 

Mim

Baard
Inderdaad.. Daarna gewoon weer lekker verzorgen met de daarvoor bedoelde middelen

Door het intensievere gebruik merk ik misschien eerder t verschild.
 

Mim

Baard
Ik drink dat spul, eetlepel in water. Zal het eens in mijn baard stoppen. Zeezout werkt ook goed tegen puistjes en wondjes maar krijgt er een droge baard van. Top tip!
Ja, ik drink het ook inderdaad.
Was even vergeten hoe de verhouding met water lag.. Dus dronk het vd week iets te sterk (dat spul is niet lekker)!
 

Ontw3rper

Baard
Ja, ik drink het ook inderdaad.
Was even vergeten hoe de verhouding met water lag.. Dus dronk het vd week iets te sterk (dat spul is niet lekker)!
Hahaha ja niet lekker. Een eetlepel in een groot Hoegaarden glas is mijn mixel!
 
  • Like
Reactions: Mim

Mim

Baard
Ik heb de laatste tijd last van puistjes in mijn baard, dus ik zal het eens proberen te bestrijden met appel azijn.
Bedankt voor de tip @Mim
Succes hoop dat het lukt.
In het begin heb ik het zelf dagelijks in mn haar en baard gebruikt.. Maar pas toen ik begon met het innemen er van was ik snel van de puistjes af ( ik nam 1 thee mok en dan 2 eetlepels water.. En dan drinken met een rietje, want het is niet zo fijn voor je tandglazuur)

Succes, hoop dat je er zsm vanaf bent
 
Banner image
Top