A man and his beard.

Een week verder en weer iets langer.
De Proraso olie bevalt me goed alhoewel ik de geur niet iets vind om iedere dag te dragen.
De balsem en zeep daarentegen heb ik de indruk dat ze m'n baard uitdrogen, voelt wat aan als riet dan :/
De wax van mijnbaard werkt wat maar niet genoeg om die prikkeldraad van mij in te tomen.
Moesten jullie dus nog tips&trics hebben om een baard zacht te maken en wilde haren in toom te houden hoor ik het graag !
Denk dat ik voor de grove middelen ga moeten gaan :mad:
Chicago Comb... damn wat een kam ! Je zou denken een kam is een kam maar nee hoor zo soepel dat hij door je haren glijd, voelt aangenaam in de hand,... denk niet dat ik snel nog iets anders koop !
De borstels van Zeus ben ik ook heel tevreden over maar zijn de eerste die ik heb dus kan ik moeilijk vergelijken.
Schaar heb ik nog niet gebruikt want er word hier zo min mogelijk haar verwijderd :)>
De scrub van Proraso is voor vanavond.
En dan hier nog wat van foto's van m'n smoel op zondag.
Greetz !

20220821_193200.jpg
20220821_193151.jpg
 

Macx

Baardaap
Tjonge jonge, dat wordt nog wat! Één weekje en alweer iets knapper, het gaat uitstekend Jos, om je baard dus wat zachter aan te laten voelen zou je na het wassen of afspoelen van je baard er een baard conditioner in kunnen doen en deze een enkele minuten in laten trekken en dan uitspoelen, dan handdoekdroog maken en als de baard bijna droog is, doe je er baard olie in.
Ook zou je tijdens je nachtrust je baard dus voor het slapen gaan in kunnen smeren met baard boter, dat zou heel erg goed zijn voor je baard en dan voelt ie ook niet zoals je zelf zegt als riet aan. Om te voorkomen dat je kussensloop vol komt te zitten met baard boter, kun je dat voorkomen door kussenslopen van zijde te nemen. Zijde kussenslopen voorkomen dat volgens Dan C, en zijn ook helemaal niet duur.

Je baard ziet er heel goed uit en kan me niet voorstellen dat je baard ongetemd als prikkeldraad is en als riet aanvoelt, maar ja, als jij dat zo ervaart, dan is dat ook zo hé. Het ziet er netjes en verzorgd uit hoor.(Y):)

Ik was het bijna vergeten, maar een haardroger kan ook het verschil uit maken, met de haardroger en een borstel je baard netjes maken is misschien ook wel wat je zou kunnen helpen om je baard te temmen.
Je leert vanzelf wel wat het beste voor jou werkt.
 
Laatst bewerkt:
Hee Jos, dat begint de goede kant op te gaan.. Qua verzorging ben ik het met @Macx eens. Ik ben 1 juli opnieuw begonnen en gebruik 2 a 3 maal per week een baard shampoo en elke dag gebruik ik een Conditioner tijdens de douche.. Ik ben overigens een avond en ochtend doucher..
Ik gebruik ik na het douche een lauwe föhn om de baard te drogen en een baard boter/Conditioner van Guardenza.. Hij heeft wat een snoep achtige geur maar maakt je baard aanzienlijk zachter.. Deze gebruik ik na elke douchbeurt, Ik ben er echt super tevreden over.

https://www.mijnbaard.nl/baardverzorging/baardbalsem/guardenza-tropical-blend-beard-butter-60ml.html

overdag gebruik ik er ook een olie bij en die wissel ik dan van elkaar af..


Verder wat het temmen betreft van de baard doe ik dat alleen met de föhn, baardboter en een lekkere olie.. Momenteel doe ik verder niets aan mijn baard en laat ik hem lekker groeien en de wilde haren worden vanzelf zwaarder dat ze gaan hangen en het algeheel rustiger gaat worden..

ik ben ook wel met wax aan het klooien geweest in mijn vorige baardreis maar was echt waardeloos met een kortere baard.. Dat is echt om een iets wat langere baard te stijlen.. Ik gebruik het momenteel niet, heeft geen meerwaarde nog..

Ik weet dat het lastig is bij de eerste baard en je zo mooi en goed verzorgd voor de dag wil komen maar ik zou het lekker een maand of 3 a 4 laten gaan zonder er teveel over in zitten.. En haal er zeker niets vanaf. Je hebt machtig veel potentie voor een prachtige volle baard waar menig man jaloers op gaat zijn..

Dus lekker laten gaan en heb nog even geduld.. En je kunt het baard broeder..
 
Laatst bewerkt:

Texman

Koning Baard
Een week verder en weer iets langer.
De Proraso olie bevalt me goed alhoewel ik de geur niet iets vind om iedere dag te dragen.
De balsem en zeep daarentegen heb ik de indruk dat ze m'n baard uitdrogen, voelt wat aan als riet dan :/
De wax van mijnbaard werkt wat maar niet genoeg om die prikkeldraad van mij in te tomen.
Moesten jullie dus nog tips&trics hebben om een baard zacht te maken en wilde haren in toom te houden hoor ik het graag !
Denk dat ik voor de grove middelen ga moeten gaan :mad:
Chicago Comb... damn wat een kam ! Je zou denken een kam is een kam maar nee hoor zo soepel dat hij door je haren glijd, voelt aangenaam in de hand,... denk niet dat ik snel nog iets anders koop !
De borstels van Zeus ben ik ook heel tevreden over maar zijn de eerste die ik heb dus kan ik moeilijk vergelijken.
Schaar heb ik nog niet gebruikt want er word hier zo min mogelijk haar verwijderd :)>
De scrub van Proraso is voor vanavond.
En dan hier nog wat van foto's van m'n smoel op zondag.
Greetz !

Bekijk bijlage 22759
Bekijk bijlage 22760
Ha @JoskeVermeulen ,
Ik zie dat je een hele mooie baard aan het krijgen bent en vind het leuk dat je zo met de verzorging van je baard aan het experimenteren bent.
Ik lees dat je ook goede tips krijgt van @Macx en @Cnossemans.
Ga zo door Texman :)>
[DOUBLEPOST=1661154617][/DOUBLEPOST]
Een week verder en weer iets langer.
De Proraso olie bevalt me goed alhoewel ik de geur niet iets vind om iedere dag te dragen.
De balsem en zeep daarentegen heb ik de indruk dat ze m'n baard uitdrogen, voelt wat aan als riet dan :/
De wax van mijnbaard werkt wat maar niet genoeg om die prikkeldraad van mij in te tomen.
Moesten jullie dus nog tips&trics hebben om een baard zacht te maken en wilde haren in toom te houden hoor ik het graag !
Denk dat ik voor de grove middelen ga moeten gaan :mad:
Chicago Comb... damn wat een kam ! Je zou denken een kam is een kam maar nee hoor zo soepel dat hij door je haren glijd, voelt aangenaam in de hand,... denk niet dat ik snel nog iets anders koop !
De borstels van Zeus ben ik ook heel tevreden over maar zijn de eerste die ik heb dus kan ik moeilijk vergelijken.
Schaar heb ik nog niet gebruikt want er word hier zo min mogelijk haar verwijderd :)>
De scrub van Proraso is voor vanavond.
En dan hier nog wat van foto's van m'n smoel op zondag.
Greetz !

Bekijk bijlage 22759
Bekijk bijlage 22760
Ik heb nog wat gevonden "Baardmanagement".
https://www.manandshaving.nl/blog/post/welke-baardspullen-heb-je-nodig-tijdens-je-teamssessie
 
@Macx Heb het al verstaan zal nog maar bestellen :p
Haardroger... wou ik net van wegblijven dat is vrouwengereedschap haha

@Cnossemans Eerst was het 2 maand, dan 3 en nu kom jij al met 4 lol
Zou net op tijd zijn voor Kerst :)>

@Texman Gaan we straks is bekijken ;)

@allen Thanks voor de complimenten mannen !
Heb ook wel de indruk dat hij fel groeit.
Gisterenavond die scrub van Proraso gebruikt en m'n baard was nog nooit zo zacht, spoelde ook makkelijk uit waar ik wat voor vreesde.
Te bestellen deze week zijn dus balsem en boter.
Wax haalt blijkbaar nog niets uit.
Denk dat ik voor deze ga gaan.

Balsem:

https://www.mijnbaard.be/baardverzo...elight-geurloos-baardbalsem-60-gr.html?v=1545

Of

https://www.mijnbaard.be/baardverzo...atural-geurloos-baardbalsem-60-ml.html?v=1734

Boter:

https://www.mijnbaard.be/baardverzorging/beard-butter/mad-viking-ingen-doft-beard-butter-113-gr.html

Straks geef ik meer uit aan zulke prullen dan m'n vriendin :rolleyes:
 

Texman

Koning Baard
@Macx Heb het al verstaan zal nog maar bestellen :p
Haardroger... wou ik net van wegblijven dat is vrouwengereedschap haha

@Cnossemans Eerst was het 2 maand, dan 3 en nu kom jij al met 4 lol
Zou net op tijd zijn voor Kerst :)>

@Texman Gaan we straks is bekijken ;)

@allen Thanks voor de complimenten mannen !
Heb ook wel de indruk dat hij fel groeit.
Gisterenavond die scrub van Proraso gebruikt en m'n baard was nog nooit zo zacht, spoelde ook makkelijk uit waar ik wat voor vreesde.
Te bestellen deze week zijn dus balsem en boter.
Wax haalt blijkbaar nog niets uit.
Denk dat ik voor deze ga gaan.

Balsem:

https://www.mijnbaard.be/baardverzo...elight-geurloos-baardbalsem-60-gr.html?v=1545

Of

https://www.mijnbaard.be/baardverzo...atural-geurloos-baardbalsem-60-ml.html?v=1734

Boter:

https://www.mijnbaard.be/baardverzorging/beard-butter/mad-viking-ingen-doft-beard-butter-113-gr.html

Straks geef ik meer uit aan zulke prullen dan m'n vriendin :rolleyes:
Pas op want dat is een gevoelig dingetje ;););)
 

Texman

Koning Baard
Wat ik met gevoelig bedoel is dat de relatie met je vriendin heel bijzonder is en dat je dat moet koesteren.
Ik hoop niet dat ik je gekwetst heb want dat was absoluut niet mijn bedoeling.
Mocht het wel zo zijn dan bied ik hiervoor mijn excuses aan.:)>
 
@Macx Heb het al verstaan zal nog maar bestellen :p
Haardroger... wou ik net van wegblijven dat is vrouwengereedschap haha

@Cnossemans Eerst was het 2 maand, dan 3 en nu kom jij al met 4 lol
Zou net op tijd zijn voor Kerst :)>

@Texman Gaan we straks is bekijken ;)

@allen Thanks voor de complimenten mannen !
Heb ook wel de indruk dat hij fel groeit.
Gisterenavond die scrub van Proraso gebruikt en m'n baard was nog nooit zo zacht, spoelde ook makkelijk uit waar ik wat voor vreesde.
Te bestellen deze week zijn dus balsem en boter.
Wax haalt blijkbaar nog niets uit.
Denk dat ik voor deze ga gaan.

Balsem:

https://www.mijnbaard.be/baardverzo...elight-geurloos-baardbalsem-60-gr.html?v=1545

Of

https://www.mijnbaard.be/baardverzo...atural-geurloos-baardbalsem-60-ml.html?v=1734

Boter:

https://www.mijnbaard.be/baardverzorging/beard-butter/mad-viking-ingen-doft-beard-butter-113-gr.html

Straks geef ik meer uit aan zulke prullen dan m'n vriendin :rolleyes:


Haha, mag je zelf invullen hoelang je door gaat.. Ik heb als doel gezet om er eens 200 dagen er niets aan te doen.
Ja je kunt genoeg investeren als je wilt, maar een mooie verzorgde baard mag wat kosten.
 
Ga er geen datum op plakken maar heb echt nog niks geknipt of getrimd en denk dat ik dat zo ga laten tot... we shall see.
Normaal had ik op z'n minst al aan m'n bovenlip geknipt want hangt anders altijd in m'n mond.
Nu dat het langer is kan ik wat opzij schuiven dus denk dat we voor de überbaard gaan :)>
En mag zeker wat kosten maar als je erover begint na te denken is het eigenlijk zware "in het zak zetterij" lol
 
Ga er geen datum op plakken maar heb echt nog niks geknipt of getrimd en denk dat ik dat zo ga laten tot... we shall see.
Normaal had ik op z'n minst al aan m'n bovenlip geknipt want hangt anders altijd in m'n mond.
Nu dat het langer is kan ik wat opzij schuiven dus denk dat we voor de überbaard gaan :)>
En mag zeker wat kosten maar als je erover begint na te denken is het eigenlijk zware "in het zak zetterij" lol

haha ja de bovenlip is altijd wel iets. Dat groeit je zo de mond in. Je hebt een mooi snorre borsteltje, die is ideaal om het opzij te krijgen. Die gebruik ik daar ook voor.
 
Banner image
Top