6 weken ver

Simon01

Stoppelbaard
Al een tijdje een korte baard gehad omdat ik niet wist wat ik allemaal kon doen qua verzorging. Ik trimde mijn baard altijd weer kort omdat het slordig werd.
Begin februari ben ik dan voor het eerst naar een barbier gegaan (en niet de kapper die ik gewoon ben). Toen hoorde ik voor het éérst over baard olie en baard balsem. Op aanraden van de barbier en hoe snel mijn baard krulde en slordig uitzag, baardbalsem gekocht.

Ondertussen ben ik 6 weken verder (ik ga volgende week weer terug naar de barbier voor het te laten bijknippen) en ben ik aan het experimenteren met combinatie's van baard olie en baard balsem om te zien wat het beste bij mij past.

Mijn baard ziet er er nu wel netter uit, maar ik krijg hem maar moeilijk in bedwang.
Voor degene die ook een moeilijke baard hebben? hoe houden jullie hem onder controle?
Hieronder zou een foto moeten zijn, van hoe mijn baard er nu uitziet.

Ik zal updaten met een andere foto als ik terug ben van de barbier.
aCR6pwYhylCocV35m27NiRnSyPAdUHe-ofPJp25HQO0

A7i6pGXsXWu5i455k-qhiXUqJCPH9qh_nZlHOE-Yx-s

UFBSLTQoyd_JemsiSRePpjEqJbK5bInkq91AZGZbk5Q
 

Bijlagen

  • IMG_20180310_150258.jpg
    IMG_20180310_150258.jpg
    2,4 MB · Weergaven: 168

Carlstein11

Volle Baard
Ik vind je baard er netjes uit zien hoor.
Maar als tip.Snuffel eens rond op het forum er zijn genoeg topics te vinden over baard verzorging en verzorging producten.
Daar vind je vast baardmannen die het zelfde probleem hebben als jij.
Succes met je zoek tocht
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Welkom Simon ;)

Je kan hier inderdaad op verschillende plaatsen wel één en ander terugvinden wat betreft baardverzorging dus veel plezier met inlezen (Y)
 

Texman

Koning Baard
Ook van mij welkom Simon.
Net van de barbier terug ziet er heel netjes uit.(Y)
Het is nu niet te zien hoe moeilijk je baard is dus een advies op maat is op dit moment moeilijk te geven.
Er zijn echter voldoende mogelijkheden.
Als je een moeilijke baard heb kan je beter een baardbalsem gebruiken omdat dat een zekere hold geeft.
Baardolie is eigenlijk bedoel voor je huid maar niet verkeert als je het wil gebruiken omdat het tevens de bloedsomloop in je huid gestimuleerd wat weer goed is voor de baardgroei en eventuele jeuk. Je kan je baard ook in vorm brengen met een föhn (minst warme stand) en rolborsteltje. Eerst de baardbalsem erin en dan in vorm föhnen.
Dit geeft een mooi resultaat.
Ik heb elders op het forum het nodige geschreven over hoe je dat moet doen. Even zoeken op de term "rolborstel".
Succes Texman:)>
 
Welkom op de forum.

Je baard ziet er toch netjes uit hoor. (Y)
Ik zie niet echt een probleem.
Voor een betere hold zou ik inderdaad balsem of wax gebruiken.
Veel succes met je baard.:)>


@Texman ... Bedankt! ;)... dat ga ik binnenkort ook eens uitproberen dat met die balsem en rolborstel. (Y)
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Welkom op het forum!
Ik denk niet, dat je een moeilijkere baard dan de rest van ons hebt, maar vermoed dat de barbier je graag een product wilde verkopen.
Lees op je gemak de diverse "baardreizen" van de forumleden en geef je baard een kans om te groeien.
 

Simon01

Stoppelbaard
Update van na de kapper. :)
r2U1bTCkWFnCBC1M-QK4trqEC0uIx2KjrCqyJ8bh5RU

[DOUBLEPOST=1521046179][/DOUBLEPOST]Vooral de zijkanten zijn opgekuist.
EsG2ToPue3-ig3ptKcXj0LOf004njKCiwYqTv5vC7W8

jOz-Mutmy-AalT9LR0NHSeBytHRnfHEJqeKYKv3J-EA
 
Banner image
Top