34 jr, tijd voor een propere baard

daveHgz

Baard
Goedeavond baardmannen of beter gezegd goedenacht...

ben 34 jaar, altijd wel aardige baardgroei gehad maar nooit echt verder laten groeien dan een stoppelbaard.
Denk dat het nu hoog tijd is om de baard lekker los te laten gaan.

Ben net begonnen, heb scheermesje het laatst op 8-9-2017 gebruikt (voor de baard, de schedel krijgt uiteraard nog wel zijn beurt

15-09-2017 dag 7
T2MhiR6.jpg



16-09-2017 dag 8
lmBshOb.jpg

17-09-2017 dag 9
BW7ok5o.jpg


En nee geen zorgen ik ga niet elke dag fotos posten, zo heb je gelijk een beter beeld van de baardgroei van verschillende hoeken.

Volgende update zal over een week zijn, groei zit er goed in het gaat als een speer.
Hoop dat ik me snel net zoals jullie een baardman mag noemen, tips zijn altijd welkom!!!

groeten,
dave

oh ja.... Beard on!!:)>
 
Laatst bewerkt:

RCM

Baardaap
Ziet er mijn inziens veelbelovend uit! Ook ik ben benieuwd naar de vorderingen. Houd ons op de hoogte.

:)>(Y)
 

Nic

Baard
Welkom.
Dat gaat er goed uitzien. Ben benieuwd naar het resultaat binnen een paar maanden.
 

daveHgz

Baard
Laat hem zeker staan.
Zal vandaag ook even wat olie ophalen aangezien de "grasmat" ondertussen de huid goed heeft bedekt en ik droge huid een slag voor wil zijn. Tot nu toe spoelde ik het 2 keer per dag ff met water.
Ook veranderd de kleur, veel meer grijze (bijna wit zelfs) en bruine/rossige haren. In bepaald licht lijkt er een bruin/rossige gloed over heen te komen.
Ik moet zeggen het groeit sneller als ik had verwacht
 

RCM

Baardaap
Ik kan je nog niet adviseren maar heb ongeveer hetzelfde zoals jouw baard. Ik laat hem zo groeien, indien noodzakelijk kan het alsnog bijgewerkt worden lijkt mij. Baard ziet er top uit, ga zo door! :)>(Y)
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Dat gaat wel heel hard! :)>(Y)

Halslijn: twee vingerdiktes boven de ademsappel, totdat de voorzijde deze lengte bereikt heeft en dan mee laten groeien!;)
 

daveHgz

Baard
even een snelle update, foto's post ik de 8ste, ben dan precies een maand onderweg.

moet zeggen het gaat voorspoedig en groeit lekker door, baard/snor worden echt goed vol, lengte moet uiteraard nog komen.

Toen ik had besloten om de baard voor het eerst te laten groeien, had ik mij al voorbereid op bergen commentaar (de 1ste week de standaard opmerkingen van wat ben jij ja ruig om de bek etc etc)
Maar wat mij echt verbaasd is dat ik na de 2e week alleen nog maar positieve reacties krijg, de meesten moesten er eerst aan wennen om mij uberhaupt met iets van haar op het gezicht te zien. Was tot een maand geleden altijd glad geschoren.

Denk dat ik zelf nog wel het meest moest wennen, maar zoals ze zo mooi zeggen, it grows on you:)
En dat is bij mij zekers het geval, eerst nog zware twijfel maar ondertussen wil ik al niet meer zonder en kan het me niet hard genoeg groeien!

@ProfessorMelchior, bedankt voor de tip, heb de neklijn nu op 1 vinger boven de adamsappel. Durfde het niet aan om hem nog hoger weg te halen, als de baard langer wordt laat ik de nek gewoon meegroeien.
Voor de rest nog steeds niets gesnoeid/geknipt en staat ook nog steeds niet in de planning.
 
Banner image
Top