21 jaar en nog donshaar.

kzya

Stoppelbaard
Hallo allemaal,

Ik ben nu al enige tijd aan het proberen een baard te laten groeien. Overal (op mijn bakkebaarden en sikje na) heb ik nog donshaar.

Ik heb wel gelezen dat laten groeien en niks eraan doen helpt. Bij mijn wangen begint het heel erg te komen, bij mijn kaken waar ik eerst niks had zie ik ook al enige haartjes komen.

Ik heb donkerbruin haar, alleen in zonlicht lijkt het lichter, en in de spiegel lijkt het weer donkerder, hoe kan dit? Komt het omdat het nog niet dik is? Nog redelijk veel huid te zien is?

Ik heb overgins ook witte haartjes tussen mn sikje, is dit normaal?

En wanneer kom ik af van mn zachte haartjes? Wannneer wordt het stugger en dikker en voller?

Ik zit nu trouwens in mijn 3e week.
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Hoi,
Moeilijk om te voorspellen wat er wanneer komen zal.
Op jouw leeftijd is het niet eenvoudig om al ineens gezegend te zijn met dichte volle baardgroei.
Je bent ook nog "maar" 3 weken onderweg.
Neem dus de tijd en kijk binnen een aantal maanden naar de progressie.
Veel succes en plezier met de baardreis (Y)
 

kzya

Stoppelbaard
dankjewel voor je reactie,

[Mod] op vraag van betrokkene werden de foto's verwijderd. Hij gaat binnenkort andere foto's posten[/Mod]
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Breureka

Stoppelbaard
Hoi Kzya,

Ik weet van mij zelf dat ik met 21 nog helemaal geen bijzonder veel baardgroei had, het begon bij mij een aantal jaar later.
Evenals borst, rughaar trouwens.
Het komt vanzelf.
Henri.
 

dijkie

Zware baard
@kzya welkom!
Je bent natuurlijk jong he, met het ouder worden zal je baard steeds voller worden.:)>
Ik zou als ik jou was je baard de eerste 4 maanden gewoon laten groeien, en dan eens kijken wat het is geworden:)
Ik wens je veel succes, en het komt best goed hoor(Y)
 

Kale666man

Baardaap
Ik zou het een aantal maanden proberen te laten groeien.
Toen ik zo jong was wilde ik een snor maar dat lukte ook wel maar niet wat ik wilde en verwachte.
Neem de tijd en kijk het even aan en afscheren kan je dan altijd nog als je niet tevreden bent.
Maar je vraagt iets waarop moeilijk een antwoord van te voren is te geven omdat daar inderdaad de tijd nog te kort voor is dat je bent begonnen.
De keuze is aan jezelf.
 

RCM

Baardaap
Mijn advies is om eens goed te bekijken (indien mogelijk) hoe de baardgroei binnen je familie is (broers, vader, opa, overgroot opa). Het is genetisch bepaald hoe jouw baard zich gaat ontwikkelen. Veelal begint de snor (donzig/dun) rond je 15de levensjaar te 'groeien' en je baard zo rond je 18de. Het is een gemiddelde en ik kan dat bij mij nog goed herinneren.

Maar goed, het is het proberen waard om nu je baard een paar maandjes te laten groeien!

Succes! (Y)
 

Texman

Koning Baard
Ha kzya,
Toen ik mijn baard liet staan was ik ook 21.
Mijn baardgroei was toen ook verre van wat ik zelf graag wilde hebben.:confused:
Probeer het gewoon vol te houden zoals het hierboven al is aangegeven.
Mocht het toch niets worden dan is dat ook weer geen groot probleem.het betekend gewoon dat je nog niet zover bent.
En over een jaar probeer je het gewoon weer. Vergelijk jezelf ook niet te veel met andere jongens die al wel een redelijke baard hebben.
Iedereen is op dit punt uniek.Kijk ondertussen lekker rond op het forum dan zul je zien dat je niet de enige bent.
Sterkte en succes.
Texman:)>
 

JeroenP

Volle Baard
welkom, ik sluit me bij de rest aan. Geef het tijd. Ben je niet tevreden met het resultaat probeer het dan later nog eens. Je bent nog jong dus...
 

TMG1961

Baardaap
Welkom, alles is al gezegd. Rustig de tijd geven en over 4-6 maanden kijken wat de stand van zaken is.
 

kzya

Stoppelbaard
Goedemiddag,

Ik wil er trouwens aan toevoegen dat mijn gezichtshaar donker oogt, maar als ik bijvoorbeeld op mijn scooter buiten rijd en er zon schijnt en ik in mijn spiegel kijk, lijken mn kinhaartjes wit? Hoe kan dat? Is dat normaal of krijg k daar pigmentloze haartjes?
 

Texman

Koning Baard
Nee dat is niet het geval. Een baard kan heel gemêleerd zijn van kleur kijk maar eens goed naar foto's van baarden op het internet dan kom je dat ook tegen.
Verschillende kleuren haar in je baard staan heel apart en geven een heel eigen look aan je baard :cool:
 

kzya

Stoppelbaard
Nou gelukkig maar, ik dacht dat ik de enige was hahah, maar nu je dit heb gezegd, valt het me inderdaad op dat elke baard verschillende kleuren heb
 
Banner image
Top