Zelf baardolie maken!

Ronald

Volle Baard
Oerbaard
Het is niet echt als wax maar wel dik genoeg om er voor te zorgen dat je haren niet gaan staan.
Het maakt je haar ook dikker en het stimuleert de haar groei.. Ik zweer er bij.

Ik heb gisteren een flesje meegenomen bij De Tuinen. Ik zal het de komende week snachts eens testen.
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
---
Dus die Castor zorgt dan wel een beetje voor een "wax" idee ??
Mengt hij wel goed met de andere basis-olie ??---
Mengt probleemloos met jojoba en amandel hoor ;)

Vandaag nog een klein mengsel gemaakt met 25% castor/25%jojoba/50%amandel met als geur den, sandelhout en ceder.
Berk heb ik er uit weg gelaten omdat die een straffere geur geeft dan de 3 anderen.

@ RonaldZ: interessante info, thnx (Y)
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Baardbalsem is toch echt iets anders. Mijn ervaring is dat de castorolie niet 'hard' wordt. Voor het in toom houden van de haartjes is daar toch echt wax/ balsem voor nodig.

Neemt niet weg dat castor fijn is. ;)
 

Ratlook

Volle Baard
---
Ik wacht er ook nog even mee, want bij mijn drogist zouden ze

een wax bestellen die volgens hun erg goed zou zijn..[ met o.a. kokos-olie erin ]

Ik ben benieuwd waar ze mee komen ??

---
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Ja zou ik zeker willen doen. Maar het liefst als ik het ook zelf weer ga maken. Dan kunnen er foto's bij. En ik heb hier momenteel 3 balsems staan die eerst soldaat gemaakt dienen te worden.. ;)
 

Mattheus

Stoppelbaard
Oerbaard
Baardbalsem is toch echt iets anders. Mijn ervaring is dat de castorolie niet 'hard' wordt. Voor het in toom houden van de haartjes is daar toch echt wax/ balsem voor nodig.

Neemt niet weg dat castor fijn is. ;)
Klopt ook, het zit er een beetje tussen in.

Mijn baard is nu vrij lang en heb ik genoeg aan olie.. Als hij wat korter is heb ik wax nodig om het beest te temmen.
 
Laatst bewerkt:

Ronald

Volle Baard
Oerbaard
Ik heb gisteren een flesje meegenomen bij De Tuinen. Ik zal het de komende week snachts eens testen.
Ik ben het nu een paar dagen aan het gebruiken, en voor mijn gevoel wordt het haar er inderdaad wat dikker van en lijkt mijn hals zich wat sneller en voller te vullen.

Kan het placebo-effect zijn natuurlijk, maar ik ben vooralsnog enthousiast!
 

Mattheus

Stoppelbaard
Oerbaard
Mattheus, wat raad jij aan als je castor en jojoba mengt met elkaar? gewoon 50/50, of een andere verhouding
Dat ligt er aan welk effect je prefereert, castor maakt je mengsel dikker en hierdoor blijft je baard beter liggen.
Maar puur voor verzorging zou ik 75 jojo en 25 castor gebruiken.
 
P

PUNK-JAZZ

Guest
:D:DHAHAHA...DAT IS EEN TIJD GELEDEN ZEG...TITA TITA TITA TOVENAAAR HAHAHA:D:D
 
Zojuist trouwens die castor-olie besteld. 250 ml, dus teveel. Maar daarbij wel rosemary & thyme. Helaas geen parsley & sage. Die essentiële oliën waren te duur. Vond ik dan...
 
Zo hé, wat een putlucht. Die rozemarijn en tijm zijn niet te harden. Heb er nu ook maar citroen bij gedaan. Morgen maar eens opnieuw ruiken. Vond het nu he-le-maal niks. Brrrr.
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Bij mij zijn er ook bepaalde combinaties die ik na enkele dagen weg gedaan heb.
Soms omdat ik de impact van bepaalde geuren onderschat, soms omdat de combinatie gewoon fout zat.

Fruitgeuren schijnen mij veel minder te liggen trouwens. Meer en meer voorliefde voor de houtsoorten (behalve berk dan :oops:).
 
Banner image
Top