Wijsheid komt met de jaren

Zunnie

Stoppelbaard
Ik ben René. Ik ben 58 jaar en zolang ik baardgroei heb heb ik me maximaal 3 misschien heel af en toe 4 dagen niet geschoren. Dus nog nooit een baard of baardje gehad. Begin april 2020 een challenge aangegaan met met mijn zoons (25, al een tijdje een mooi kort baardje en 18, beginnende baardgroei maar is heel serieus aan het kweken) en heb het laten groeien. Toen kwam ik erachter dat de 'baarden'-wereld een mooie wereld is met baardolie, baardkammetjes, baardwax, trimmers, modellen, stijlen etc. Serious bussiness !
Ik moest ook nadenken wat voor baard wil ik eigenlijk. Advies van velen: Eerst een maand of 2 laten groeien en dan kijken wat voor moois er van te maken is. Top advies!

Ik dus na 3 weken begonnen met baard neklijn bepalen en daaronder wegscheren, haar op de wangen al wat wegschreren en met trimmer baardharen al wat inkorten. Resultaat: Neklijn natuurlijk te hoog, wangen te diep uitgeschorene en baardhaar te kort getrimd. :) Herkenbaar ? Advies: Maak er vooral geen drama van !

Beetje bij beetje proberen de discipline te bewaren maar het is zo onwijs leuk om ermee mee bezig te zijn. Haha. Ik zal de voortgang verder uitwijden in het forum. Profiel foto is van mijn huidige baardstatus van nu (06-05-2020) en ik wil graag een mooi net kort baardje want dat vind ik het beste bij mij passen.
 

Skaggy

Volle Baard
Welkom René op dit forum. Idd mooi dat je zo ontspannen met je baard bezig bent en al met een aardig resultaat zo te zien. Leuk samen met je zonen, kunnen we deze heren binnenkort ook in ons midden verwelkomen? Veel plezier met je baardreis. (Y):)>
 
Banner image
Top