Wel of niet naar barbier?

Pete

Stoppelbaard
Heren,

Mijn naam is Pete, 43 jr en ik ben nu ruim 3 maand onderweg met mijn baard. Het is voor mij de eerste keer dat ik probeer een baard te laten staan. Maar ik ben de wilde-baardharen-look een beetje beu. De haren zijn moeilijk in model te krijgen/houden ondanks gebruik van olie/balsem. Nu heb ik een afspraak gemaakt bij de barbier om de boel een beetje te laten fatsoeneren. Evt de halslijn bij laten werken en een beetje bijknippen. Maar nu slaat toch de twijfel toe: wel of niet naar de barbier. Mijn wangen zijn matig begroeit en ik ben bang dat het kleine beetje dekking wat ik heb (wangen) nog minder wordt na de knipbeurt. Wat vinden jullie? Barbier of ff wachten?
 

Bijlagen

  • image.jpeg
    image.jpeg
    260,1 KB · Weergaven: 138
  • image.jpeg
    image.jpeg
    234,3 KB · Weergaven: 128
  • image.jpeg
    image.jpeg
    285 KB · Weergaven: 122
Laatst bewerkt:

maximum

Zware baard
Hoi en welkom hier..Ik zou vooral doen waar jezelf het beste gevoel bij hebt..Ik denk dat als je duidelijk aangeeft aan de barbier dat er niks af mag qua lengte alleen de contouren het wel goed moet komen..Al vind ik het totaal er niet verkeerd uit zien en denk ik dat je neklijn prima zelf te doen is..Dus wil je graag naar een barbier(voor bev. de ervaring) zou ik het eerste doen en wil je het graag zelf leren bij te houden zou ik optie 2 doen..Grt:)>
 

JeroenP

Volle Baard
Ik zit nu zelf in de vierde maand en ik ben na drie maanden lekker naar de barbier gegaan om het even mooi in model te krijgen. Het was voor mij een goede keuze want ik werd een beetje gek van de wilde kanten. Even een paar mooie lijnen erin en de rest lekker laten doorgroeien. Succes
 

PerryS

Baard
Na 3 maanden was ik ook naar de barbier toe gegaan, maar eerlijk gezegd vind ik het bij jou nog niet echt nodig. Het is natuurlijk wat je zelf wilt, maar bij twijfel zeg ik niet doen!:)>
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
@PerryS en ik waren afgelopen weekend in Rotterdam op bezoek bij de 74-jarige Ben Akkerman, die zwaar de pest inhad, omdat zijn vaste barbier zo enthousiast bezig geweest was, dat zijn baard en snor gehalveerd waren.

image.jpeg
Zo van de foto's te oordelen ziet je baard er prima uit, dus twijfel nog even en breng de barbier geen bezoek.
 

Jeepie

Baard
Heren,

Mijn naam is Pete, 43 jr en ik ben nu ruim 3 maand onderweg met mijn baard. Het is voor mij de eerste keer dat ik probeer een baard te laten staan. Maar ik ben de wilde-baardharen-look een beetje beu. De haren zijn moeilijk in model te krijgen/houden ondanks gebruik van olie/balsem. Nu heb ik een afspraak gemaakt bij de barbier om de boel een beetje te laten fatsoeneren. Evt de halslijn bij laten werken en een beetje bijknippen. Maar nu slaat toch de twijfel toe: wel of niet naar de barbier. Mijn wangen zijn matig begroeit en ik ben bang dat het kleine beetje dekking wat ik heb (wangen) nog minder wordt na de knipbeurt. Wat vinden jullie? Barbier of ff wachten?
Heb je geen hoofdpijn van dat op de kop hangen?

Ik zou hem nog lekker een paar maandjes door laten groeien voor je naar de baardkapper gaat
 

Koenebaard

Stoppelbaard
Ik zit zelf in de zelfde situatie als jij. Ik heb mijn keuze wel gemaakt en ik laat het gewoon groeien. Ik begin het idee te krijgen dat het nu een lengte krijgt waarbij ik het zaakje redelijk goed naar beneden kan sturen.
 

Pete

Stoppelbaard
Dank voor jullie reacties!
Als ik het begrijp kan ik beter nog even een paar maandje haar sparen voordat ik naar de knipper ga.
Nog even doorbijten en hopen dat het vanzelf gaat hangen.

@Weeble: ik gebruik olie en balsem, maar de haren zijn ongewillig.

@Jeepie: op de kop hangen is idd bevordelijk voor hoofdpijn.....
 
Banner image
Top