Wat nu?

Peter1960

Baard
Ik ben weer een week verder....

Inmiddels wat balsem, baardolie en de -shampoo van Proraso aangeschaft (ruikt best lekker, maar beetje ouderwets) , samen met een fijn borsteltje.

Ik begin steeds meer aan de nieuwe look/feel te wennen.

Ik hou jullie op de hoogte.
15a1686a719ad1540893da853916a1af.jpg
d97af84fc58f4d57e8394256559650a6.jpg


Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk
Dit ziet er al heel patent uit. Volhouden! De eerste maanden zijn het lastigste en dan krijg je de meeste commentaar, maar niks van aantrekken, het is jouw kop en jouw keuze. En ik vind de combinatie van een flinke baard met kale kop gewoon te gek. Dat gaat heel goed komen bij jou, benieuwd hoe het er binnen enkele maanden uitziet.:):)>
 

WillZZ

Stoppelbaard
Eventjes een update.

De baard wordt nu wel zachter, maar ook pluizig.
Wordt dat na verloop van tijd anders? Ik wil graag een compacte baard laten groeien namelijk.
Kan ik er iets aan doen om een en ander te fatsoeneren? Of ben ik gewoon te ongeduldig? (namelijk pas in de vierde week dat ik met niet geschoten heb)
1974a2c41e8597a84c37a3e76fa1a9a9.jpg
ffbc52ef4883a6fb71ba05d8dfefd1dc.jpg
ca22742bc69e73a16c34df599fe8b92b.jpg
dd333c66cce3ce13c736ee2b713af7ae.jpg


Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk
 

Peter1960

Baard
Eventjes een update.

De baard wordt nu wel zachter, maar ook pluizig.
Wordt dat na verloop van tijd anders? Ik wil graag een compacte baard laten groeien namelijk.
Kan ik er iets aan doen om een en ander te fatsoeneren? Of ben ik gewoon te ongeduldig? (namelijk pas in de vierde week dat ik met niet geschoten heb)
1974a2c41e8597a84c37a3e76fa1a9a9.jpg
ffbc52ef4883a6fb71ba05d8dfefd1dc.jpg
ca22742bc69e73a16c34df599fe8b92b.jpg
dd333c66cce3ce13c736ee2b713af7ae.jpg


Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk
Tja, de eerste maanden is het even doorbijten, dan gaan bij mij de haren ook alle kanten uit (vooral na het dragen van een mondkapje). Is ook logisch: korte haren zijn stugger en leiden een eigen leven. Na een tijd wordt het makkelijker om de baard in vorm te dwingen. Ik heb in het begin alleen de weerbarstige uitstekende exemplaren voorzichtig weggehaald, de rest liet ik groeien. Maar nu ben ik er al 2 maand afgebleven en dank zij de baardolie doet ie makkelijker wat ik wil. Vooral geduld hebben. Komt goed, je bent op weg om een prachtexemplaar te kweken.
Voor het fatsoeneren zou je je neklijn kunnen bijwerken (tot net boven je adamsappel).
Deze kerel legt dat van die stugge haren 'haarfijn' :D uit (hij heeft wel een extreem lang exemplaar):
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
De vierde week, dat je niet geschoten hebt?:confused:

Leven alle barbiers bij jou in de buurt nog?:D

Je bent inderdaad veel te ongeduldig, want ook gras kun je niet uit de grond trekken, hè?
Besteed de komende weken maar met het lezen van de vele baardreizen op het forum en dan kom je erachter, dat je niet de eerste met deze vragen bent en kun je lezen en zien, wat je te wachten staat.
Zo te oordelen hoef je je nergens zorgen over te maken en krijg je een fantastische baard.
:)>(Y)
 
Eventjes een update.

De baard wordt nu wel zachter, maar ook pluizig.
Wordt dat na verloop van tijd anders? Ik wil graag een compacte baard laten groeien namelijk.
Kan ik er iets aan doen om een en ander te fatsoeneren? Of ben ik gewoon te ongeduldig? (namelijk pas in de vierde week dat ik met niet geschoten heb)
1974a2c41e8597a84c37a3e76fa1a9a9.jpg
ffbc52ef4883a6fb71ba05d8dfefd1dc.jpg
ca22742bc69e73a16c34df599fe8b92b.jpg
dd333c66cce3ce13c736ee2b713af7ae.jpg


Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Mooie update, gaat hard hoor!
 

Rothbeard62

Volle Baard
Dat ziet er goed uit! (Y) Maar met jouw baardgroei zijn deze wilde haren natuurlijk zo weer terug ;). Dus het is wel goed om te bedenken wat je met je baard wilt: als je 'm wat langer wil laten groeien, dan zul je altijd het stadium van de wilde haartjes door moeten maken. Want als je ze steeds blijft afknippen, zal de baard natuurlijk nooit langer worden :D(Y)
 

WillZZ

Stoppelbaard
Dat ziet er goed uit! (Y) Maar met jouw baardgroei zijn deze wilde haren natuurlijk zo weer terug ;). Dus het is wel goed om te bedenken wat je met je baard wilt: als je 'm wat langer wil laten groeien, dan zul je altijd het stadium van de wilde haartjes door moeten maken. Want als je ze steeds blijft afknippen, zal de baard natuurlijk nooit langer worden :D(Y)
Daar heb je inderdaad gelijk in.
Ik weet nog niet goed voor welke lengte ik ga....
Ik denk dat ik het weer een maand proberen aan te kijken.
Heb ook het idee dat de nek lijn wat hoog zit, of lijkt dat maar zo?

Ik houd jullie op de hoogte.


Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Je nek is op de foto's niet te zien, maar als je refereert aan je halslijn, dan is dat wel goed: twee vingerbreedtes boven de ademsappel.
:)
 

WillZZ

Stoppelbaard
Over de snor: je hebt de mogelijkheden om een 'episch' exemplaar te laten groeien (dat is natuurlijk geweldig, mocht je dat willen ;)). Maar dat brengt wel wat ongemakken met zich mee, vooral in de groei- en gewenningsperiode. Het is dus een keuze, veel mannen kiezen ervoor om de snor wat korter te houden, maar bij een volle baard staat een wat forsere snor toch wel veel mooier (kwestie van balans).

Over commentaar: dat begrijp ik niet helemaal, want in deze tijd is het hebben van een baard, of het laten groeien van een baard zo gewoon en ingeburgerd (meer dan ooit!), dat ik denk dat niemand er vreemd van op zal kijken dat jij een baard laat groeien. In het begin krijg je misschien een paar opmerkingen, maar dat is (weet ik uit ervaring) maar heel even, want op een gegeven moment hoort de baard gewoon bij je.

Dus: maak je vooral niet druk en geniet van het groeiproces! :)>(Y)

Hoi,.
de snor brengt inderdaad wat ongemakken met zich mee.
Ik moet erg wennen aan haren die over m'n bovenlip vallen. Gaat dit wennen na verloop van tijd?

Dat er aan beide kanten van de snor een soort krul/punt ontstaat vind ik eigenlijk wel mooi, maakt de aanblik volgens mij wat vriendelijker.

Zoiezo best even wat gedoe om 's morgens alles netjes in het gelid te krijgen. Ben jarenlang gewend om elke ochtend m'n kin en schedel te scheren..... is minder gedoe dan een baard en snor er verzorgd uit te laten zien.
Maar we houden vol, al heb ik soms sterk de neiging om het scheermes er op te zetten......

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk
 

Giant

Zware baard
[QUOTE="WillZZ, post: 109479, member: 4464"/]

Dat er aan beide kanten van de snor een soort krul/punt ontstaat vind ik eigenlijk wel mooi, maakt de aanblik volgens mij wat vriendelijker.
[/QUOTE]
Dat zou ik zeker een keer uitproberen.

De ongemakken van een snor wennen snel en je moet leren daar mee om te gaan.
Ik ondervind zelf bijna geen ongemakken (meer).
 
Banner image
Top