Wat mannen kunnen doen om baardgroei te stimuleren

Texman

Koning Baard
Ik heb begrepen dat Minoxidil ook hielp. (of het aan te raden is!!?)
Lees deze topic vanaf het begin nog eens door ik heb er een aantal links in geplaatst.
Het onderwerp Minoxidil komt regelmatig voor zoals deze:

Minoxidil
Een middel dat werd gebruikt om hoge bloeddruk te behandelen, al snel bleek dat het ook de haargroei stimuleerde omdat de toevoer van bloed aan de haarschacht werd verbeterd. Wanneer u hiermee wilt beginnen, houd er rekening mee dat het relatief duur is en vervelende bijwerkingen kan hebben. Het is verstandig om uw arts te raadplegen, overigens is de wetenschappelijke werking ervan nooit bewezen.

Ik raad je het niet aan:
Het is duur en als je stopt verdwijnen de gegroeide haren weer.
 

RCM

Baardaap
haha ja klopt, ik ga er ook geen Rommel indoen. is het niet waard :) ik vergelijk het maar met doping in de sportschool.
Die vergelijking, lijkt mij heel verstandig. Al kan ik je ook wel e.e.a. uitleggen over prestatieverhogende middelen (Anabole steroïden), maar laat ons daar maar niet over beginnen, daar heb je andere forums voor :D:p. Succes met je baardreis :)>(Y)
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Iemand wel eens naar de "baarden" van Kenau Reeves, Johnny Depp, Leonardo Dicaprio of Ryan Gosling gekeken?
Als we het over "patchy beards" gaan hebben! ;)
 

carlos038

Stoppelbaard
Je moet geen hulpmiddeltjes gaan gebruiken, is het allemaal niet waard. Geef de natuur gewoon de tijd. De een heeft op zijn 20ste een volle baard de ander met 35.
En er zijn nog zoveel andere baardstijlen mogelijk, ook als je minder baardgroei hebt.

Ben ik 't mee eens. Elk persoon heeft z'n eigen bloeitijd. Ik ben bijna 36 maar de haren blijven nu komen en heb verder wel veel moeten peilen en aanpassen. Bijvoorbeeld dagelijks mango eten wat dus overkill bleek te zijn. Sinds ik gestopt ben met salicylzuur facewash gaat het ook een stuk sneller. Dit zuur is giftig voor baby's dus wellicht ook voor babyhaartjes. Zo leer je ook steeds meer hoe je jezelf moet verzorgen.
 

Texman

Koning Baard
Ha Carlos,
Door een goede verzorging met natuurlijke producten kan je het maximale uit je baardgroei halen.
Ook een optimale gezondheid straal je uit via je baard. Dus daar moet je ook aan denken.
Texman:)>
 

carlos038

Stoppelbaard
Ik doe m'n best maar van de minoxi blijf ik af! Ik ga door tot de leeuw compleet is. Ik hou het minimaal dat vind ik safe. 1x daags en verder alleen na 't sporten spoelen met water en afwerken met een biologische alcoholvrije toner. De toner stemt de dichtheid van de poriën af, het lijkt wel of de haren dan meer grip krijgen om te groeien en bij te veel mango kreeg ik het tegengestelde effect. Probeer dat maar eens beginnende baardkwekers.
 

Texman

Koning Baard
Dit gaat over het in vorm brengen van je baard met de föhn.
Zie bij Baardverzorging topic "Baard en föhn".
 
Laatst bewerkt:

Freerider

Baard
Thanks, zal er serieus mee aan de slag moeten gezien de huidige baardstatus.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
 
Banner image
Top