Wat doe ik nu best?

PeterW

Baard
Hallo,

Ik heb al een paar keer een update gegeven over mijn baardreis in het topic 'Even voorstellen'.

Nu is mijn baard op een lengte gekomen dat ik niet goed weet wat te doen.
De neiging om er een stuk af te doen is er groot.

Het 'probleem' is dat er op dit moment niets mee aan te vangen is :D

De lengte is nu zo dat mijn baard niet meer onder mijn kin plooit en meer naar beneden gaat hangen.
Dat heeft nog geen model en ziet er niet uit, naar mijn persoonlijke mening.

Ook merk ik dat aan de voorkant mijn rechterkant (links op de foto) langer is dan links, wat dan rechts op de foto is. Ik heb er een rode lijn onder gezet. Die toont duidelijk het lengteverschil.

Wat doe ik nu best, naar de barbier? Dan heb ik wat schrik dat die er toch teveel af gaat doen. Het is de eerste keer dat mijn baard zo lang is. Ook al heb ik die al een half jaar intussen. De eerst maanden heb ik die korter gehouden. Nu wil ik echt voor een volle baard gaan. :)>

Graag jullie advies!

Mvg,
Peter
 

Bijlagen

  • IMG_4109.JPG
    IMG_4109.JPG
    2,9 MB · Weergaven: 106

Jimmy16

Baard
Ik begrijp je twijfel, die komt bij mij ook regelmatig op. Elke keer dat je jezelf in de spiegel kijkt tijdens het groeien van je baard, zie je je steeds veranderen en het lijkt zelfs soms dat je er anders uitziet dan je in gedachten had. Je wordt wat onzeker en begint 'onnauwkeurigheden' te zien en wordt nog onzekerder.

Dan kom je naar het forum waar baardliefhebbers je een objectief advies geven dat het er gwn fantastisch uitziet en je gewoon door moet gaan.
We mogen onszelf niet zo bekritiseren, vertrouw gerust op de adviezen die je hier krijgt (Y)(Y)(Y)
 

Texman

Koning Baard
Ha @PeterW ,
Je schrijft dat je nu echt voor een volle baard wil gaan, dan is er maar een manier omdat snel te bereiken en dat is niets doen en laten groeien.
Dat het er wat slordig uit gaat zien moet je voor lief nemen.
Nou vind ik het bij jou reuze meevallen want voor mijn gevoel ziet je baard er heel netjes uit en ik zie zeker geen reden om naar de barbier te gaan.
Wat je wel altijd mag doen is de hals en de wangen schoon houden. Ook de lijnen mag je er scherp in zetten. Een enkel uitstekend haartje kan je met een klein schaartje wat inkorten. Onzeker over je baard hoef je niet te zijn want die is prima (Y)(Y)(Y).
Ga zo door Texman :)>
 

PeterW

Baard
Ik zou er ook niets aan doen nu, hoogsten zou ik dat rode streepje proberen weg te krijgen, want dat ziet er wel een beetje raar uit :p
Je hebt een prachtige baard, ik heb wel veel rommeligere baarden voorbij zien komen.
LOL Iemand zette blauwe strepen op mijn eerste foto om aan te geven wat ik zou kunnen bereiken.
Daarom een rood om aan te geven wat ik als niet goed beschouw.

Dat verschil in lengte zal wss wel blijven.

Ik vraag me al lang af hoe lang een baard onder de kin blijft gaan. Het antwoord weet ik nu, tot de zwaartekracht die naar beneden trekt :p

Het heeft ook en voordeel, aan de zijkanten van mijn kin is mijn baard nu breder. Kammen moet nu wel meer gebeuren want die langere haren verliezen sneller hun vorm. Ik hou wel van een propere baard.

Soms heb ik het gevoel dat het stuk midden op mijn kin heel kort is.
Maar dat is gewoon donker naast die twee zilveren strepen :D
[DOUBLEPOST=1592390370][/DOUBLEPOST]
Dag Peter,

Ik vind het er alleszins goed uitzien eerlijk gezegd! Vaak zijn wij ons eigen grootste criticasters.... ik zou denk ik nog wat geduld oefenen.

Succes met je keuze!
Zeker als je zoals ik goed moet opletten om geen perfectionist te zijn. :cool:
[DOUBLEPOST=1592390650][/DOUBLEPOST]
Ha @PeterW ,
Je schrijft dat je nu echt voor een volle baard wil gaan, dan is er maar een manier omdat snel te bereiken en dat is niets doen en laten groeien.
Dat het er wat slordig uit gaat zien moet je voor lief nemen.
Nou vind ik het bij jou reuze meevallen want voor mijn gevoel ziet je baard er heel netjes uit en ik zie zeker geen reden om naar de barbier te gaan.
Wat je wel altijd mag doen is de hals en de wangen schoon houden. Ook de lijnen mag je er scherp in zetten. Een enkel uitstekend haartje kan je met een klein schaartje wat inkorten. Onzeker over je baard hoef je niet te zijn want die is prima (Y)(Y)(Y).
Ga zo door Texman :)>
@Texman De wangen heb ik bijgeschoren, de hals ga ik nog even laten doorgroeien, die heb ik te lang te hoog gehouden en die is nu aan het bijgroeien.
Ik scheer momenteel ongeveer 1 vinger boven de adamsappel bij, maar dat is verwaarloosbaar, mijn lijn stopt daar ongeveer op een paar uitlopers na.

De uitstekende haren aan de bakkebaarden heb ik ingekort, dat zag er echt niet uit. De uitstekende haren in mijn baar ben ik voorzichtig mee. Als ik begin te knippen stop ik niet meer. Zeker dat stuk onder mijn kin dat nu gaat 'doorhangen' daar steekt vanalles uit. als ik dat begin te knippen ben ik straks terug aan mijn kin :oops:

Op mijn wangen krijg ik niet echt een scherpe lijn, zo dicht is de begroeiing daar niet vrees ik.

Bedankt voor je advies!
 

Rothbeard62

Volle Baard
Je baard ziet er op de foto echt prima uit, hoef je echt niets aan te doen. Wees vooral niet te kritisch op je eigen baard, vaak zie je dingen die een ander absoluut niet opvalt. Een ingreep is nergens voor nodig! (Y)(Y)
 
Banner image
Top