Waarom een baard??

StefanZ

Baard
Waarom een baard? Tjja , al bijna mijn hele leven al wat gezichtsbegroeing gekweekt (van sikje, snor tot ringbaard, kort of effe wat langer) . Tijd voor wat aders.
Mijn vrouwke vind het (voorlopig) niks ("Baarden zijn niet meer in, ha ha"), zoontje draaid al een beetje bij en dochter (16) vindt het idee helemaal te gek. Van haar moet het minstens een Ricki Hall zijn.
[DOUBLEPOST=1428557537][/DOUBLEPOST]
Ik laat nu bijna 9 jaar gezichtsbeharing staan. Eerst een 'Van Dyke' van een halve centimeter. De laatste 2 jaar een 'Short boxed beard' van dezelfde lengte gehad.
En sinds half januari besloten om me helemaal niet meer te scheren en kijken wat er gebeurt. Gewoon a la Viking stijl, aangezien ik erg fan ben van dit tijdperk. Moet zeggen dat het lijkt alsof er nog niet heel veel bij komt, maar dat alleen de lengte van mijn 'kinhaar' groeit. Komt aan de ene kant wel goed uit, want het ziet er wel Viking-achtig uit. :D

En als er iemand tegenwoordig vraagt of ik mij bekeerd heb (met doel als pesterij i.v.m. het gedoe omtrent IS en moslims e.d.) zeg ik gewoon 'Ja, naar het Noorse geloof.' Dan kijken mensen je héél raar aan en zijn ze uitgelult :p :cool::D

Ach, die (achterlijke) opmerking krijg ik ook gewoon te horen. Is gewon een teken van jaloersheid want zij durven of mogen geen baard laten groeien. :)>:mad::D:D
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Vikingtijdperk is ook hier erg in trek.
Het liefst alles laten groeien inclusief hoofdhaar en dan vlechten in de baard. Maar denk niet dat dát wordt gedoogd hier haha..

Zit er wel serieus eens over na te denken om, als het straks nog wat langer is, alles af te scheren op de sik na, en die dan in 2 vlechten naar beneden laat hangen. :D
Maar ben bang dat ik daar spijt van krijg.
[DOUBLEPOST=1428573759][/DOUBLEPOST]media_xll_2507975.jpg
Zoiets als dit.. :p
 

Ronald

Volle Baard
Oerbaard
Bovenstaande foto vind ik toch eigenlijk een beetje sissy-cosplay-net-niet achtig! ;) Lekker stoer doen met een zwaard!

Zou het zonder vinden van jouw meesterlijke baard!
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Nou hij speelt volgend seizoen wel in game of thrones vanwege zijn zwaardvechtkunsten, dus daar doe je hem wel wat mee tekort. ;)
Maar je hebt gelijk, zonde van mijn baard.. :)
 

Floris

Baard
Oeh....Nieuwe seizoen game of thrones......:)(Y)

Maar hoe gaaf een vlecht in je baard ook is @Arjay het is wel zonde. Er zijn nog tal van Viking of middeleeuwse 'baardversieringen' die beter bij jou epische baard passen
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Ja waarschijnlijk kan.hij wel wat. Maar deze foto is echt te cheesy
Te cheesy, absoluut mee eens @Ronald. Hij zat een tijdje terug ook bij RTL late night, en ik vond hem wat arrogant. Heeft een (te) hoge pet van zichzelf op en dat siert hem niet. Gaat mij dan ook om de baard. ;)
[DOUBLEPOST=1428586218][/DOUBLEPOST]
Als je dan ook met ontbloot bovenlijf en een zwaard op de foto gaat dan laat ik @barrymossel je een ban geven hoor!! ;)
Ik heb anders wel een immense torso waar je moeder U tegen zegt! ;)
 

Floris

Baard
@Arjay Vikingen waren gek op versiersels. Hoe meer versiersels, hoe rijker je was en daarom meer aanzien je kreeg.
Een goeie baard werd als mannelijk gezien, dus mannen showden hun baard ook graag. Zelf Thor wilde (zoals een oude vikingsage beschreef) zijn baard niet afscheren om zijn geliefde hamer Mjölnir terug te krijgen die de reuzen gestolen hadden.
Er is niet echt een Viking baard stijl, maar kralen van verschillende materialen in je baard is ERG Viking. Google maar eens op Viking beard beads
 

Hans

Zware baard
Oerbaard
Zit er wel serieus eens over na te denken om, als het straks nog wat langer is, alles af te scheren op de sik na, en die dan in 2 vlechten naar beneden laat hangen. :D
Maar ben bang dat ik daar spijt van krijg.
--- Dubbele posts samengevoegd, Gisteren om 12:02 ---
media_xll_2507975-jpg.551

Zoiets als dit.. :p
En het leuke is dat hijzelf eigenlijk stiekem heel graag een
hele en volle baard zou willen hebben, dat heeft hij tenminste
op Facebook wel eens laten weten :rolleyes:
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
@Arjay Vikingen waren gek op versiersels. Hoe meer versiersels, hoe rijker je was en daarom meer aanzien je kreeg.
Een goeie baard werd als mannelijk gezien, dus mannen showden hun baard ook graag. Zelf Thor wilde (zoals een oude vikingsage beschreef) zijn baard niet afscheren om zijn geliefde hamer Mjölnir terug te krijgen die de reuzen gestolen hadden.
Er is niet echt een Viking baard stijl, maar kralen van verschillende materialen in je baard is ERG Viking. Google maar eens op Viking beard beads
Hee man thnx voor de info! :
Al moet ik zeggen dat ik bekend ben met de Vikingen hun gebruiken, heb vroeger een extreme obsessie voor geschiedenis gehad :( haha.. maar met kraaltjes gaat deze meneer niet in lopen. Zo'n vlechtje met aan het uiteinde een apart stukje vind ik dan nog wel interessant. Misschien voor speciale gelegenheden leuk. :)
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Lijkt me wel leuk om eens te doen. Ik heb een paar jaar geleden nog deelgenomen aan een workshop zwaardvechten. Maar dat was op zo'n Middeleeuws evenement hier in de buurt. Wel grappig. Allemaal volwassen mannen aan het klungelen met nepzwaarden haha.. :)
 
Banner image
Top