Verdomde K** krul in de baard!

Jeepie

Baard
HELP!

Ik ben best tevreden hoe "makkelijk" mijn baard te vormen is met olie en wax. Alleen word ik soms echt niet goed van een krul in de linkerkant van mijn baard.
Met föhn, wax, olie gaat de hele baard in vorm zitten behalve die ene plek!

IMAG0743_zpspilrihhb.jpg
vanaf hier is het niet heel duidelijk te zien, hij krult met name naar de keel toe.

Hoe krijg ik die krul er uit?
 

Jeepie

Baard
Hell no dat ik een stijltang ga gebruiken! Ik ben veeeeel te onbenullig en onbesuisd met dat soort precisie machines!:p:rolleyes:
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Steiltangen zijn ook niet echt bevorderlijk voor de groei van de haartjes lijkt me.
 

Jeepie

Baard
Lijkt mij ook niet nee. Ik ga straks wel langs de barbier hier in de stad. Hij kan me vast de goeie richting op sturen en als ik er dan toch ben gelijk de boel maar even laten fatsoeneren
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Ik heb zo'n krul vooraan onder de kin.

Enige oplossing: er mee leren leven ;)

Is echt niks aan te doen, en............voor mij maakt dit mijn baard alleen maar persoonlijker :)>
 

GlennBG

Volle Baard
Langer laten groeien aan de zijkanten.. Of een steiltang gebruiken.. ;)

Haha..de stijltang! Daar zijn wij mannen veel te grof voor om te bedienen. Heb er ook over gedacht, echt. Is me op dit forum trouwens ook afgeraden.
Ik zou het trachten te accepteren die krul op dit moment. Hopelijk is ie op een dag gewoon weg.
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Ff voor the record.. ;) het is steiltang, niet stijltang. De bedoeling is om de haren te steilen, niet te stijlen.. dat doe je met de kam en wat balsem.. :p
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Tja.. Waar ligt de grens? Das natuurlijk voor iedereen persoonlijk. Waxjes, balsempjes, olietjes, kammetjes, borsteltjes, etc, gebruiken we ook.. ;)

Maar je hebt gelijk.. Verven en steilen zijn voor mij momenteel ook de limit.
 

maximum

Zware baard
Ik heb ook een slag in mijn baard gehad boven op mijn kin;)Naarmate het langer en in jou geval voller word verdwijnt het door de zwaartekracht:)Ik heb hem hier al een hele tijd niet gezien:DMaar ik heb ook erg veel haar per cm2 op mijn kin niet recht maar de hoeveelheid laat het recht groeien:)Dus geduld zou ik zeggen en kijken wat het bij jou word(Y)Nat haar droogfohnen en met de juiste borstel goed borstelen tegelijkertijd werkt ook erg straightend;)Smeer je er daarna olie in en ga je weer borstelen word het weer minder recht;)Beard up:)>
 

HurtgenBeardRick

Stoppelbaard
Langer laten groeien aan de zijkanten.. Of een steiltang gebruiken.. ;)

Niet doen mannen! Met een stijltang beschadig je je haar. M'n vrouwtje is kapster en heeft mijn sik vroegâh wel 's gestijld met een tang. Op een gegeven moment maakt het je baardhaar droog en springerig met veel dode punten.
 

Marius

Baard
Dit haal ik van de taalpartners website:

"Als je haar maar goed zit

Het apparaat waarmee je krullend haar steil maakt, zorgt voor verwarring. Want in advertenties van haarverzorgingsproducten zie je regelmatig steiltang en stijltang staan. Soms beide in één tekst. De verwarring komt door het doel waarvoor je het ding inzet: wil je steil haar (dus zonder krullen)? Dan denk je aan een steiltang. Maar gebruik je 'm om stijlvol haar te krijgen, dan denk je misschien eerder aan een stijltang.

De officiële spelling is die met ei. Je haar zit goed met een korte ei: steiltang dus. Maar... ook de stijltang wordt geaccepteerd.

  • Maakt het apparaat krullen? Dan is het een stijltang.
  • En verwijdert het apparaat krullen dan is het een steiltang."
Het is dus maar net welk apparaat je gebruikt/bedoeld. In dit geval denk ik inderdaad een steiltang. Je zou natuurlijk ook de rest van je baard kunnen krullen :)>
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Persoonlijk vind ik het wel sjiek, als iemand een slag of golf in zijn baard heeft. Het laat zien, dat een baard een natuurlijk fenomeen is en niet een in een Indiase fabriek geproduceerde pruik.
Waarom zouden we continue allerlei appateten gebruiken om de haren kaarsrecht te krijgen. We zijn toch stoere mannen........? o_O
 

Jeepie

Baard
Persoonlijk vind ik het wel sjiek, als iemand een slag of golf in zijn baard heeft. Het laat zien, dat een baard een natuurlijk fenomeen is en niet een in een Indiase fabriek geproduceerde pruik.
Waarom zouden we continue allerlei appateten gebruiken om de haren kaarsrecht te krijgen. We zijn toch stoere mannen........? o_O
Ben ik met je eens, strak naar beneden is ook niet helemaal mijn ding, maar de krul waar ik op doelde zit links op mijn wang net onder het oor. Die staat horizontaal op mijn gezicht, dat stoort wel een beetje. Onderop de kin begint nu ook een aardige wenteltrap vorm te krijgen, maar daar stoor ik mij totaal niet aan
 

maximum

Zware baard
Persoonlijk vind ik het wel sjiek, als iemand een slag of golf in zijn baard heeft. Het laat zien, dat een baard een natuurlijk fenomeen is en niet een in een Indiase fabriek geproduceerde pruik.
Waarom zouden we continue allerlei appateten gebruiken om de haren kaarsrecht te krijgen. We zijn toch stoere mannen........? o_O

Dat heeft met smaak te maken;)Ikzelf heb ook een lichte slag op een plek..Vind het toch wel fijn dat ik die met een fohn eruit krijg:)Heeft niks met stoer te maken vind ik persoonlijk(Y)Maarja ieder zijn baardstyle toch:DDe een gebruikt een scheermes voor zijn wanglijn de ander een fohn:pBeard up:)>
 
Banner image
Top