Van stoppel naar baard

JeroenKok

Stoppelbaard
Hallo allemaal,

Mijn vriendin is ietsje ouder dan dat ik ben en heeft mij daarom aan het begin van onze relatie 'verplicht' tot een stoppelbaard, zodat ik er niet zo poepjong uit zie.

Nu, 4 jaar later, ben ik het constant trimmen van die stoppels zat en mogen ze van mij echte haren worden. 1 januari heb ik alles nog eenmaal op de kortste stand getrimd, met nu 3 weken later, dit als resultaat (zie foto's).

Ik weet verder niets van baarden, verzorging, barbiers en heb geen idee wat voor 'model' baard ik eigenlijk zou willen. Vandaar mijn aanmelding :)

O ja, 36 jaar, werk in zowel IT (voor baas) als fotografie (zzp). Ik wil een 'verzorgde baard' maar die mag best wat volume hebben...verder ga ik hier wat lezen en wellicht reageren voor nu :)


Oh ja, ik twijfel om naar een barbier te gaan. Niet om hem nu al te kortwieken (misschien wat uitstekers), maar vooral om de neklijn op de juiste plaats te krijgen en wat 'sturing' daarin. Ik werk in Amersfoort en woon in Delden (net onder Hengelo). Iemand een goede tip qua barbier ergens bij die plaatsen in de buurt of op de route daartussen?
 

Bijlagen

  • WP_20180124_13_22_07_Pro.jpg
    WP_20180124_13_22_07_Pro.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 84
  • WP_20180124_13_23_58_Pro.jpg
    WP_20180124_13_23_58_Pro.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 77
  • WP_20180124_13_24_25_Pro.jpg
    WP_20180124_13_24_25_Pro.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 80

Kale666man

Baardaap
Hoi jeroen
Welkom op het forum.Aan het volume zal het niet liggen in ieder geval,die is geweldig.
Ja de baard die je nu hebt ziet er al goed uit en weet niet wat je in,gedachte hebt,maar aan voorbeelden hier kun je zelf zien welk type baard je wilt nemen en kan je daar je halslijn op aanpassen.
Het is niet helemaal goed te zien die hals maar als je voor een langere baard gaat zou ik hem zo ingeschat niet te kort houden,maar daar kun je nogmaals zat over vinden hier en stel een doelstelling of model in gedachte wat je wilt nemen,want bij jou kan dat alle kanten op omdat je een uitstekende groei hebt in mijn ogen tenminste.
Een barbier in hengelo weet ik niet,maar die is hier op het forum wel te vinden.
Ik zou er niet te snel heengaan maar nogmaals,kijk eerst eens naar je doelstelling want met die groei heb je keuze genoeg.
 
  • Like
Reactions: RCM

RCM

Baardaap
Welkom Jeroen! Zoals mijn bovenbuurman al schrijft, heb je behoorlijk potentieel voor een prachtige volle baard. Je halslijn is echter veel te hoog. De barbier zal op dit moment betreft de lijnen niks voor je kunnen betekenen, tenzij je graag geld uitgeeft natuurlijk. Hou voor je halslijn 1 vinger boven je adamsappel aan en je zit altijd goed. Een baard laten groeien heeft zo zijn verschillende fases, deal daar mee :D. Hier op het forum vind je verder heel veel over baarden, verzorging en eigenlijk alles wat je wil weten daarover. Ga een avondje onderuitgezakt op de bank 'hangen', en surf eens rustig door dit forum heen. Succes met je baardreis en houd ons op de hoogte!! :)>(Y)
 

JeroenKok

Stoppelbaard
Ok, dus meer haar op de hals! Ik dacht juist dat ik wellicht te laag zat, omdat je nu zo'n 'knikje' ziet. zeg maar...dan laat ik het iets langer doorgroeien nog.

Qua fases maakt me niet zoveel uit hoor. Het steekt nu wel eens alle kanten op, maar dat wordt vanzelf anders begrijp ik. Dat haar op mijn hoofd was er ook niet zomaar opeens in die lengte haha.

Ik werk trouwens wel iets de haren boven mijn lip bij zodat die niet over mijn lippen heen hangen. Verder laat ik het gewoon gaan.

En dank voor de complimenten, al is het niet echt mijn eigen verdienste ;)
 

RCM

Baardaap
Dat 'knikje' gaat weg naarmate je baard voller wordt. Dus gewoon laten groeien inderdaad! Boven je lip bijwerken vind ik persoonlijk niet erg, ik doe dat namelijk ook omdat mijn snor best langzaam groeit. Ik wacht daarmee tot alles dezelfde lengte heeft en laat het dan pas doorgroeien. Succes! (Y)
 

Texman

Koning Baard
Ok, dus meer haar op de hals!
Ha Jeroen,
Ook van mij welkom op dit leuke forum er gaat een wereld voor je open als je het forum gaat doorspitten.
Voor de paar weken dat je nu je baard laat staan heb je al een heel goed resultaat. (Y)(Y)(Y) Vele mannen doen hier veel langer over.
Bij wat Richard en Roy je hier aanbevelen sluit ik mij volledig aan. Als je een mooie en volle baard wil hebben zal je je baard verder moeten laten uitgroeien.
Probeer de komende twee maanden door te gaan dan komt je eigen potentieel pas echt naar voren. Dit kan met wat ongemakken gepaard gaan daar moet je even doorheen. Maar het is het absoluut waard.
Heel veel succes en als er vragen zijn dan weet je ons te vinden.
Texman:)>
 

TMG1961

Baardaap
Welkom op het forum Jeroen. Mijn voorgangers hebben het allemaal al gezegd, dus blijft er voor mij alleen nog het welkom over.
 

JeroenKok

Stoppelbaard
Ik heb niet zo heel veel tijd voor fora de afgelopen tijd, maar de baard groeit lekker door. Al wel bij een barbier geweest, tegen de kabouterwangen zoals hij dat noemde. Daar ga ik vrijdag weer heen. Vorige keer gaf hij ook al aan dat de halslijn te hoog zat, dus daar deed hij niets aan behalve mij verbieden er iets mee te doen .

De huidige status...

2827eac8b841dc9e062fbf409628fc12.jpg


Verstuurd vanaf mijn Wileyfox Spark + met Tapatalk
 

Texman

Koning Baard
Ha Jeroen,
Je bent goed bezig en je baard ziet er al heel goed uit.(Y)(Y)
Goede barbier ook, zijn adviezen zijn heel waardevol.:)
Texman :)>
 
Banner image
Top