Starten met een baard

Macx

Baardaap
Bedankt! Ik ga dit zeker eens bekijken.
Zojuist een set baardolie/balsem/shampoo besteld va

Thanks, ik ga dit zeker eens bekijken...
Zojuist Proraso wood & Spice baardolie/balsem/shampoo besteld. Hier nog een zeepje bij genomen om vervolgens een kam cadeau te krijgen. ;)
Goed bezig Tobo, geniet ervan, je hebt een mooie keuze gemaakt.
 

Tobo

Baard
Yes yes... eerste verzorgingsproducten zijn net binnen!
Azbane blokje zeep, proraso wood &spice balsem,olie en shampoo en een gratis fijngetande kam!
 

Bijlagen

  • 20220608_183112.jpg
    20220608_183112.jpg
    2,4 MB · Weergaven: 34

Macx

Baardaap
Yes yes... eerste verzorgingsproducten zijn net binnen!
Azbane blokje zeep, proraso wood &spice balsem,olie en shampoo en een gratis fijngetande kam!
Heel goede producten Tobo, als je morgen of zo je baard hebt gewassen met Proraso baardshampoo en je maakt dan je baard handdoek droog, doe dan eerst de baardolie erin en gebruik een kam om de olie goed te verdelen, laat de olie 5 minuten erin trekken en ga dan verder met het stylen van je baard, ik gebruik hierbij ook de haardroger en een kam.
Lekker genieten van de producten en laat maar weten wat je er van vindt.
 

Tobo

Baard
Heel goede producten Tobo, als je morgen of zo je baard hebt gewassen met Proraso baardshampoo en je maakt dan je baard handdoek droog, doe dan eerst de baardolie erin, laat dit 5 minuten erin trekken en ga dan verder met het stylen van je baard, ik gebruik hierbij ook de haardroger en een kam.
Lekker genieten van de producten en laat maar weten wat je er van vindt.
Het ruikt alleszins zalig! Kan hier wel aan wennen.
Baard is nog wat te kort om de haardroger te gebruiken.. en hier en daar steken ze behoorlijk alle richtingen uit. Dank voor de tips... ik ga er nog steeds voor
 

Tobo

Baard
Vandaag dus de eerste keer baardshampoo en olie toegepast...
Zal wel toevallig zijn, maar opvallend meer last gehad van jeuk vandaag, of niet echt jeuk, eerder minder aangenaam gevoel.. Vooral de snor eigenlijk... alsof je helt voelt groeien :D
 

Macx

Baardaap
Vandaag dus de eerste keer baardshampoo en olie toegepast...
Zal wel toevallig zijn, maar opvallend meer last gehad van jeuk vandaag, of niet echt jeuk, eerder minder aangenaam gevoel.. Vooral de snor eigenlijk... alsof je helt voelt groeien :D
Hoi Tobo, je hebt nog een korte baard, dus niet te veel olie, een druppeltje of 6 is wel genoeg voor nu dan goed in laten trekken, de baardshampoo heel goed uit spoelen met lauw water dan handdoek droog maken dan de olie er in en 5 minuutjes laten in trekken dan kun je met een borstel, maar beter met een kam en haardroger je baard in model brengen, maar jij hebt nog een korte baard dus is een haardroger nu nog niet nodig. Je hebt volgens mij ook die Proraso balsamo cura barba Beard Balm, dit is heerlijk spul, dit gebruik je dus nadat de olie er in is getrokken en je baard lekker al opgefrist is en droog, dan Proraso balsamo cura barba Beard Balm erin en dan met de kam goed verdelen. Volgens mij gaat het dan niet meer jeuken hoor, probeer dit morgen of de volgende keer als je je baard weer hebt gewassen.
 

Tobo

Baard
Hoi Tobo, je hebt nog een korte baard, dus niet te veel olie, een druppeltje of 6 is wel genoeg voor nu dan goed in laten trekken, de baardshampoo heel goed uit spoelen met lauw water dan handdoek droog maken dan de olie er in en 5 minuutjes laten in trekken dan kun je met een borstel, maar beter met een kam en haardroger je baard in model brengen, maar jij hebt nog een korte baard dus is een haardroger nu nog niet nodig. Je hebt volgens mij ook die Proraso balsamo cura barba Beard Balm, dit is heerlijk spul, dit gebruik je dus nadat de olie er in is getrokken en je baard lekker al opgefrist is en droog, dan Proraso balsamo cura barba Beard Balm erin en dan met de kam goed verdelen. Volgens mij gaat het dan niet meer jeuken hoor, probeer dit morgen of de volgende keer als je je baard weer hebt gewassen.
Ja zal ik doen. Ik had trouwens maar 4 druppels gebruikt, voorlopig wel genoeg denk ik.

ps: Zit vandaag exact op 3 weken groeitijd!
 

Macx

Baardaap
Ja zal ik doen. Ik had trouwens maar 4 druppels gebruikt, voorlopig wel genoeg denk ik.

ps: Zit vandaag exact op 3 weken groeitijd!

Mooi toch, lekker doorgaan, dat onaangename gevoel kan ook wel door de langer worden snorharen komen en verdwijnt dit weer in een paar dagen tijd, hier moet je even door heen hoor, misschien wordt het nog wel wat heviger, sommige mensen hebben nergens last van en andere hebben weer zo'n moeilijker periode van een paar weken dat het wat meer gaat jeuken, dat komt om dat de haren nog niet rustig op je huid liggen, maar meer met elkaar bezig zijn, dat veroorzaakt dat jeukerige gevoel.
Komt wel goed, gewoon volhouden en dan verdwijnt dat later vanzelf wel weer.
 

Tobo

Baard
Updateje... 3 weken en 2 dagen nu.
Jeuken is op momenten, de olie etc doet zijn werk, haren voelen gezonder nu.
Ik vertik het mijn baard nog af te scheren, commentaren zijn pro en contra... maar meestal positief, dat ik er mee sta.
Nu hopen dat de kaken wat voller worden, vooral richting bakkebaarden en wangen nog vrij armpjes.
Mijn snor verwilderd wat.
 

Bijlagen

  • 20220608_190855-01.jpeg
    20220608_190855-01.jpeg
    830,9 KB · Weergaven: 84
  • 20220611_105745.jpg
    20220611_105745.jpg
    654,8 KB · Weergaven: 81
  • 20220611_105645.jpg
    20220611_105645.jpg
    562,8 KB · Weergaven: 83
  • 20220611_105626.jpg
    20220611_105626.jpg
    580,3 KB · Weergaven: 84

Macx

Baardaap
Updateje... 3 weken en 2 dagen nu.
Jeuken is op momenten, de olie etc doet zijn werk, haren voelen gezonder nu.
Ik vertik het mijn baard nog af te scheren, commentaren zijn pro en contra... maar meestal positief, dat ik er mee sta.
Nu hopen dat de kaken wat voller worden, vooral richting bakkebaarden en wangen nog vrij armpjes.
Mijn snor verwilderd wat.

Ja ja ja, het komt eraan hoor, dit zijn de moeilijkste weken voor je, de verwildering duurt een paar weken, kijk naar mijn ontwikkeling dan kun je zien dat het snel voorbij is, als je nu volhoudt en het laat groeien dan ga je iets moois zien Tobo, volhouders winnen altijd. Het front begint zich al leuk te tonen en de wangen die hebben gewoon wat meer tijd nodig. Het staat je al goed, dit is al veel beter dan zo'n babyface gezicht, lekker door baarderen nu.(Y)
 
Laatst bewerkt:

Tobo

Baard
Ja ja ja, het komt eraan hoor, dit zijn de moeilijkste weken voor je, de verwildering duurt een paar weken, kijk naar mijn ontwikkeling dan kun je zien dat het snel voorbij is, als je nu volhoudt en het laat groeien dan ga je iets moois zien Tobo, volhouders winnen altijd. Het front begint zich al leuk te tonen en de wangen die hebben gewoon wat meer tijd nodig. Het staat je al goed, dit is al veel beter dan zo'n babyface gezicht, lekker door baarderen nu.(Y)
Ja doorgaan doen we zeker, geen glad gezicht meer voor mij. Ben benieuwd waar ik sta over 3 weken, dan hebben we afscheidsfeest van een collega... uiteten, danscafé, hoop dat ik beetje proper voor de dag kan komen dan. Maar no way dat ik er iets van af doe, enkel boven snor en halslijn wellicht.
 

Tobo

Baard
Hoe het was, hoe het momenteel is en dan enkele voorbeelden waar ik naar toe wil werken.
Wat denken jullie, te realiseren of een ver van mijn bed show? Komen er zelf wel achter over paar maand maar stel toch de vraag.
 

Bijlagen

  • FB_IMG_1654963906795.jpg
    FB_IMG_1654963906795.jpg
    174,6 KB · Weergaven: 54
  • 20220608_190855-01.jpeg
    20220608_190855-01.jpeg
    830,9 KB · Weergaven: 59
  • Screenshot_20220512-232922_Pinterest.jpg
    Screenshot_20220512-232922_Pinterest.jpg
    129,3 KB · Weergaven: 57
  • Screenshot_20220512-231857_Pinterest.jpg
    Screenshot_20220512-231857_Pinterest.jpg
    113,6 KB · Weergaven: 104
  • Screenshot_20220611-181921_Pinterest.jpg
    Screenshot_20220611-181921_Pinterest.jpg
    317,5 KB · Weergaven: 49
  • Screenshot_20220611-181901_Pinterest.jpg
    Screenshot_20220611-181901_Pinterest.jpg
    225,8 KB · Weergaven: 52

Texman

Koning Baard
Ik denk dat deze het meeste kans van slagen heeft voor je heeft.
Maar je hebt hier zeker een half jaar voor nodig.
screenshot_20220512-231857_pinterest-jpg.22129
 

Macx

Baardaap
Weet je wat het is Tobo, je moet je niet blind staren op die modellen, want zo wordt het denk ik toch niet, althans nu niet, misschien als je een stuk ouder bent want het blijft doorgaan, de ontwikkeling van je dekking bedoel ik, bij sommige mensen tot wel in de veertig jaar. Dus ik zou als ik jou was gewoon proberen van je baard te gaan houden, en als je echt van je baardje houdt, dan maakt het niet uit want het zijn jouw genen en die bepalen hoe de ontwikkeling gaat en hoe de baard er de komende tijd uit gaat zien. Maar misschien heb je over een jaar of vijf wel meer dekking dan nu, ik weet dat niet, je zult met wat je nu krijgt daarmee moeten doen.
Ik weet zeker dat je een mooie baard gaat krijgen en misschien niet precies zoals van die modellen, maar dat maakt totaal niets uit want het is jouw BAARD, en die mag er zijn. Nou lekker door baarderen, en over drie weken is er wel een cm bij dan ziet het er weer leuker uit. Blijven posten want dat vinden we allemaal hartstikke leuk. (Y)(Y)(Y)
 

Tobo

Baard
Weet je wat het is Tobo, je moet je niet blind staren op die modellen, want zo wordt het denk ik toch niet, althans nu niet, misschien als je een stuk ouder bent want het blijft doorgaan, de ontwikkeling van je dekking bedoel ik, bij sommige mensen tot wel in de veertig jaar. Dus ik zou als ik jou was gewoon proberen van je baard te gaan houden, en als je echt van je baardje houdt, dan maakt het niet uit want het zijn jouw genen en die bepalen hoe de ontwikkeling gaat en hoe de baard er de komende tijd uit gaat zien. Maar misschien heb je over een jaar of vijf wel meer dekking dan nu, ik weet dat niet, je zult met wat je nu krijgt daarmee moeten doen.
Ik weet zeker dat je een mooie baard gaat krijgen en misschien niet precies zoals van die modellen, maar dat maakt totaal niets uit want het is jouw BAARD, en die mag er zijn. Nou lekker door baarderen, en over drie weken is er wel een cm bij dan ziet het er weer leuker uit. Blijven posten want dat vinden we allemaal hartstikke leuk. (Y)(Y)(Y)
Haha je bent haast de enige wat reageert op mijn posts.
Ja ik weet dat ik nooit hetzelfde zal hebben als op die voorbeelden en dat hoeft ook niet, maar net zoals jij en alle anderen baarddragers heeft iedereen toch wel een doel of iets wat hij graag ziet. Zullen inderdaad zien waar het mij toe leid.
 

Macx

Baardaap
Haha je bent haast de enige wat reageert op mijn posts.
Ja ik weet dat ik nooit hetzelfde zal hebben als op die voorbeelden en dat hoeft ook niet, maar net zoals jij en alle anderen baarddragers heeft iedereen toch wel een doel of iets wat hij graag ziet. Zullen inderdaad zien waar het mij toe leid.

Absoluut, had ik ook, en alle doelen die ik voor ogen had, heb ik niet gevolgd, weet je waarom niet? Omdat ik vind dat mijn baard nog veel mooier is dan die doelen die ik voor ogen had, en misschien ga jij precies diezelfde kant op, kijk dan vergeet je die doelen al heel snel en ga je alleen nog met je eigen baard bezig zijn, en krijg je er echt heel veel plezier van. Ga maar eens kijken wat voor doelen ik allemaal wel niet had, ik ben ze allemaal voorbij gestreefd.
Nu ben je nog in die fase en denk je, dit zou wel mooie zijn etc etc, maar je zult zien dat je baard nog veel leuker wordt dan die doelen want het is helemaal jouw creatie, jouw baard. Lekker doorgaan naar een mooie Tobo baard, het duurt een tijdje, maar dan heb je zeker een mooie baard, en de weg ernaar toe is toch ook fantastisch, zo'n baardreis zit vol met verrassingen, dat maakt het zo leuk.

Ik vind trouwens dat je onderhand wel een leuke avatar zou kunnen maken van je zelf, het ziet er al leuk uit hoor.
 
Laatst bewerkt:

Tobo

Baard
Absoluut, had ik ook, en alle doelen die ik voor ogen had, heb ik niet gevolgd, weet je waarom niet? Omdat ik vind dat mijn baard nog veel mooier is dan die doelen die ik voor ogen had, en misschien ga jij precies diezelfde kant op, kijk dan vergeet je die doelen al heel snel en ga je alleen nog met je eigen baard bezig zijn, en krijg je er echt heel veel plezier van. Ga maar eens kijken wat voor doelen ik allemaal wel niet had, ik ben ze allemaal voorbij gestreefd.
Nu ben je nog in die fase en denk je, dit zou wel mooie zijn etc etc, maar je zult zien dat je baard nog veel leuker wordt dan die doelen want het is helemaal jouw creatie, jouw baard. Lekker doorgaan naar een mooie Tobo baard, het duurt een tijdje, maar dan heb je zeker een mooie baard, en de weg ernaar toe is toch ook fantastisch, zo'n baardreis zit vol met verrassingen, dat maakt het zo leuk.
Ja ben ik me van bewust.. ik blijf doorgaan maak je geen zorgen.. er is iets van baardgroei dus ik ga wel iets kunnen doen ermee. Ik was net deze extended goatee beard style tegen gekomen, dus als mijn kaaklijn en bakkebaarden niet voller word kan ik die stijl ook nog uit gaan, naar mijn groei nu te zien moet dat zeker kunnen maar ga me er niet op blind staren net als jij zegt.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20220611-193552_Pinterest.jpg
    Screenshot_20220611-193552_Pinterest.jpg
    747,9 KB · Weergaven: 59
  • Screenshot_20220611-193827_Pinterest.jpg
    Screenshot_20220611-193827_Pinterest.jpg
    454 KB · Weergaven: 56

Macx

Baardaap
Ja ben ik me van bewust.. ik blijf doorgaan maak je geen zorgen.. er is iets van baardgroei dus ik ga wel iets kunnen doen ermee. Ik was net deze extended goatee beard style tegen gekomen, dus als mijn kaaklijn en bakkebaarden niet voller word kan ik die stijl ook nog uit gaan, naar mijn groei nu te zien moet dat zeker kunnen maar ga me er niet op blind staren net als jij zegt.


Dit ga je zeker halen, geen enkel probleem, maar ik denk dat je voor nog voller gaat, we zullen zien, als je eenmaal bezig bent Tobo, dan is het moeilijk stoppen, tenminste dat heb ik, want ik ben nieuwsgierig van aard en wil weten hoe mijn baard zich laat zien in de komende tijden. Dat ga jij ook krijgen denk ik, voorlopig gaat het goed met je, je bent echt goed gemotiveerd en wil nooit meer terug naar de blote wangetjes, dus lekker gaan met die reis hahaha
 

Tobo

Baard
Dit ga je zeker halen, geen enkel probleem, maar ik denk dat je voor nog voller gaat, we zullen zien, als je eenmaal bezig bent Tobo, dan is het moeilijk stoppen, tenminste dat heb ik, want ik ben nieuwsgierig van aard en wil weten hoe mijn baard zich laat zien in de komende tijden. Dat ga jij ook krijgen denk ik, voorlopig gaat het goed met je, je bent echt goed gemotiveerd en wil nooit meer terug naar de blote wangetjes, dus lekker gaan met die reis hahaha
Ben ook nieuwsgierig van aard, dank voor je steun ik appreciër het enorm!
 
Banner image
Top