springerige haren door olie??

Petrov

Stoppelbaard
Hallo allemaal,

Ik volg dit forum al een tijdje stilletjes en moet zeggen dat ik jullie vragen en reacties graag lees.

Er is al eens een topic opgestart wat gaat over springerige haarjtes, maar daar komt het antwoord op mijn vraag niet echt naar voren, dus toch maar even een nieuw topic.

Als ik in de ochtend gedoucht heb en de hele handel is droog dan doe ik er een beetje balsem in en daarna beetje olie (+/- 4 druppels). Tegen de tijd dat ik een uur verder ben staat zo ongeveer 40% van de haren horizontaal op mijn gezicht ipv verticaal.

Kan het door de middelen komen die ik gebruik of moet ik juist zwaardere middelen gaat inzetten tegen mijn gekoesterde baard of is het gewoon een fase die vanzelf verdwijnt wanneer de haren nog langer worden, kortom, allemaal vragen.

Iemand dezelfde ervaringen gehad??
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Probeer eens je baard vlak voor dat je de douche uit gaat na te spoelen met koud water. En dan bedoel ik ook echt koud. Dan eerst een olietje er in een zodra de baard echt volledig droog is eventueel een balsem.

Daarnaast heeft de lengte van je baard er vaak ook wat mee te maken. Hoe langer des te meer het gaat liggen. Zwaartekracht.. ;)
 

Petrov

Stoppelbaard
Daarnaast heeft de lengte van je baard er vaak ook wat mee te maken. Hoe langer des te meer het gaat liggen. Zwaartekracht.. ;)

Ja dat is het ook nog eens. Dit is de eerste echte baard voor mij. Voor m'n gevoel is het toch al best een volwassen baard inmiddels, maar dit soort puberale perikelen zorgen toch weer dat ik ga twijfelen aan de volwassenheid haha.

Maar koud water, olie, laten drogen en dan evt. balsem.... staat genoteerd en zal de ervaringen met die behandeling even laten weten.
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Balsem (of wax) helpt vaak beter om hem in het gareel te laten lopen, al is dat geen exacte wetenschap dus elke baard is toch weer anders.

Succes (Y)
 

Stouwe

Baard
Ja het is heel lastig. Elke baard verschilt en de baard zelf gedraagt zich ook anders naarmate hij groeit. Ik had eerst echt balsem nodig maar nu doe ik een tijdje met alleen olie en gaat aardig goed. Koud water schijnt inderdaad goed te zijn voor haar. Ik douche sinds een tijd koud, misschien helpt dat ook.
 

maximum

Zware baard
Zoals eerder vermeld zijn er meerdere wegen naar Rome en heeft elke baard een ander riedeltje:)Na douche droogfohne dan goed borstelen en dan baardolie erover;)Overigens gebruik ik een tijdje geen balsem meer:)Vind het stugge shit en badbeard days heb ik niet meer;):DAlleen olie en af en toe snorrewax(Y)Beard up:)>
 

Petrov

Stoppelbaard
Vanmorgen even met koud water geprobeerd maar dat bevalt me niet zo goed, maar dat blijf ik wel even proberen om het verschil te onderzoeken.

Ik heb het gebruik van de balsem en daarna olie omgedraaid en olie er meteen in gedaan toen het haar nog nat was. Daar merk ik gek genoeg wel wat verschil in. Al steken er nog steeds genoeg haartjes uit, hangen ze wel wat meer en zijn niet meer zo opstandig. Ik gok toch dat het een combinatie is van puberaal gedrag en bepaalde behandeling.

Bedankt voor de reacties!
 

Zwollenaar

Zware baard
Overigens gebruik ik een tijdje geen balsem meer:)Vind het stugge shit en badbeard days heb ik niet meer;):DAlleen olie en af en toe snorrewax(Y)Beard up:)

@maximum Hoe verschillend en veranderlijk mensen en baarden toch kunnen zijn. De laatste paar weken gebruik IK juist meer balsem en vind dit aangenaam.
Dit in combinatie met een paar druppels baardolie
 

Elfdutch

Baard
bij mij is de olie momenteel datgene wat het springerig maakt. Dus nu gebruik ik alleen maar balsem om de baard in model te houden.
Olie gebruik ik nog wel voor het slapen gaan als voeding.
Met koud water heb ik ook een tijdje gespoeld maar uiteindelijk gaf dat niet heel veel verschil.
Bij de barbershop krijg ik na het scheren altijd zo'n warme handdoek op m'n gezicht. Dat lijkt dan weer wel te helpen.
Kortom : voor iedereen verschillend.
 

robje1701

Stoppelbaard
Bij mij ook na douchen en olie springerig...maar merk dat dan in de loop vd ochtend, de haren weer gaan liggen en dat de baard beter valt....ik kam met kunststof kam.....misschien eens op zoek naar hout? Volgens mij kam je met plastic je baard een beetje statisch en dat helpt de haren ook niet om te gaan.liggen denk ik....
 

maximum

Zware baard
Na het in model geborsteld te hebben strijk ik de haren mooi vlak met olie;)Daarna weer borstelen word het zeker springerig van:)Dus blijf ik daarna er vanaf(Y)Beard up:)>
 
Laatst bewerkt:

Zwollenaar

Zware baard
na het douchen en drogen van mijn baard gebruik ik een "vingernagel' balsem en 'n druppel of 5 baardolie. Ik laat dit dan intrekken to na het aankleden en dan borstrl en kam mijn baard in model
 

Petrov

Stoppelbaard
Beste baarden,

Na een tijdje experimenteren is mij het volgende gebleken....:

Ik was mijn baard het liefst iedere dag, omdat dit gewoon een lekker fris gevoel geeft. Dit heb ik afgelopen week eens om de dag gedaan en daar merk ik zeer veel verschil bij! Mijn baard blijft dan toch vlakker, gladder en mooier in model. Ik heb wel even een knop in mijn hoofd moeten omzetten, omdat ik het idee heb dat mijn baard niet schoon wordt als ik het alleen uitspoel met water, maar het resultaat maakt een hoop goed!

Wat ik wel gewoon erg vreemd blijf vinden, is dat de baard nu met 'om de dag wassen' gewoon mooi blijft na het dochen en dat als ik het iedere dag doe, het springerig wordt. Kan iemand mij daar een logische redenering voor geven??
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Een baard heeft net als je hoofdhaar een natuurlijke olie. Als je die er elke ochtend meteen weer uit wast, dan droogt je baard uit waardoor hij meer springerig gaat ogen. Dat kun je dus wel compenseren met baardolie, maar daarmee los je het springerige niet altijd meteen op.
Klinkt heel ingewikkeld, maar als je er over nadenkt heel logisch..
 

maximum

Zware baard
Sluit me helemaal bij Arjay aan(Y) Het enigste wat je kan doen als je dagelijks wil wassen is direct daarna een goede conditioner gebruiken;)Ik was bijna dagelijks en doe dit namelijk ook:)En uiteraard veel olie:DBeard up:)>
 

Ronald

Volle Baard
Oerbaard
Bij mij ook na douchen en olie springerig...maar merk dat dan in de loop vd ochtend, de haren weer gaan liggen en dat de baard beter valt....ik kam met kunststof kam.....misschien eens op zoek naar hout? Volgens mij kam je met plastic je baard een beetje statisch en dat helpt de haren ook niet om te gaan.liggen denk ik....

Ik had ook heel erg last van een statische, springerige baard na het gebruik van bepaalde kammen baard. na aanschaf een goede houten kam (DGSC, maar er zijn legio goede merken) was dit voorbij.
 
Banner image
Top