She's Lost Control (SLC) Brand baardolie ervaringen

De mannen van She's Lost Control Brand waren zo aardig om wat baardolie te sturen, zodat ik mijn ervaringen kon delen op het forum. Geen probleem natuurlijk! Mooi spul voor een mooie prijs:

Verpakking
Meteen het minste punt van deze baardoliën: de verpakking. Hoewel de flesjes er standaard en prima uit zien, mist bij de kleinere flesjes een pipet. Dit zal uit kostenoverweging zijn gedaan (minder marge op de kleine flesjes, dus begrijpelijk), maar toch jammer als je alleen kleine flesjes wilt proberen. De grotere flesjes van 30 ml hebben uiteraard wél een pipet! Sowieso een mooie tekst op de flesjes: Holy fuck, that's some NICE smelling. :) 3/5
IMG_20150215_093806-2.jpg IMG_20150215_093707-2.jpg


De geur
Voor ieder wat wils. Bij SLC Brand verkopen ze momenteel drie geuren, maar er komen er meer bij (ik heb er al een mogen testen). Daardoor hebben ze voor elk wat wils. De geuren die ik heb mogen testen: Relaxing Cedar, Smooth Peppermint, Vanilla en Sweet Citrus.

Relaxing Cedar
De standaard geur die vrijwel ieder merk wel in het assortiment heeft. En ook bij SLC Brand ruikt deze prima. Als je van dit soort geuren houdt is het een goede keuze. 4/5

Smooth Peppermint
Pepermunt is natuurlijk erg fris en dat kan op momenten erg lekker zijn. Echter vind ik dat deze geur voor mij net te sterk is (en voor moeder de vrouw ook). Dus smooth kun je hier misschien weglaten. ;) Voor de liefhebber dus! 3/5

Sweet Citrus
Ik ben fan van citrus geuren. Lekker fris en niet te overheersend. Dat doet SLC Brand goed en dit is mijn favoriete geur van de vier. 4,5/5

Vanilla
Dit is een nieuwe geur die SLC Brand in de markt wil gaan zetten. Vanille met een tikje lavendel. Een erg zachte geur dus en leuk om mee af te wisselen. Zou niet mijn dagelijkse baardolie zijn, maar dat is voorkeur. Zeker goed te gebruiken op momenten! 3,5/5

Overigens heb ik vernomen dat er nog meer geuren aan zitten te komen, waaronder met fruit. Daar ben ik erg benieuwd naar, want zoals jullie weten ben ik gek op de (overpriced) Milly's van Apothecary87. Als een dergelijke geur van SLC Brand beschikbaar komt, dan word ik vaste klant.

De olie
Ook deze olie is iets minder vet. Prima voor dagelijks gebruik dus. Mijn voorkeur gaat uit naar iets vetter, maar ik vond het niet vervelend in gebruik. Op deze manier krijg je het ook beter verdeeld in de baard. Goede olie dus. 3,5/5

De prijs
Ik vind de prijs erg belangrijk en ik ben ook blij dat er partijen zijn die dit soort redelijke prijzen hanteren. Het moet zeker niet hoger, maar dit vind ik schappelijk. Maximale wat ik wil betalen in ieder geval. 4/5

Eindoordeel
Mooi spul voor een mooie prijs. En qua geuren voor elk wat wils (en er komen nog meer geuren bij). Voor mij mag de olie net iets dikker, maar voor dagelijks gebruik en de standaard gebruiker is dit zeer prima. Ik zou zeggen probeer het eens: ze verkopen ook combinaties van geuren! 4/5
 

Sander

beards be like...
Hey, die cedarwood heb ik laatst ook gekocht! Lekkere olie inderdaad met ook wat lavendel geloof ik.
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Mooie review Barry! Zal eens wat van dit spul in overweging nemen. (Y)
Maar wat ik ook gelezen heb over de baardolies van SLC is dat de geur na vrijwel een paar uurtjes uit de baard verdwenen is. Dat verklaard waarschijnlijk ook de prijs. Als er duurdere (lees: betere) etherische oliën inzitten is dit vaak niet het probleem. Kijk maar naar de Milly's van Apothecary87. Duur, maar langer werkend, de geur althans.
 
Goede opmerking @Arjay! De geur is bij mij zeker langere tijd blijven hangen (zeker de peppermint haha). Volgens mij niet merkbaar korter of langer. Maar ik ga er morgens eens op letten!
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Oké dan. Ben benieuwd!
Heb hier ook een baardolie van 'made with love'. Zit 100ml in en kostte volgens mij een eurootje of 12. Heerlijk spul, maar na een uurtje ruik je helemaal niks meer.
Ik gooi er dan ook best een hele hoop in, maar tevergeefs. ;)
 

Ronald

Volle Baard
Oerbaard
Uitstekende review weer. Zeker de moeite waard om eens te proberen. (Y)

Beetje flauwe opmerking van mij mij, maar bij de review van de vanille geef je een 3,5/4 terwijl je bij de rest een schaal van 5 gebruikt. Dat zal niet bewust zijn denk ik.
 

Beatle

Baard
zo goed als dezelfde ervaring hier,
niet een hele vette olie,
het zijn redelijke sterke / aanwezige geuren, alleen vind ik zelf de cedarwood nog wel te doen, zelf niet zo'n fan van de citrus en al helemaal niet van de pepermint (de pepermint na 2x gebruiken ook weggegooid, is nu een mengflesje voor eigen probeersels)
 
Ik zou nog testen hoe lang de geur zou blijven hangen. Nou, paar uurtjes. Niet veel langer. Bij de Milly's is dat aanzienlijk langer... Voor mij niet direct een verlaging in punten, maar ik snap als je dat een afknapper vindt!
 

Ronald

Volle Baard
Oerbaard
Ook een flesje van de ceder variant meegenomen laatst.
De verzorgende werking is best ok geloof ik, maar de geur is inderdaad zo weg, maar wat verwachten we ook voor die prijs?!

Leuk om eens te proberen, maar voor mij krijgt deze geen herhaling.
 
Banner image
Top