Ruim vijftig, dus tijd voor mijn eerste baard ;-)

tijn

Zware baard
Hallo @tijn ! Het waren wat hectische weken, waardoor ik even geen update heb gellaatst. Maar mijn baard groeit ondertussen ristig door. Een paar foto’s van vanmorgen:

Bekijk bijlage 24352

Bekijk bijlage 24353
Bekijk bijlage 24354

Ben een beetje aan het kijken welk model me het beste zal gaan staan. Maar voorlopig knip ik eigenlijk alleen mijn snor en uitspringende baardharen bij.
Ha gaat goed. Ik zou er voorlopig niks aan doen. Gewoon lekker laten groeien.
 

Macx

Baardaap
Hoi Pekman, dit wordt een mooie baard. Uitspringende baardharen zo min mogelijk afknippen, maar beter is het om deze haren te bedwingen met de baardborstel of kam en wat baardbalsem met een redelijke hold.
Na het wassen of spoelen van je baard, baard handdoek droog maken wat druppels baardolie er in laten trekken, dan eventueel met de haardroger met temperatuur op mild en de baardkam je baard in model zetten zodanig in ieder geval dat de uitstekende haren niet meer uitsteken en al bijna gaan liggen.
Als dat is gedaan dan een duimnagel baardbalsem in je handpalm nemen en met je beide handen deze balsem warm wrijven en dan over je baard heen smeren. Het gaat nu heel goed en nu lekker doorzetten.
Heb je al een baardborstel, snorborsteltje, baardkam, snorkam, olie, balsem en baardshampoo?
Kijk maar eens rond bij mijnbaard.nl
 

PekMan

Stoppelbaard
Hoi Pekman, dit wordt een mooie baard. Uitspringende baardharen zo min mogelijk afknippen, maar beter is het om deze haren te bedwingen met de baardborstel of kam en wat baardbalsem met een redelijke hold.
Na het wassen of spoelen van je baard, baard handdoek droog maken wat druppels baardolie er in laten trekken, dan eventueel met de haardroger met temperatuur op mild en de baardkam je baard in model zetten zodanig in ieder geval dat de uitstekende haren niet meer uitsteken en al bijna gaan liggen.
Als dat is gedaan dan een duimnagel baardbalsem in je handpalm nemen en met je beide handen deze balsem warm wrijven en dan over je baard heen smeren. Het gaat nu heel goed en nu lekker doorzetten.
Heb je al een baardborstel, snorborsteltje, baardkam, snorkam, olie, balsem en baardshampoo?
Kijk maar eens rond bij mijnbaard.nl
Dag @Macx ,
Dank je voor de tips!

Ik heb inderdaad een baardborstel, -kam, olie enz. Ik ben wat terughoudend met het gebruik van balsem, omdat ik er al een paar keer rode pukkeltjes onder mijn baard van kreeg. Sinds kort heb ik de baardolie en balsem van Rossberck. Daarmee lijkt het vooralsnog goed te gaan. Ik gebruik de balsem nu zo’n 2x per week en ga de komende weken voorzichtig op opbouwen. Hopelijk blijven de pukkeltjes weg
 
Laatst bewerkt:

Macx

Baardaap
Dag @Macx ,
Dank je voor de tips!

Ik heb inderdaad een baardborstel, -kam, olie enz. Ik ben wat terughoudend met het gebruik van balsem, omdat ik er al een paar keer rode pukkeltjes onder mijn baard van kreeg. Sinds kort heb ik de baardolie en balsem van Rossberck. Daarmee lijkt het vooralsnog goed te gaan. Ik gebruik de balsem nu zo’n 2x per week en ga de komende weken voorzichtig op opbouwen. Hopelijk blijven de pukkeltjes weg
Je had laatst wat last van rode bultjes, deze verdwenen weer nadat je gestopt was met het gebruik van baardshampoo en de baardolie. Je hoeft zo'n kort baardje ook niet zo intens te wassen, een beetje spoelen lijkt me wel genoeg, ook baardolie hoeft niet per se, maar om je onwillige haren een beetje te sturen en te bedwingen zou ik in jouw geval dus in plaats van olie, die toch geen enkele hold heeft, wel een balsem of wax gebruiken om die uitstekende haren te temmen. Gewoon even stoppen met de olie en in plaats daarvan gebruik je een baardbalsem met een stevige hold, deze hoeft je niet zo stevig erin te masseren, maar neem een beetje tussen je handpalmen en wrijf net zolang tot de balsem is gesmolten en wrijf deze dan over de baard heen, dan raakt het je huid ook niet. ga dan met een borstel door je baard om het spul een beetje goed te verdelen en daarna weer met je platte hand over de baard strijken.
Kijk even bij mijnbaard.nl voor een baardbalsem met stevige hold

Hier kun je ook veel info lezen over het verschil tussen een balsem en een baardwax, lijkt me wel nuttig om even door te nemen.
klik hier voor o.a. Kan ik het gebruiken met een gevoelige huid?
 
Laatst bewerkt:

Texman

Koning Baard
Dag @Macx ,
Dank je voor de tips!

Ik heb inderdaad een baardborstel, -kam, olie enz. Ik ben wat terughoudend met het gebruik van balsem, omdat ik er al een paar keer rode pukkeltjes onder mijn baard van kreeg. Sinds kort heb ik de baardolie en balsem van Rossberck. Daarmee lijkt het vooralsnog goed te gaan. Ik gebruik de balsem nu zo’n 2x per week en ga de komende weken voorzichtig op opbouwen. Hopelijk blijven de pukkeltjes weg
Ik gebruik de hand crème van Rossberck, het is een top product en gebruik het voor mijn winterhanden (Y)(Y)(Y)
 

PekMan

Stoppelbaard
Dag baardexperts,

Het is al weer een tijdje geleden datvik iets heb laten weten. Tijd voor een update…

Mijn baard is er nog steeds. Ik ben behoorlijk aan het worstelen met de vorm en het in bedwang houden van alle springerige haren. Alle goede tips en aanbevolen producten ten spijt: als ik het laat groeien zonder bij te knippen schieten ze alle kanten op. Hieronder een paar foto’s van vandaag:

IMG_0987.jpeg
IMG_0986.jpeg
IMG_0989.jpeg

Ik ben echt zoekend naar een bij mij en mijn gezicht passende vorm. Baard verder laten groeien of juist wat temmen? Wat zouden jullie doen?

Alvast weer bedankt voor de adviezen, tips en het meedenken!
 

Bijlagen

  • IMG_0989.jpeg
    IMG_0989.jpeg
    90,8 KB · Weergaven: 13
  • IMG_0989.jpeg
    IMG_0989.jpeg
    90,8 KB · Weergaven: 13

tijn

Zware baard
Dag baardexperts,

Het is al weer een tijdje geleden datvik iets heb laten weten. Tijd voor een update…

Mijn baard is er nog steeds. Ik ben behoorlijk aan het worstelen met de vorm en het in bedwang houden van alle springerige haren. Alle goede tips en aanbevolen producten ten spijt: als ik het laat groeien zonder bij te knippen schieten ze alle kanten op. Hieronder een paar foto’s van vandaag:

Bekijk bijlage 25050
Bekijk bijlage 25052
Bekijk bijlage 25053

Ik ben echt zoekend naar een bij mij en mijn gezicht passende vorm. Baard verder laten groeien of juist wat temmen? Wat zouden jullie doen?

Alvast weer bedankt voor de adviezen, tips en het meedenken!
IK vind dat je een goeie baard aan het kweken bent hoor. En wat dat springerege dat valt toch wel mee? Straks als de baard langer word dan gaat die fase over. Gewoon lekker de baard laten groeien.
 

Texman

Koning Baard
Dag baardexperts,

Het is al weer een tijdje geleden datvik iets heb laten weten. Tijd voor een update…

Mijn baard is er nog steeds. Ik ben behoorlijk aan het worstelen met de vorm en het in bedwang houden van alle springerige haren. Alle goede tips en aanbevolen producten ten spijt: als ik het laat groeien zonder bij te knippen schieten ze alle kanten op. Hieronder een paar foto’s van vandaag:

Bekijk bijlage 25050
Bekijk bijlage 25052
Bekijk bijlage 25053

Ik ben echt zoekend naar een bij mij en mijn gezicht passende vorm. Baard verder laten groeien of juist wat temmen? Wat zouden jullie doen?

Alvast weer bedankt voor de adviezen, tips en het meedenken!
Ha Pekman,
Ik zou zeggen laat je baard nog wat verder groeien m.n. het front van je baard mag wat langer worden.
Dat geeft je baard een voller aanzicht. En als het mogelijk is mag je de kaaklijn ook nog wat laten zakken en de wanglijn nog wat hoger. Om de springerige haren wat te temmen kan je proberen je baard wat meer te stylen met een rolborstel en een föhn. Ik heb op je foto met een blauwe lijn aangeven wat je kan proberen te bereiken door je baard nog wat langer te groeien.
Groet Texman :)>

Pekman.jpg
 

PekMan

Stoppelbaard
Ha Pekman,
Ik zou zeggen laat je baard nog wat verder groeien m.n. het front van je baard mag wat langer worden.
Dat geeft je baard een voller aanzicht. En als het mogelijk is mag je de kaaklijn ook nog wat laten zakken en de wanglijn nog wat hoger. Om de springerige haren wat te temmen kan je proberen je baard wat meer te stylen met een rolborstel en een föhn. Ik heb op je foto met een blauwe lijn aangeven wat je kan proberen te bereiken door je baard nog wat langer te groeien.
Groet Texman :)>

Bekijk bijlage 25054
Thnx, @Texman
Wanglijn hoger wordt een uitdaging met lange adem, denk ik. Er groeit daar bijna geen baardhaar. Maar ik ga je advies zeker opvolgen
 

Macx

Baardaap
Hi Pekman, ik zou de baard laten groeien en dan over een paar maanden kijken welk model je er in wilt laten zetten, eerst volume kweken en daarna het model er in. Er zijn talloze voorbeelden te vinden op het internet, kijk eens op Pinterest misschien krijg je dan een idee voor het doel wat je graag zou willen bereiken.
De haren kun je gemakkelijk plat krijgen door middel van een verwarmde borstel, mijnbaard.nl verkoop al een hele goede voor nog geen twee teintjes. Met een haardroger kan het ook, eigenlijk zou er dan wel een koude knop op moeten zitten.
Door het gebruik van een verwarmde borstel of ook wel baard styler genoemd, ben je van die springerige haren af.
Baard styler

Ik heb hier een paar voorbeelden van Pinterest
 

Bijlagen

  • ba712f4800572fc43e2bd63c3fa7d59e.jpg
    ba712f4800572fc43e2bd63c3fa7d59e.jpg
    58 KB · Weergaven: 22
  • bfc99409f9202a7ad5b28d5ad59288ee.jpg
    bfc99409f9202a7ad5b28d5ad59288ee.jpg
    90,7 KB · Weergaven: 19
  • f52f2fe94199bd5a5efcb284d6fb51ac.jpg
    f52f2fe94199bd5a5efcb284d6fb51ac.jpg
    41,5 KB · Weergaven: 20
  • 8419f920aad953823faebc6d2eb62355.jpg
    8419f920aad953823faebc6d2eb62355.jpg
    55,5 KB · Weergaven: 20
Laatst bewerkt:

Texman

Koning Baard
Thnx, @Texman
Wanglijn hoger wordt een uitdaging met lange adem, denk ik. Er groeit daar bijna geen baardhaar. Maar ik ga je advies zeker opvolgen
Doe een tijdje niets aan je wanglijn en kijk wat er gebeurd.
Mijn eigen ervaring is namelijk dat de wanglijn met het verstrijken van de jaren toch hoger gaat zitten.
Dus ik raad je aan om hem altijd zo hoog mogelijk te houden.
 

Werner

Baard
In mijn zoektocht naar informatie over baarden en alles wat daarbij komt kijken, kwam ik dit mooie en leerzame forum tegen.

Geloof het of niet, maar voor het eerst in mijn leven ben ik overstag gegaan en begonnen met het laten groeien van een baard. Ben altijd van mening geweest dat mij dat niet zou staan, omdat ik een onregelmatige baardhaargroei heb. Vooral op mijn wangen zitten best wat dunnere/kale plekken (foto bijgevoegd).

Ik ben nu 3 weken onderweg. Hopelijk naar een mooie en hopelijk redelijk volle baard. Op dit forum lees ik dat het spreekwoordelijke geduld een schone zaak is, dus daar hou ik me voorlopig maar aan vast.

Ik hoop dat ook de dunnere gebieden er na verloop van tijd een beetje netjes gedekt uit komen te zien…

Sinds een week heb ik last van rode bultjes/pukkeltjes onder mijn baardharen op mijn wangen. Ik kan geen ingegroeide baardharen ontdekken, gebruik baardshampoo (2x p/w) en dagelijks baardolie. Maar dat lijkt niet te helpen. Heeft iemand hier ervaring mee en tips wat ik er aan kan doen?

Alvast bedankt!
Succes en wachten is het devies! Achteraf zul je zien dat het wachten wordt beloond!
 

Mohamed

Baard
In mijn zoektocht naar informatie over baarden en alles wat daarbij komt kijken, kwam ik dit mooie en leerzame forum tegen.

Geloof het of niet, maar voor het eerst in mijn leven ben ik overstag gegaan en begonnen met het laten groeien van een baard. Ben altijd van mening geweest dat mij dat niet zou staan, omdat ik een onregelmatige baardhaargroei heb. Vooral op mijn wangen zitten best wat dunnere/kale plekken (foto bijgevoegd).

Ik ben nu 3 weken onderweg. Hopelijk naar een mooie en hopelijk redelijk volle baard. Op dit forum lees ik dat het spreekwoordelijke geduld een schone zaak is, dus daar hou ik me voorlopig maar aan vast.

Ik hoop dat ook de dunnere gebieden er na verloop van tijd een beetje netjes gedekt uit komen te zien…

Sinds een week heb ik last van rode bultjes/pukkeltjes onder mijn baardharen op mijn wangen. Ik kan geen ingegroeide baardharen ontdekken, gebruik baardshampoo (2x p/w) en dagelijks baardolie. Maar dat lijkt niet te helpen. Heeft iemand hier ervaring mee en tips wat ik er aan kan doen?

Alvast bedankt!
Ongeveer zelfde situatie bij mij ben ook 50 en wil een volle baard , heb reeds een ringbaard rond de mond sinds 15 jaar en wil overgaan naar een volle baard probleem is ook de plekken op de wangen waar ik nog baard had die wangen zijn niet simpel
 

Texman

Koning Baard
Ongeveer zelfde situatie bij mij ben ook 50 en wil een volle baard , heb reeds een ringbaard rond de mond sinds 15 jaar en wil overgaan naar een volle baard probleem is ook de plekken op de wangen waar ik nog baard had die wangen zijn niet simpel
Ha @Mohamed ,
Welkom op ons leuke forum, goed voornemen om voor een volledige baard te gaan.
Laat ons maar eens wat foto's zien dan kunnen we je advies geven.
Texman :)>
 

Mohamed

Baard
Hi Pekman, ik zou de baard laten groeien en dan over een paar maanden kijken welk model je er in wilt laten zetten, eerst volume kweken en daarna het model er in. Er zijn talloze voorbeelden te vinden op het internet, kijk eens op Pinterest misschien krijg je dan een idee voor het doel wat je graag zou willen bereiken.
De haren kun je gemakkelijk plat krijgen door middel van een verwarmde borstel, mijnbaard.nl verkoop al een hele goede voor nog geen twee teintjes. Met een haardroger kan het ook, eigenlijk zou er dan wel een koude knop op moeten zitten.
Door het gebruik van een verwarmde borstel of ook wel baard styler genoemd, ben je van die springerige haren af.
Baard styler

Ik heb hier een paar voorbeelden van Pinterest
De foto’s die je post van de baard die ik wil bekomen
 

PekMan

Stoppelbaard
Ongeveer zelfde situatie bij mij ben ook 50 en wil een volle baard , heb reeds een ringbaard rond de mond sinds 15 jaar en wil overgaan naar een volle baard probleem is ook de plekken op de wangen waar ik nog baard had die wangen zijn niet simpel
Hallo @Mohamed,
Voor zover ik het kan beoordelen lijkt het aardig op wat ik in de eerste weken aan baardgroei had. Ook op de wangen minder, maar volhouden en lekker laten groeien is het enige dat je hoeft te doen. Bij mij duurde het echt wel een maand of 3 voordat ik er een beetje vertrouwen in kreeg. De aanhouder wint ;-)
 

Macx

Baardaap
Word 51 jaar in n December en ik wil graag van een goatee mind ringbaard naar een volle lang baard gaan mijn gioarhee heb ik al vele jaren maar ben bang dat het mij niet lukt een volle en lange baard op mijn wangen ik ben bang wat denken jullie? Ik ben echt een baard liefhebber hoopp dat het me lukt wat denk je ben 2’a 3 weken bezig met de groei op de wangen het geeft ook war jeuk maar ook fijn als ik over de wangen wrijf
Ik ben het helemaal met je eens PekMan.
 

Mohamed

Baard
Hallo @Mohamed,
Voor zover ik het kan beoordelen lijkt het aardig op wat ik in de eerste weken aan baardgroei had. Ook op de wangen minder, maar volhouden en lekker laten groeien is het enige dat je hoeft te doen. Bij mij duurde het echt wel een maand of 3 voordat ik er een beetje vertrouwen in kreeg. De aanhouder wint ;-)
Jou baard is al heel mooi zoiets wil ik ook en eigenlijk langer nog! Een man met een baard is veel mannelijker veel vrouwen zien t ook graag , had jij ook last van jeuk?
 

Mohamed

Baard
Hallo @Mohamed,
Voor zover ik het kan beoordelen lijkt het aardig op wat ik in de eerste weken aan baardgroei had. Ook op de wangen minder, maar volhouden en lekker laten groeien is het enige dat je hoeft te doen. Bij mij duurde het echt wel een maand of 3 voordat ik er een beetje vertrouwen in kreeg. De aanhouder wint ;-)
Sommige haren zijn wat spring haren , wiou nog vragen laat jij je baard nog door groeien naar nog langer?
 
Banner image
Top