Robs baard

Veldmaarschalk

Stoppelbaard
Ik heb al een post in even voorstellen, hier nog niet.

Heb een foto van mn huidige baard toegevoegd, weet nog niet precies waar ik naartoe wil. Wil niet langer maar wil wel graag de wangen dicht gegroeid hebben. Denken jullie dat dat nog gaat gebeuren?

Tips over een bepaalde vorm zijn altijd welkom!
 

Bijlagen

  • Screenshot_20190403-105509.jpg
    Screenshot_20190403-105509.jpg
    875,3 KB · Weergaven: 212

Veldmaarschalk

Stoppelbaard
Mannen,

Even een korte update. De baard is er nog steeds, paar keer naar de barbier geweest om 'm bij te werken, wil hem eerder een stukje korter maken dan langer laten groeien.

Grootste ergernis is dat hij enorm krult, kammen wil haast niet zonder pijn of uitvallende haren. Hij is ook erg droog. Ik spoel mn baard elke dag met koud of lauw water, 2 keer per week met baardshampoo en probeer m na het spoelen zo goed mogelijk te kammen met mn houten kam met wijde tanden.

Hebben jullie tips om de baard soepeler/zachter te maken of misschien ervaring met een beard pick? Die gebruikte de barbier, leek er veel makkelijker doorheen te komen.

Lang verhaal maar hoop dat jullie wat tips hebben.
 

Texman

Koning Baard
Ha Rob,
Als je je baard gespoeld of gewassen hebt dan raad ik je aan een baardconditioner te gebruiken.
Dan kan je je baard goed doorkammen. Gebruik daarna baardbalsum die je dan ook in de huid onder je baard masseert.
Je huid is dan goed gehydrateerd en je baardhaar is zacht door de conditioner maar ook steviger door de baardbalsum.
Met een föhn op de minst warme stand kan je je baard evt. verder in model brengen.
Gebruik hiervoor een rolborstel. Je zult verstelt staan van het resultaat.
Succes Texman
 

Dee4WR

Baard
Allereerst welkom!

Mijn baard krult ook enorm. Toen heb ik de baard laten stijlen met stijltang. Zelf kan ik dat nog niet echt maar met een stijlborstel wel! Het haar word niet zo stijl als met een stijltang maar net genoeg om de meeste krul eruit te halen. Droog föhnen, borstelen en dan stijlen met de stijlborstel, olie erin en klaar!
IMG_20190627_123023.jpg
IMG_20190706_105607.jpg
Bovenste foto met stijltang
Onderste foto met stijlborstel

Greetz
 

Veldmaarschalk

Stoppelbaard
Hoi allen,

Kleine update: nog steeds tevreden over de groei, krijg nog steeds commentaar maar hij gaat er echt niet meer af.

Vraagje: doordat ik zoveel krullen in mn baard heb is ie nooit erg zacht. Ik was mn baard elke ochtend met lauw water (2x per week met baardshampoo), daarna olie, föhnen en beardbalm. Helpt het toevoegen van conditioner bij het krijgen van een echt zachte baard of is er een andere essentiële stap die ik mis?
 

Bijlagen

  • _DSC3489.jpg
    _DSC3489.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 60

Texman

Koning Baard
Ha @Veldmaarschalk ,
Ik zie een erg goeie baard kan begrijpen dat je die niet meer kwijt wil (Y)(Y)(Y)(Y).
Voor een wat zachtere baard kan je het volgende proberen:
Voor het slapen gaan de baardolie in masseren. Deze kan dan gedurende de nacht zijn werk doen.
S'morgens eerst wassen of spoelen daarna de conditioner inbrengen en een paar minuten zijn werk laten doen.
Uitspoelen en baard handdoek droog maken. Daarna de baardbalsem inbrengen en goed in masseren ook in de huid onder je baard.
Nu kan je je baard in model föhnen maar je kan ook je baard in model brengen met een kam en aan de lucht laten drogen.
Het kan namelijk ook aan het föhnen liggen dat je baard erg snel weer droog gaat aanvoelen.
Je kan ook wat experimenteren met de hoeveelheid baardbalsem die je gebruikt misschien heb je net wat meer nodig.
Laat maar weten of het werkt dat is ook leuk voor andere de baardmannen.
Succes Texman:)>
 
Banner image
Top