Poging twee.

DaanK

Baard
Dag allemaal,

Vorig jaar was ik een paar maanden op baardreis, maar kreeg ik best heftige ontstekingen onder mijn baard op de kaak. Haren eruit getrokken, etc. Je ziet nog steeds dat het op de ene wang dunner is dan op de andere.

Maarrrr…..Ik ga het weer proberen!

Bjorn is mijn voorbeeld, een baard als hij wil ik ook graag.
Nu vraag ik me af of ik wel voldoende baard onder mijn kin heb. Dus zeg maar het gedeelte van kin tot adamsappel. Hoe laag moet ik een halslijn zetten wanneer ik een volle baard ambieer?

Zou iemand (Texman bijvoorbeeld) een lijntje willen tekenen? Dan kan ik de boel daarna weer netjes maken.

Dankjewel! En tot over twee weken voor een update.
 

Bijlagen

  • IMG_4381.jpeg
    IMG_4381.jpeg
    889,7 KB · Weergaven: 51
  • IMG_4380.jpeg
    IMG_4380.jpeg
    867,1 KB · Weergaven: 50

Texman

Koning Baard
Dag allemaal,

Vorig jaar was ik een paar maanden op baardreis, maar kreeg ik best heftige ontstekingen onder mijn baard op de kaak. Haren eruit getrokken, etc. Je ziet nog steeds dat het op de ene wang dunner is dan op de andere.

Maarrrr…..Ik ga het weer proberen!

Bjorn is mijn voorbeeld, een baard als hij wil ik ook graag.
Nu vraag ik me af of ik wel voldoende baard onder mijn kin heb. Dus zeg maar het gedeelte van kin tot adamsappel. Hoe laag moet ik een halslijn zetten wanneer ik een volle baard ambieer?

Zou iemand (Texman bijvoorbeeld) een lijntje willen tekenen? Dan kan ik de boel daarna weer netjes maken.

Dankjewel! En tot over twee weken voor een update.
Ha @DaanK,
Bij deze de lijntjes.
Succes met je hernieuwde baardreis.
Texman :)>

IMG_4382.jpg
 

Bjorn

Baard
Hé Daan, ik voel me vereerd! Volgens mij moet dat goed komen bij jou. Zoals je wellicht in mijn post hebt gezien en gelezen heb ik zelf ook hier en daar gaten. Daarnaast heb ik ook geen super dichte baardgroei en ook geen hele dikke haren. In mijn derde poging. Van juni tot nu heb ik geleerd dat je vooral de eerste drie maanden er helemaal niks aan moet doen. Behalve wellicht wat lijnen zetten maar ook hierbij zou ik adviseren ga niet te laag op je wang en niet te hoog in je nek. Zoals hier boven aangegeven is helemaal prima.

Het enige wat ik heb gedaan is de overgang van mijn kale hoofd naar de baard maken. Dat noemen ze taperen geloof ik. Op t forum staan verwijzingen naar filmpje die uitleggen hoe dat moet.

Veel succes en hou vol. De eerste drie maanden kom je meerdere momenten van twijfel tegen. Maar weet t wordt alleen beter. En zelfs na 3 maanden zijn er momenten van twijfel. Wacht dan minimaal 24 uur voordat je een besluit neemt. Anders doe je domme dingen. Ook dat heb ik meegemaakt.

En als je na 24 uur denkt er moet echt iets anders, ga dan zeker eens langs bij een barbershop. In het begin is t nog lastig in vorm aan te brengen aan je baard, als je eenmaal een vorm erin hebt is zelf bijwerken wat makkelijker.
 
Laatst bewerkt:

DaanK

Baard
Twee weken verder. Ben nu ongeveer een maand onderweg.
Mijn doel is om te kijken wat er gebeurt als ik ‘m drie maanden laat staan.

Dat het met de wangen goed gaat komen geloof ik wel. De gaten zullen ook wel opgevuld gaan worden. Mijn vrees zit ‘m in het stuk boven de adamsappel waar gewoon niets groeit, ook niet na een maand. En ik lees overal dat dat juist belangrijk is voor de massa qua baard.

Iemand met een soortgelijke baardgroei die weet of dit wel of niet een volle baard gaat worden?

Dank voor de reacties!

Tot over twee weken. ‍♂️
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    1.008,4 KB · Weergaven: 55
  • image.jpg
    image.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 55
  • image.jpg
    image.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 55

tijn

Zware baard
Twee weken verder. Ben nu ongeveer een maand onderweg.
Mijn doel is om te kijken wat er gebeurt als ik ‘m drie maanden laat staan.

Dat het met de wangen goed gaat komen geloof ik wel. De gaten zullen ook wel opgevuld gaan worden. Mijn vrees zit ‘m in het stuk boven de adamsappel waar gewoon niets groeit, ook niet na een maand. En ik lees overal dat dat juist belangrijk is voor de massa qua baard.

Iemand met een soortgelijke baardgroei die weet of dit wel of niet een volle baard gaat worden?

Dank voor de reacties!

Tot over twee weken. ‍♂️
Hey @DaanK , gaat toch goed met je baard? Ik zoe me niet te veel zorgen maken over jet gedeelte bij je adamsappel. Straks als je baard langer is zie daar niks van. Gewoon nog meer geduld hebben. Is moeilijk maar het geduld word beloond. Sucses
 

Michael86

Baard
hey ik zou mij ook geen zorgen maken over die plek, dat ga je niet zien. En je baard groeit goed en is vol van kleur. Ik heb mij zelf sinds een goede maand terug altijd nog geschoren tot boven de adamsappel. Groeten en succes (Y):)>
 

Bjorn

Baard
He Daan hoe gaat het met je baard? je bent weer 2 weken verder sinds je vorige post. ik ben erg benieuwd hoe het gaat. Dit was bij mij een beetje de moeilijke periode. Als je nu vol houdt heb je denk ik binnen een paar werken al echt een gevulde baard en denk je niet meer over snoeien.
 

DaanK

Baard
Dit is de status nu. Het groeit wel iets door, maar blijft (vooral onderaan) wel echt heel erg dun. Erg moeilijk om hier vanaf te blijven, omdat dat vlassige het ook onverzorgd maakt. Een barbier denk ik nog niet nodig te hebben, eerst maar eens drie maanden volhouden. Dan heeft de beste man ook iets om mee te werken.
Tot over twee weken! Hopelijk met een iets vollere baard.
 

Bijlagen

  • IMG_4880.jpeg
    IMG_4880.jpeg
    701,2 KB · Weergaven: 46
  • IMG_4879.jpeg
    IMG_4879.jpeg
    772,1 KB · Weergaven: 47
  • IMG_4877.jpeg
    IMG_4877.jpeg
    825,3 KB · Weergaven: 47

tijn

Zware baard
Hahahaa lastig he een baard groeien. Maar het gaat prima hoor. Vaak kijk je er zelf.net even wat kritischer tegen aan. Gewoon volhouden en zeker de barbier in de koellast doen( of in de vriezer nog beter hahaha). Sucses
 

Bjorn

Baard
Jazekers, gaat echt wel goed komen. En geloof me als ik dat niet oprecht denk zeg ik t niet! Er zijn ook wel eens gasten die met drie plukjes haar hetzelfde advies krijgen, laat het 3 maanden staan, en hoewel dat advies klopt omdat je na 3 maanden pas een beetje een idee krijgt wat je er echt mee kunt. Ben ik niet zo’n voorstander van valse hoop. In dit geval kan het echt iets worden. En het is al iets.
 

DaanK

Baard
Mooie woorden! Dat geeft me hoop. Ik hou het nog wel even vol, denk ik. Wil toch eens zien hoe die baard er na drie maanden uitziet. Die dekking van jou heb ik sterke twijfels over of dat gaat lukken, maar iets minder zou ik ook al heel tevreden mee zijn.

Dankjewel voor de opbeurende, motiverende reacties allen!
 

Bjorn

Baard
Mooie woorden! Dat geeft me hoop. Ik hou het nog wel even vol, denk ik. Wil toch eens zien hoe die baard er na drie maanden uitziet. Die dekking van jou heb ik sterke twijfels over of dat gaat lukken, maar iets minder zou ik ook al heel tevreden mee zijn.

Dankjewel voor de opbeurende, motiverende reacties allen!
je zult je nog verbazen
 

Nib85

Volle Baard
Prima basis, tenzij je weer ontstekingen krijgt zou ik niet weten waarom dit niet goed zou komen. (Y)

(Weet je ook waarom het de vorige keer niet goed ging/die ontsteking vandaan kwam?)
 

Michael86

Baard
Komt volgens mij allemaal goed. Die plek waar je je eerst druk over maakte is ook niet meer opvallend. Geef het gewoon nog wat tijd en zoals men eerder zei, het zou je nog kunnen verbazen :D :)> (Y)
 

DaanK

Baard
Mannen!

Ik heb iets bijgewerkt onderin bij de kaken. Aan de ene kant is iets teveel afgekomen, dat is zonde.
Maar het trekt vast snel weer bij.
Verder ben ik niet ontevreden over hoe het gaat. Ik heb er vertrouwen in. Hieronder de foto’s van weer twee weken verder.

Tot over een tijdje!
 

Bijlagen

  • IMG_5057.jpeg
    IMG_5057.jpeg
    1,1 MB · Weergaven: 24
  • IMG_5058.jpeg
    IMG_5058.jpeg
    1,2 MB · Weergaven: 23
  • IMG_5059.jpeg
    IMG_5059.jpeg
    1,7 MB · Weergaven: 24
  • IMG_5060.jpeg
    IMG_5060.jpeg
    1,6 MB · Weergaven: 24
Banner image
Top