Poging om een baard te laten staan

HarmenBert

Stoppelbaard
Hallo allemaal,

Sinds een paar weken geleden heb ik besloten om weer eens een baard te laten groeien.
Ik heb inmiddels al vele pogingen achter de rug en telkens wanneer de baard langer dan 1 cm werd besloot ik de boel eraf te halen. O.a. door het feit dat de baard bij de kin toch wel erg grijs begint te worden.
Toch begon het steeds weer te kriebelen en probeer ik nu gewoon "all the way" te gaan.
Ik denk dat ik binnenkort nog eens een barbier opzoek, maar ben benieuwd naar jullie meningen.
Is het wat, kan het wat worden en kan het beter?
Alvast bedankt! :)

Bekijk bijlage IMG20230215161521.jpgBekijk bijlage IMG20230215161454.jpgBekijk bijlage IMG20230215161524.jpgBekijk bijlage IMG20230215161452.jpg
 

Macx

Baardaap
Hoi HarmenBert, ja, dat wordt een hele mooie baard, met mooie grijstinten op de kin. De dekking is heel goed, de wangen zijn nog wat dun maar dat gaat veranderen als de baard de tijd krijgt zich te ontwikkelen.
Het staat je nu al heel goed, je mag alvast wat baardolie gebruiken en andere baardproducten, zo wordt het steeds leuker om een doel te bereiken. Wil je een baard, volle baard of juist op de kin wat langer en de zijkanten kort houden?. Ik denk dat dat ook heel goed staat, de kin langer en op de wangen wat korter houden.
Juist dit hele baardgroei proces is zo leuk om te doen en voor ons om te volgen, je krijgt allerlei ideeën van wat je eigenlijk wilt met je baard. Ga er voor!, we zijn benieuwd hoe het zich bij jouw gaat ontwikkelen. Veel succes en plezier met je baardreis.(Y)
 
Laatst bewerkt:

Texman

Koning Baard
Ha @HarmenBert ,
Welkom op ons leuke forum leuk dat je mee gaat doen :).
Je vraagt aan ons of het wat is, en of het wat kan worden en of het beter kan.
Ik vind dat je in een korte tijd al een hele aardige baard heb gekregen en dat het zeker de moeite waard is om nu echt door te zetten. Het grijs worden van je baard bij je kin is heel normaal want daar begint het vaak het eerst. Daarnaast is het best wel en leuk effect en hoort bij je leefttijd.;)
Ik zie ook dat je je baard al mooi in vorm houd, dus dat doe je al heel goed.(Y)
Je moet echter nog niet naar een barbier gaan daar is het nu nog te vroeg voor want je baard is nog erg kort. Als je er een bepaald model in wil laten zetten heb je een behoorlijke over-lengte nodig anders heeft de barbier te weinig om mee te werken of hij haalt te veel weg en dan kan je weer van voren aan beginnen en dat zou zonde zijn.:(
Dat je baard er wat slordig uit kan gaan zien daar is helaas niet aan te ontkomen maar het vormt wel de basis voor een mooie volle baard. Van @Macx heb je ook al een aantal goede tips gekregen die ik zeker zou opvolgen. Dus al met al zeg ik ga er voor want je zal er geen spijt van krijgen.
Groet Texman :)>
 

tijn

Zware baard
Hoi @HarmenBert aller eerst welkom op het forum. Je baard laten groeien is een mooi voornemen. Er is alleen wel een probleem. Geduld. Wij mannen hebben dat niet echt als het over de baard gaat hahahaha. Je moet minimaal zo n 3 maanden de natuur zn werk laten doen. Op de fotos zie ik dat je een prima baardgroei hebt. De wangen duren over het algemeen wat langer voor die helemaal begroeit zijn dus laat je daar door niet afschrikken. Je hebt al wat tips gekregen van andere baardmannen, volg die en heb geduld. Sucses
 

Macx

Baardaap
Hoi HarmenBert, het begin is er hé, ik zou dus niet meer aan de kin knippen, de kin moet juist groeien, ik zou gewoon alles lekker laten groeien, het gaat goed en het ziet er belovend uit. Over een paar maanden dan zul je zien wat een verschil met deze foto's, daarom regelmatig posten zodat je baardreis leuk is om terug te kijken.
Mijn advies is dus, wil je een mooi model er in laten zetten, dan nu eerst nog meer volume kweken, dus minimaal nog twee maanden laten groeien, en dan een afspraak maken met een barbier.
Het gaat nu heel goed en de baard zal alleen maar mooier worden, veel plezier met de verdere baardreis. (Y)(Y)(Y)
 
Laatst bewerkt:

Texman

Koning Baard
Hallo allemaal, hierbij even een update wat de baardgroei betreft.
Inmiddels een maand verder, ben blij met hoe het tot dusver gaat en dat ik me nog heb weten te beheersen i.v.m. het afscheren.
Geen barbier bezocht, zelf af en toe bijgewerkt.
Bekijk bijlage 24553
Ha @HarmenBert ,
Je baard is heel mooi op gang gekomen het is een enorm verschil met je eerdere foto's.
Ik zie ook dat het bijwerken je heel goed lukt (Y)(Y)(Y).
Nu is het een kwestie van doorzetten en niet opgeven want het wordt iedere dag beter.
Bij twijfel raadpleeg eerst ons forum dan helpen wij je er wel doorheen.;)
Groet Texman :)>
 

tijn

Zware baard
Hallo allemaal, hierbij even een update wat de baardgroei betreft.
Inmiddels een maand verder, ben blij met hoe het tot dusver gaat en dat ik me nog heb weten te beheersen i.v.m. het afscheren.
Geen barbier bezocht, zelf af en toe bijgewerkt.
Bekijk bijlage 24553
Afscheren?????? Ben je mal??? Het is een baardforum.hahahaa. Nee gaat goed man de baard komt er lekker uit. Gewoon zo doorgaan en dan moet je eens zien over een paar maanden(Y)
 
Banner image
Top