Poging 2 baardreis

Kris1981

Baard
Na dik anderhalf jaar weg te zijn geweest is dit mijn 2e poging...20230123_194116.jpg 20230123_194041.jpg
 

Bijlagen

  • 20230123_194056.jpg
    20230123_194056.jpg
    525,7 KB · Weergaven: 12
  • 20230123_150218.jpg
    20230123_150218.jpg
    538,5 KB · Weergaven: 12

Texman

Koning Baard
Welkom terug @Kris1981 ,
Het front van je baard is al heel mooi, de zijkanten blijven net als de vorige keer iets achter.
Maar misschien dat het deze keer wel gaat lukken dus gewoon nog een tijdje door laten groeien.
Trouwens de vorige keer had je best een mooie baard (Y)(Y)(Y).
Succes met reis 2, Texman :)>
 

Kris1981

Baard
Dankjewel Texman, ik ben door alle negatieve reacties teveel afgegaan op wat mensen ervan vonden en daarom niet doorgezet. Dus vandaar poging 2...nu is het wel zo dat ik inderdaad mijn wangen moeilijk kan bedekken en best wel gaten er in heb...deze baard heb ik 1x getrimd omdat die lange haren allemaal naar 1 kant groeien...ze groeien bij mij alleen maar naar rechts...hebben jullie baarden daar ook last van?
 

Texman

Koning Baard
Dankjewel Texman, ik ben door alle negatieve reacties teveel afgegaan op wat mensen ervan vonden en daarom niet doorgezet. Dus vandaar poging 2...nu is het wel zo dat ik inderdaad mijn wangen moeilijk kan bedekken en best wel gaten er in heb...deze baard heb ik 1x getrimd omdat die lange haren allemaal naar 1 kant groeien...ze groeien bij mij alleen maar naar rechts...hebben jullie baarden daar ook last van?
Ik denk dat iedereen hier wel min of meer last van heeft. Zelf heb in aan de linker onderkant een plek die minder en anders groeit dan deze plek aan de rechterkant.
Ik moet hier dus heel voorzichtig mee omgaan want voor dat je het weet heb de boel grondig verprutst.
In jouw geval denk ik dat iedere dag borstelen mogelijk een oplossing kan bieden.
Van de negatieve reacties moet je je niets aantrekken en zelfs niet op reageren want het zijn altijd de zelfde mensen die overal over zeuren.
Deze mensen hebben een negatieve instelling en maken anderen alleen maar ongelukkig.
 

Kris1981

Baard
Precies dat bedoel ik idd....ik heb een baardborstel die ik vaak gebruik maar ook weer niet te vaak omdat ik anders kostbare haren verlies ;) en hoe houd ik de boel en beetje netjes dan want je krijgt al heel snel een zwervers look zeg maar.

Nog 1 vraag ik zie dat mijn topic er 4x op staat zou jij 3 x weg willen halen
Alvast bedankt (Y)
 

Texman

Koning Baard
Precies dat bedoel ik idd....ik heb een baardborstel die ik vaak gebruik maar ook weer niet te vaak omdat ik anders kostbare haren verlies ;) en hoe houd ik de boel en beetje netjes dan want je krijgt al heel snel een zwervers look zeg maar.

Nog 1 vraag ik zie dat mijn topic er 4x op staat zou jij 3 x weg willen halen
Alvast bedankt (Y)
Je mag in ieder geval de lijnen van je baard strak houden. Ook de wangen en de hals mag je schoonhouden. De ongelijkheid mag je iets bijwerken als je maar niet je hele baard gaat trimmen. Zelf ben ik niet zo dat ik zeg dat je drie maanden helemaal niets mag doen omdat de meeste mannen dit niet leuk vinden en ook niet volhouden (te veel commentaar).
Beter is het om gelijk vanaf het begin een scherp afgelijnde baard te hebben die je steeds naar behoefte langer en dikker laat worden.
Gebruik een niet al te harde borstel want bij een korte baard loop je de kans dat je je huid beschadigd. Borstel rustig en druk niet te hard.
Ik kan je topic helaas niet weg halen want ik ben geen moderator. Professor Melchior is al een tijd niet meer aanwezig op het forum en die zou dat kunnen regelen.
Je zou hem wel een berichtje kunnen sturen met je verzoek maar hou er rekening mee dat het lang kan duren.
Je hoeft je trouwens niets aan te trekken van de foutmelding want je berichten worden toch wel geplaatst.
 

Kris1981

Baard
Bedankt Texman voor je advies...ik heb nog wel een vraag over welke baardtrimmer je moet gebruiken. Heb nu een Philips maar die trimmt op zijn kortst 0.7 mm....heb jij enig idee welke goed werkt? Ook heb ik iets gehoord over een clipper is dat voor mijn baard ook een optie.
 

Texman

Koning Baard
Bedankt Texman voor je advies...ik heb nog wel een vraag over welke baardtrimmer je moet gebruiken. Heb nu een Philips maar die trimmt op zijn kortst 0.7 mm....heb jij enig idee welke goed werkt? Ook heb ik iets gehoord over een clipper is dat voor mijn baard ook een optie.
Ik heb zelf een baardtrimmer van Panasonic maar ik gebruik voor mijn baard nooit de een opzetkam.
Met de opzetkam trim je alles op een en de zelfde lengte en dat is voor mijn baard niet geschikt omdat ik een langere baard heb waarbij het front duidelijk langer is dan de flanken. De opzetkam is wel heel goed als je een hele korte baard wil en een dichte haarinplant hebt want dan kan een super strakke baard creëren.
Als ik mijn baard wil bijwerken dan ga ik met de baardtrimmer heel voorzichtig langs mijn baard en schraap ik er als het waren een heel dun laagje vanaf.
Het is misschien wel een beetje moeilijk in het begin maar je krijgt wel een mooi resultaat. Het fijne werk doe ik daarna met een puntschaar en de lijnen met Gillette wegwerp scheer mesje.
Er zijn hele mooie baardtrimmers te koop van Wahl maar ook van andere merken.
Hieronder een video over baardtrimmen en een mooie website over baardtrimmers

https://mannenmetbaard.nl/top-10-baardtrimmer/
 
Banner image
Top