Pijn aan de baard

Iasonas

Stoppelbaard
Ik heb sinds mijn baard lang is regelmatig echt pijn. Voornamelijk in de avonden.
Er zit een behoorlijke slag in mijn baard en soms heb ik echt van die kabels haren. Dus echt een hele pluk die aanvoelt als een kabel en een bepaalde kant op gaat. Lastig te omschrijven. Maar deze pluk lijkt hierdoor te trekken aan mijn huid en dat doet best veel pijn.
Gevolg is dat ik soms een hele avond met een baard kam alles glad zit te kammen om de druk er af te halen.
Herkent iemand dit? En wat kan ik er mee?
 

Boof72

Volle Baard
Ik merk het als ik er heel de dag aan zit te plukken, draaien en aaien.
Dan kan het s'avonds best wel gevoelig of zeer doen.
Dus het blijven kammen kan ook invloed hebben omdat je er toch aan zit te 'trekken'
 

Carlstein11

Volle Baard
Ik herken het wel een beetje. Toen ik iets kreeg wat op een baard begon te lijken zat ik de hele dag aan dat ding te plukken. Wassen olie er in conditioner etc etc het gevolg geïrriteerde baard en huid
heb Toen op advies van de baardbroeders hier het velen wassen oliën etc achterwege gelaten ook de baard producten met geurtjes. Sindsdien gaat het zonder problemen.
 

Iasonas

Stoppelbaard
Nou ik gebruik eigenlijk niet eens zo heel veel producten. Twee keer in de week soms 1 keer wassen met baardshampoo. Dan heb ik een soort mousse, heel fijn spul. Balsem eigenlijk niet en olie ook ongeveer twee keer in de week.
Wat er gebeurd is dat er een fors aantal haren een soort van in elkaar draaien en een soort “kabel” vormen. Die gaat dan echt bijna in een hoek van 90 graden staan. Het lijkt er op dat die dan een soort druk op mijn huid zet.
Ik zit indd wel vaak aan mijn baard, ik zal proberen dat eens minder te doen.
 
Banner image
Top