Overstag gegaan.

Dag mede Beardos en Stashes,

Mijn naam is Igor, woon in R'dam en ben 28 lentes jong.

Om de onderwerp nader toe te lichten was (nog steeds, want ik mis het) een fervente klassiek scheerder met een redelijk verzameling aan open scheermessen, krabbers, kwasten en nog meer scheer-attributen en artikelen.

Tot ik ergens eind zomer mijn krabber was vergeten mee te nemen aan boord (hiermee verklap ik ook meteen dat ik op een schip werk), dus dat scheren zat er even niet in.

Nou heb ik van moedertje natuurtje een vrij donkere, stugge en volle baard gekregen.
Aangezien ik me elke dag schoor en soms wel twee keer op een dag waren mijn collega's niet gewend om mij met een stoppelbaard te zien. Zo kreeg ik ook complimenten van sommige dat het me goed stond. En ook mede dankzij, ik een handlebar moustache altijd wel deftig had gevonden, dacht ik bij mezelf om het maar eens voor de tweede keer echt te laten staan.

Mijn eerste keer vond ik afschuwelijk, tussen de eerste twee en vier weken. Wat een jeuk en geprik. Zelfs je hoofd op een kussen leggen was alles behalve aangenaam. Mensen hadden me al gezegd dat je daar even overheen moest zetten. Maar dat trok ik de eerste keer niet, afijn.
Dus afgelopen eind zomer had ik mezelf eroverheen weten te zetten en draag ik mijn paar maanden oude baardharen met trots.


Mijn baard is tussendoor twee keer langs een barbier geweest en heb zelf ook nog een paar keer verdwaalde haartjes met een tondeuse gemaaid. En uiteraard de bovenlip strak houden. Maar daar wil ik eigenlijk mee gaan minderen omdat ik mijn snor een stuk flinker en voller wil krijgen.

Heb ook spijt van de kleine foutje, door net het bovenste rand van mijn snorharen weg te scheren.
En denk dat ik mijn wanglijn ook minder moet scheren om aan dat volle natuurlijke look te komen.

Jullie zullen er vast meer over horen op t forum en heb momenteel geen frontale selfie foto. Wel vanaf de zijkant (wou even kijken hoe t er vanaf de zijkant uitzag)

9452a240e98d89e35465ff14c80db5f8.jpg


Deze foto is van enkele weken geleden vanuit mijn habitat, de ECR.
59631c612d4224b3c6ffeecf65143127.jpg


Zo krijgen jullie toch nog enigszins een impressie.


Tot laters luitjes!




Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Zo mooie inleiding!
Welkom hier.. (Y)
Een schipper uit Rotterdam met een baard.. Kan niet beter! ;)
Goeie baard hoor!
 

Ontw3rper

Baard
Welkom, goeie baard! Ook lange tijd geschoren met een open mes en inderdaad dat is een andere maar tegenstrijdige en vooral leuke hobby :)

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
 
Bedankt voor de hartelijke reacties allemaal!

Tsjah wel een beetje cliche hè!
En dan nog te bedenken dat ik op zijn tijd ook nog eens geniet van een tabakspijp haha.

Heb net na mijn nachtwacht een selfie voor de badkamer spiegel genomen (i hate taking selfies of myself).
Niet gekamd of netjes gestijld. Geen olie of baard balsem. Alleen voor de wacht een beetje snorrewax van Percy Nobleman er in gedaan.

f60829ea7ff00cefd975cda259618175.jpg


Baardje is trouwens zo'n 3 maandjes jong en hij begint letterlijk en figuurlijk aan me te groeien. I love it!!
 

maximum

Zware baard
Welkom Igor op het (b)aardigste forum van nederland..Veel plezier op je baardreis:) Beard on:)>
 

Ronald

Volle Baard
Oerbaard
Baard heeft een mooie klassieke uistraling. Mede door de prachtige snor denk ik. (Y)

Mijn complimenten!
 
Bedankt voor alle complimentjes. Daar gaan me snorhaartjes nog meer van krullen

Ik ga mijn snor alleen nog maar minimaal knippen. Want ik wil zo'n dikke volle snor die vanaf het snotgootje opzij gekamd is.

Dankzij het reeds aangeschafte snorrewax heb ik ook niet meer zo'n last van slagtanden gevoel door haartjes die naar binnen, je mond in krullen. Je kent het wel.
 

Hans

Zware baard
Oerbaard
Welkom mede-Rotterdammer en baardmans Igor :)> (Y)
Leuke intro en prachtige baard en snor, beard on :cool:

Groeten Hans
 
Banner image
Top