Op reis naar mn eerste baard!

Tomasso

Stoppelbaard
Ik heb mij voorgenomen om tot de kerstdagen geen scheermes of trimmer aan te raken. Tegen die tijd zit ik op 3 maanden zonder scheren, dus met wat geluk zit ik met een mooie baard aan het kerstdiner :)>

Vroeger had ik zeer weinig baardgroei, en ik dacht eigenlijk dat een baard niet voor mij weggelegd zou zijn. Ik had vooral veel last van ongelijke groei en gaten.

Ik ben nu 36 en de laatste jaren lijkt het allemaal iets bijgetrokken: 3 weken geleden was ik helemaal glad en ben tot nu toe eigenlijk blij verrast met de vooruitgang. Het is nog wat sprieterig en niet wereldschokkend, maar mijn baardreis is begonnen!

Toen ik wat serieuzer werd de afgelopen dagen begon ik te Googelen en kwam ik terecht op dit forum. Ik heb echt genoten bij het lezen van de verschillende baardreizen en het leek mij leuk om ook de mijne hier te delen!
 

Bijlagen

  • B779C519-599F-4921-BCB7-69A421390549.jpeg
    B779C519-599F-4921-BCB7-69A421390549.jpeg
    711 KB · Weergaven: 149
Laatst bewerkt:

Macx

Baardaap
Welkom Tom op het gezellige forum.
Je hebt een mooie baarddekking, een paar patches op de kin, maar dat is juist wel mooi en gaat waarschijnlijk vanzelf dicht groeien als je ouder wordt. Een baard blijft zich soms tot in je veertigste door ontwikkelen, daarom dat de wat oudere mensen zoals ik meestal een volledige baarddekking hebben.
We gaan je volgen en zullen je steunen als je een wat mindere periode hebt of twijfels want dat ga je zeker tegen komen, maar je moet volhouden, een mooie baard kost veel geduld, maar het resultaat is al dat geduld en afzien meer dan waard. Veel succes met je baardreis en doe zoveel als je wilt maar foto's posten, dat deed ik ook en nu nog haha. (Y)(Y)(Y)
 

Texman

Koning Baard
Ha @Tomasso,
Ook van mij welkom op ons leuke forum :)
Je baardgroei ziet er goed uit en ik denk dat hij kan uitgroeien tot een mooie volle baard (Y).
Ik ben benieuwd hoe het verder gaat dus hou ons maar op de hoogte.
Groet Texman:)>
 

Tomasso

Stoppelbaard
Bedankt voor jullie leuke berichten @Texman en @Macx !

Hoewel ik geen last heb van jeuk zijn mijn haren behoorlijk “stekelig”, ik voel mij een soort cactus. Is dit iets wat baardolie of een ander product zou kunnen verhelpen, of is dit gewoon een kwestie van geduld hebben?
 

Texman

Koning Baard
Ha Tom,
Ik denk dat je baardharen wat stug zijn en dat geeft vooral in het begin het gevoel of je een cactus bent.
Naar mate je baard langer wordt verdwijnt dat gevoel omdat de haren zich dan wat gaat buigen.
Wat je kan doen is het volgend:
1. Gebruik twee maal per dag baardolie en masseer dat ook goed in je huid onder je baard dat is goed voor de doorbloeding en hydrateert je baardharen waardoor deze soepeler worden.
2. Koop een niet te harde baardborstel en borstel daar mee je baard in vorm door de haren in een bepaalde richting te dwingen.
3. Als je baard langer is geworden kan je naast baardolie ook baardbalsem gaan gebruiken om je baard mooi in vorm te brengen.
Dus nu even niet zo'n prettige groeifase maar je geduld zal worden beloond.;)
Groet Texman :)>
 

Tomasso

Stoppelbaard
UPDATE BAARDREIS - 4 weken

De baard groeit rustig door. Ik heb inmiddels een olie gekocht die ik ‘s morgens en ‘s avonds inmasseer. Nog steeds geen last van jeuk gelukkig!

ik zit er wel over te denken om de lijnen wat bij te werken, met name in de hals.
 

Bijlagen

  • 302C4BC7-C612-4552-B39C-A1CF0F4E266E.jpeg
    302C4BC7-C612-4552-B39C-A1CF0F4E266E.jpeg
    690,8 KB · Weergaven: 81
  • F8ED7A4C-F220-4D38-9F21-6BBBC17E647B.jpeg
    F8ED7A4C-F220-4D38-9F21-6BBBC17E647B.jpeg
    517,8 KB · Weergaven: 82
  • C175AAD7-9342-446D-B092-5B159AB47973.jpeg
    C175AAD7-9342-446D-B092-5B159AB47973.jpeg
    595,9 KB · Weergaven: 73

Texman

Koning Baard
Ha Tom,
Je baard is goed op gang aan het komen (Y)(Y)(Y) dus rustig doorgaan met de groei;).
Het is een goed idee om de lijnen van je baard wat bij te werken het ziet er dan minder slordig uit en je baard toont zich beter.
Ik ben benieuwd naar het resultaat.
Succes Texman :)>
 

Macx

Baardaap
Het gaat goed Tom, de hals een beetje strak maken dan ziet het er verzorgd uit, je weet wel hoe dat moet hé, twee vingers boven de adamsappel, dat is zo'n beetje de regel. Probeer maar uit, geeft niks als het iets te hoog is, het is een leer proces en je mag wat foutjes maken in het begin haha., maar als je twee vingers boven adamsappel aanhoudt zodat de onderkant van je kin mooi bedekt blijft kan er weinig fout gaan. Ben benieuwd, laat maar zien als je ermee klaar bent. (Y):)
 

tijn

Zware baard
Hey hoi Tom. Leuk dat je je baard laat groeien en NOG leukeris het dat je dat met ons wilt delen. Ziet er nu al goed vind ik. De hals kan je idd wat bijwerken dan ziet het er een stuk verzorgder uit. Sucses met jou reis en hlu ons op de hoogte:)(Y)
 

Tomasso

Stoppelbaard
UPDATE BAARDREIS - 5 weken

Er is weer een week voorbij. Heb zojuist geprobeerd de lijnen wat bij te werken. Ik twijfel nog een beetje of de hals misschien wat hoger moet, maar het ziet er inderdaad al wat verzorgder uit.

D77E895D-DE23-4F89-939F-BD1B1FD5D198.jpeg

F54D7C1E-9BC4-4C44-89F7-5C25F06323AA.jpeg

DBAB446A-7DD4-4CC6-B756-C4E953AE04CC.jpeg
 

Macx

Baardaap
Hoi Tom, ziet er goed uit, je hebt de lijnen netjes gezet, goed gedaan voor de eerste keer.
Je ziet dat de wangen rustig voller worden als de baardharen langer worden.
Het gaat goed, nu lekker door baarderen.(Y):)
 

Texman

Koning Baard
UPDATE BAARDREIS - 5 weken

Er is weer een week voorbij. Heb zojuist geprobeerd de lijnen wat bij te werken. Ik twijfel nog een beetje of de hals misschien wat hoger moet, maar het ziet er inderdaad al wat verzorgder uit.

Bekijk bijlage 23344

Bekijk bijlage 23343

Bekijk bijlage 23345
Ha Tom,
Je hebt de lijnen netjes bijgewerkt (Y)(Y)(Y), de halslijn zit perfect en moet echt niet hoger.
Als je een wat langere baard wil laten groeien is dit erg belangrijk.
Ga zo door Texman :)>
 

tijn

Zware baard
UPDATE BAARDREIS - 5 weken

Er is weer een week voorbij. Heb zojuist geprobeerd de lijnen wat bij te werken. Ik twijfel nog een beetje of de hals misschien wat hoger moet, maar het ziet er inderdaad al wat verzorgder uit.

Bekijk bijlage 23344

Bekijk bijlage 23343

Bekijk bijlage 23345
Hey Tom goed gedaan hoor. Ziet er mooi verzorgd uit. Nu wachten he hahahaha. Als je genoeg geduld op kan brengen dan komt er straks een mooie baard aan. Sucses met je baardreis.
 

Tomasso

Stoppelbaard
UPDATE BAARDREIS - 7 weken

Vrij weinig nieuws, gaat voor mijn gevoel ook wat langzamer nu dus even een weekje overgeslagen. Eén wang is wat dunner dan de andere, maar het is niet anders…

Groet,
Tomasso

6450B6DB-C70C-4FD3-8779-6CA747560F66.jpeg 4B4AF406-315F-4441-AA20-7E46DB3267DA.jpeg 3F163749-FD89-48D1-ADE0-CBCD9FD74B6E.jpeg 1A776BA7-71D6-4FBC-995F-6ADD9A7A8BA3.jpeg
 

tijn

Zware baard
Hoi Tomasso. Je baardreis gaat lekker toch. Volgens mij gaat het bij iedereen te langzaam hahaha. Ook denk ik dat je het op een gegeven moment minder gaat zien. Toch als je de vorige fotos bekijkt zie je zeker op de wangen een goed verschil. Maar ja een baard " kweken" kost geduld. Maar ik vind dat je goed bezig bent.
 

Texman

Koning Baard
Ha @Tomasso ,
Ik vindt dat het prima gaat (Y)(Y)(Y) en denk dan ook dat je een mooie volle baard gaat krijgen ;):)>.
Je schrijft dat je het gevoel hebt dat je baard op dit moment wat langzamer groeit.
Dat kan kloppen want een baard groeit niet het hele jaar met de zelfde snelheid en dat heeft te maken met de seizoensinvloeden en het niveau van je lichamelijk activiteit. In de zomer zijn we meer buiten dan in de winter en bewegen we ook meer en kijken we meer zonlicht op onze huid (vit D3).
Dit heeft allemaal invloed op onze lichaamsprocessen en dat merk je b.v. aan de snelheid van je haargroei.
Niets aan de hand dus, het is gewoon normaal :)
Texman :)>
 

Macx

Baardaap
Hoi Tomasso, het gaat goed, nu geduld hebben en je krijgt een mooi volle baard. De nu nog dunnere plekjes verdwijnen en het verschil tussen je ene wang en de andere zie je na een paar maanden ook niet meer. Je halslijn zeker niet hoger gaan zetten, eerder iets lager. Veel succes en tot de volgende update.(Y)
 
Banner image
Top