Ook de baard maar eens posten

Elfdutch

Baard
Ook al ben ik nog maar pas begonnen, ga toch maar even posten in dit topic.

Had in het stel jezelf voor onderdeel gezegd dat ik al 4 / 5 weken bezig ben, maar dat was een vergissing.
Heb nog even op de kalender gekeken en zie dat ik eigenlijk vandaag pas 3 weken bezig ben.
Wat dat betreft heb ik over de groei dus eigenlijk niet zoveel te klagen.

Op mijn linkerwang rond de kaaklijk heb ik wat kale plekken.
Vandaar dat ik net onder de kaak de boel geschoren had. Achteraf niet zo slim, want met geduld kunnen deze plekken nog begroeien over kunnen langere haren hier overheen groeien. Zal voorlopig aan die kant wel even gek eruit zien maar het moet maar.

Vanaf nu dus maar niet scheren. Heb inmiddels 1 flesje mr. Bear Woodland gekocht, heerlijk spul!
Borstel is onderweg, een goedkope van Brink's fournituren die ik hier ergens in een topic voorbij zag komen.
We sparen voorlopig rustig verder.

Lengte is nu wel lastig omdat het enorm springerig is en daarom er niet altijd even verzorgd uitziet.
Heb veel op dit forum en het internet gelezen en dat helpt veel.
Ik las dat je eigenlijk zelf degene bent die het meest kritiek heeft op je eigen baard.
En dat je niet zo vaak van heel dichtbij moet kijken.
Dit gaan we dus maar doen.

Bijgaand nog wat foto's van de baard, dus na exact 3 weken.
 

Bijlagen

  • IMG_3971.JPG
    IMG_3971.JPG
    121,2 KB · Weergaven: 224
  • IMG_3972.JPG
    IMG_3972.JPG
    121,5 KB · Weergaven: 240
  • IMG_3973.JPG
    IMG_3973.JPG
    118,5 KB · Weergaven: 242

Elfdutch

Baard
Ja, vooral die kale kop erbij, fantastisch :D :D :D
Aangezien je pas drie weken bezig bent met de groei is de dekking toch prima @Elfdutch (Y)

Ja is ook zo, die kale plek is alleen lastig. Dit zal behoorlijk gaan opvallen nu ik het onder de kaaklijn ook laat groeien.
Ik moet er maar gewoon maling aan hebben. Over een paar maanden zal het er weel heel anders uitzien.

Kan me nu al verheugen op het feit dat wanneer de baard goed vol is, ik eens een keer naar de New York Barbershop of Schorem kan gaan.
Heb al jaren een kale kop dus kom al heel lang niet meer in dit soort zaken.
 

Elfdutch

Baard
Nog maar net begonnen maar inmiddels in het bezit van Mr. Bear Woodland baardolie, een baardborstel (goedkope die ik hier op het forum voorbij zag komen) en sinds vandaag ook baardzeep van damn good soap. Ruikt heerlijk!! Mijn vrouw vindt het ook allemaal erg lekker ruiken.
Allemaal dankzij de nuttige info op dit forum. Met name de zeep gekocht omdat ik hier las dat gewone shampoo slecht is i.v.m. de chemicalien die erin zitten.
Kijk, daar heb je wat aan!

De baard is nog steeds super wild, maar we gaan vrolijk verder. Hoop dat de haren snel wat gaan "liggen" zodat het er iets minder wild uitziet, is beter voor op mijn werk.
Zou baardbalsem of pommade al helpen voor zo'n korte baard? Haren staan nu allemaal rechtop.
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Leuk dat je al veel info gevonden hebt (Y)

Baardbalsem kan inderdaad helpen om de wilde haren een beetje in toom te houden (zelf gebruik ik het voornamelijk om de boel onderaan een beetje in dezelfde richting te laten vallen).

Online kan je ook vinden hoe jet deze het makkelijkst gebruikt.

Dit is een mogelijk voorbeeld (niet te veel op de GIGA-baard zelf letten trouwens ;)

 

Elfdutch

Baard
bedankt voor alle nuttige reacties.
Hierbij even een update foto. Lastige week achter de rug waarin de baardharen zowat allemaal rechtop stonden. Zag er echt wild en onverzorgd uit.
De snor had ik daarom maar een heel klein beetje bijgeknipt, zag er direct al beter uit.

Zo links en rechts wordt er nog wel raar naar me gekeken maar het boeit me niets. Ik laat het gewoon doorgroeien.
Wel heb ik op 1 want 2 flinke kale plekken, ziet er echt raar uit alsof ik met de tondeuse ben uitgeschoten :)
Vooraanzicht ziet er al wel wat beter uit. Hopelijk worden de kale plekken straks door wat langere haren ook bedekt.

Zal niet elke week een update plaatsen omdat het bij mij niet zo snel gaat, maar ben blij dat ik heb doorgezet.
Inmiddels in het bezig van borstel, houten kam, baardolie en baardbalsem. Heb een vrouw en 2 dochters maar als enige man ik huis ben ik langzaamaan weer mijn plek in de badkamer aan het heroveren!!
Spul ruikt allemaal super goed, mijn vrouw vindt het heerlijk!
 

Bijlagen

  • IMG_4038.JPG
    IMG_4038.JPG
    136 KB · Weergaven: 131

Elfdutch

Baard
En het groeit gestaag verder. De ene dag vallen de haren goed, de andere dag springen ze alle kanten op. Waar het aan ligt.....geen idee.
Maar we houden vol.
Vooraanzicht ziet er best prima uit, ik baal alleen van de kale plekken op mijn linkerwang / kaak. Dat ziet er echt niet uit.
Er zit echter niets anders op dan het te laten dichtgroeien of bedekken door de andere haren zodra het wat langer is.
Dus komt het geduld weer om de hoek kijken, het is niet anders.

Inmiddels wel al veel spulletjes, baardolie, baardwax, baardzeep.
En.......na meer dan 10 jaar voor het eerst weer een kam gekocht :)
 

Bijlagen

  • IMG_4075.JPG
    IMG_4075.JPG
    111,6 KB · Weergaven: 143
  • IMG_4079.JPG
    IMG_4079.JPG
    111,3 KB · Weergaven: 147

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Vooraanzicht is al prima en je doet jezelf natuurlijk wat aan als je de zijkant onder die exacte hoek gaat bekijken. Zo kijkt er eigenlijk haast niemand naar je natuurlijk.

De zaak zijn gangetje laten gaan, goed verzorgen zoals je bezig bent en dat komt op termijn helemaal goed hoor (Y)
 

Elfdutch

Baard
Ik krijg die springerige haartjes maar niet onder controle. Vroeger toen ik nog haar had - ja er is een tijd geweest dat ik het had - had ik super stijl haar.
Maar met de baard is het echt anders. Begin op de voorkant van mijn kin van die hele lange stugge grijze haren te krijgen die echt recht vooruit staan.

Daarom maar de honest amish extra grit besteld. Zou vandaag binnen moeten komen.
Ben benieuwd of dit helpt en sta open voor tips.
 

maximum

Zware baard
Hoi..Ik weet niet wat je wat voor eindresultaat je wil..Maar hoe langer het word hoe beter het valt of groeit..Ik lees dat je baardzeep gebruikt..Ik ook sinds een weekje..Goed spul maar daar gaan je haren zeker niet van liggen..Na zeep gebruik zou ik echt iets van een conditioner of balsem gebruiken..Extra grit zal wel wat helpen..Maar baardolie ook wel vooral op de flanken tenminste hier..Maar uitstekende haartjes heb je altijd wat..Je moet het ook niet onder een vergrootglas leggen;)Baardhaar heeft een hele andere structuur als hoofdhaar..Verder haal ik het beste resultaat met nat haar droog te fohnen en als het warm is tijdens afkoelen 1x heel langzaam uitkammen..Maar ik denk dat je het daarvoor eerst wat moet laten doorgroeien..Dus zoals eerder vermeld let it grow:)>..Succes(Y)
 

Steef

Baard
Ziet er al heel goed uit! Dat van je wang lost zich vanzelf wel op inderdaad.
Die baard van jou heeft veel potentie! (Y)
 

Elfdutch

Baard
heb de honest amish extra grit inmiddels binnen. Man man wat een geur. Weet niet of ik dit nu wel lekker vindt.
Een hele sterke kruidnagel geur. Vanavond maar eens proberen.
 

Hans

Zware baard
Oerbaard
Smaken verschillen, ik ben ook geen liefhebber van een overheersende kruidnagelgeur,
hij mag aanwezig zijn maar beslist niet overheersen :eek:
 
Banner image
Top