Onverzorgde baard

Sander

beards be like...
Hmmm, heb me nu 3 weken niet geschoren. En nu heb ik een klein dipje. De baard blijft jeuken en prikken. En daarbij begint de baard er steeds onverzorgder uit te zien. De haartjes staan alle kanten op, sommige delen zijn blond, andere stukken zwart. Loop te twijfelen of ik de baard er niet gewoon weer af ga scheren. Gaat die jeuk over? En wat kan ik eraan doen dat het er allemaal wat netter uit ziet? Of moet ik gewoon wachten en hem nog langer laten groeien?
 

Beardie

Stoppelbaard
sander gewoon volhouden, ik herken het haha, wachten duurt altijd lang, ik zit nu op een lengte van ongever 1 cm, ik heb onder wel een randje want dat irriteerde echt in mijn nek. En ja in het begin dacht ik ook het is overzorgd ik heb het ook daarom een keer of 2 afgeschoren maar kreeg dan toch weer spijt.
 
Haha, ik denk dat iedere baarddrager het wel kent inderdaad. Drie weken is meestal nog niks. Drie maanden dan zie je het pas echt goed. Niet ieder haartje groeit even hard, dus echt gelijkmatig is het niet. Eventueel kun je tondeuse er zo nu en dan overheen halen (en het op lengte scheren, niet afscheren), maar dan duurt het allemaal alleen maar langer voor je gevoel. Ik zou gewoon nog even wachten. De randen kun je wel (laten) bijwerken natuurlijk!
 

Sander

beards be like...
Vanochtend vond ik het weer wat toonbaarder. Ik laat het deze week nog groeien en ga dit weekend naar de (Turkse) kapper. Ik moet sowieso daarheen, dus dan mag hij mijn baard ook wat bijwerken. Sowieso de hals moet gedaan worden, maar dat laat ik de eerste keer liever door een professional doen :)
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Ik ben de eerste keer (vorige week) ook naar een professional geweest om de hals en algemene looks voor het eerst te laten bij werken.
Verder niet AL teveel last van jeuk hier, al gebruik ik wel regelmatig baardolie om de huid goed te blijven verzorgen dus het kan zijn dat het hierdoor minder lastig is.
 

Mattheus

Stoppelbaard
Oerbaard
Geduldig zijn..
Het is een mooi geschenk van moeder natuur.
De baard is niet voor niets een teken van geduldigheid, wat natuurlijk elke echte man ook daadwerkelijk heeft.
:)
 

Sander

beards be like...
En? Hoe is het geworden/bevallen Sander? Zit de baard er nog aan?
Jazeker. Hij heeft alleen wat uitstekende haartjes geknipt. De snor bijgewerkt. En de randen netjes gemaakt. De hele week nog laten groeien en het wordt langer en dikker. Maar ik moet wel zeggen dat ik baal van de "lege" plek op mijn rechterwang. Ben bang dat die niet meer opgevuld gaat worden... Zal van het weekend wel eens een foto posten.
 
P

PUNK-JAZZ

Guest
Sander komt heus wel goed...
pfffffffffff...ik had twee weken mijn snor verkeerd geknipt...conclusie snor maar helemaal afgeschoren hahaha
loop nu dus met meer baard dan snor :D

GEDULD OVERHEERST ALLES;):cool::D
 

Sander

beards be like...
Het begint nu wat plukkerig te worden. Zeker in de ochtend ziet het er niet uit. Maar begint wel goed vol te worden.
 

Sander

beards be like...
Je hebt natuurlijk gelijk. Ik moet mezelf inhouden om niet de tondeuse te pakken en het op 1 lengte te trimmen, maar ik ben bang dat het volle dan weg is. Laat het voor de zekerheid nog even groeien... :)
 

Ratlook

Volle Baard
Je hebt natuurlijk gelijk. Ik moet mezelf inhouden om niet de tondeuse te pakken en het op 1 lengte te trimmen, maar ik ben bang dat het volle dan weg is. Laat het voor de zekerheid nog even groeien... :)

Niks afscheren Sander !!!!!

Beetje kammen / borstelen..

Beetje verwennen met olie...

Beetje aaien en lief tegen praten,

Als je dit allemaal gedaan hebt ben je weer enkele dagen verder

en zit hij al weer veel beter !!!!!!!!!!!!

----
 

Sander

beards be like...
Hahaha, heb ook nog steeds niks gedaan. Praten en aaien door vrouwlief, de rest doe ik zelf, en het werkt idd. Maar sommige haren zijn echt 2 cm en andere weer 1 cm. Die hele lange steken dus enorm uit. Kan ik hem niet gewoon op 1 cm zetten en dan alles op één lengte scheren? Of nog steeds dom? ;)
 

Ratlook

Volle Baard
Hahaha, heb ook nog steeds niks gedaan. Praten en aaien door vrouwlief, de rest doe ik zelf, en het werkt idd. Maar sommige haren zijn echt 2 cm en andere weer 1 cm. Die hele lange steken dus enorm uit. Kan ik hem niet gewoon op 1 cm zetten en dan alles op één lengte scheren? Of nog steeds dom? ;)

NIKS aan doen [ als het tenminste niet van je werk moet!!]

----
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Hahaha, heb ook nog steeds niks gedaan. Praten en aaien door vrouwlief, de rest doe ik zelf, en het werkt idd. Maar sommige haren zijn echt 2 cm en andere weer 1 cm. Die hele lange steken dus enorm uit. Kan ik hem niet gewoon op 1 cm zetten en dan alles op één lengte scheren? Of nog steeds dom? ;)
Nee joh, geloof me, dat had / heb ik ook. Gewoon doorgaan. Verstand op nul en ff niet te ijdel. Over een flink aantal weken ben je heel blij dat je door hebt gezet. Als je nu de lange haren gaat bijknippen, doe je dat volgende week ook. En die week erna weer.
Serieus, gewoon ff doorzetten! (Y)
 

Feyelord

Baard
Ik erken jouw probleem! Is er geen manier om deze haren plat naar beneden te krijgen? Ik denk dat het dan stukken minder opvalt.

Werkt een borstel beter dan een kam? Met een kam lukt het mij nl niet. Met olie ook niet. Of is 'geduld' echt de enige remedie?
 
Banner image
Top