Nostalgie

Joep

Zware baard
Een oude blikken beschuittrommel waar vroeger in winkels de beschuit in werd bewaard.
Zelf heb ik exact dezelfde in de huiskamer staan.
Deze foto komt van een veilingsite waar de trommel uiteindelijk nog €75,00 opbracht.
Die van mij is niet te koop.

Bekijk bijlage 17262
Leuk deze en het deed me denken aan het feit dat ik zelf ook iets nostalgisch in huis heb. Het gestampte muisjes blik dat vroeger bij mijn opa en oma standaard op tafel stond bij het ontbijt en de lunch heb ik nog steeds.

bl.jpg
 

Laurent1965

Zware baard
Onlangs zijn we van groot naar klein verhuisd, heel veel spullen (70 %) moeten wegdoen.
Ik kwam deze tegen, het Verkade beschuitblik van oma..., woonde naast ons en maakte altijd "beschuitenpap" voor me.,, ik zal een jaar of 6-7 zijn geweest.
Stond in eerste instantie al klaar voor de kringloop.. :(
Ik dacht echter, die gaat mee!!:)
Weer geheel in ere hersteld, er zitten na grondige reiniging weer beschuiten in. :)
De deuken, die mogen erin blijven zitten.
Zijn vaak de kleine dingen die het doen.

We stonden overigens met een hoop "zooi" in een opwelling op een braderie vorig jaar.
Nooit meer trouwens, liggen te leuren om 1 Euro..., met van die afdingers.
Gooi het nog liever weg!
Ik had nog een groot roestig oud Douwe Egberts winkelblik, zag er niet uit...
Meteen in de ochtend kwam iemand, ik geef je er 45 Euro voor.., ik blij.., weg ermee.
Dat is dan wel weer interessant.
S'avonds toch maar even op Marktplaats gekeken.., bleek veel meer tot het dubbele waard te zijn....

image.jpeg
 
Laatst bewerkt:

Zyfazix

Baard
Mijn oma verzamelde blikken en bakjes om haar knutselspullen in te bewaren. Onder andere zulke blikken. Uiteindelijk vrijwel alles weggegooid omdat het te veel werk is alles uit te zoeken en te verkopen. Sommige plastic bakken en tassen stonden al zo lang dat ze verkruimelden bij het oppakken.

$_86.JPG

Foto van Marktplaats
 

Eric65

Baard
Leuk Verkade blik. Wij halen er nog bijna dagelijks ons beschuitje uit tijdens het ontbijt.
[DOUBLEPOST=1601102545][/DOUBLEPOST]Oud, beschadigd maar nog steeds in gebruik. In dit geval voor bloem, maïzena en suiker. Voldoet nog steeds uitstekend en mooier dan plastic.
97E91DD1-6462-4E0C-BCC0-EE46E6E7706A.jpeg
 

Texman

Koning Baard
Mijn oma verzamelde blikken en bakjes om haar knutselspullen in te bewaren. Onder andere zulke blikken. Uiteindelijk vrijwel alles weggegooid omdat het te veel werk is alles uit te zoeken en te verkopen. Sommige plastic bakken en tassen stonden al zo lang dat ze verkruimelden bij het oppakken.

$_86.JPG

Foto van Marktplaats
Deze busjes hebben wij ook (Y)(Y)(Y).
 

MaartenK

Baard
Hoi Baardmannen,
Ik ben hier een hele tijd niet geweest. Ik ben na het overlijden van mijn moeder met rugklachten thuis komen te zitten. En toen zijn blijkbaar de radertjes in mijn hoofd op hol geslagen. Naast dit overlijden had ik in anderhalf jaar tijd in de privé sfeer nogal wat emotionele gebeurtenissen meegemaakt. En ook nog een reorganisatie bij mijn werk.
Blijkbaar was het overlijden van mijn moeder “de bekende druppel die de emmer heeft doen overlopen” . Ik raakte in een burn-out. En ben helaas nog steeds niet helemaal de oude.

Ik wilde dit toch even laten weten als lid van dit forum. Het gaat langzaam nu weer de goede kant op. Dus ik zal hier hoop ik ook weer eens wat vaker langskomen..
 

Texman

Koning Baard
Ha @MaartenK ,
Ik begrijp je helemaal, hetzelfde heb ik ook meegemaakt.
Als er heel veel en tegelijkertijd op de bordje komt dan kan je het soms ineens niet meer aan.
Dit is geen teken van zwakte maar een mens is ook maar een mens.
Ik hoop dat je snel weer herstelt van je burn-out en dat we je hier weer regelmatig terugzien.
Neem echter wel je tijd want een burn-out is een ernstige zaak.
Veel sterkte :)>
 
Laatst bewerkt:

MaartenK

Baard
Ha @MaartenK ,
Ik begrijp je helemaal, hetzelfde heb ik ook meegemaakt.
Als er heel veel en tegelijkertijd op de bordje komt dan kan je het soms ineens niet meer aan.
Dit is geen teken van zwakte maar een mens is ook maar een mens.
Ik hoop dat je snel weer herstelt van je burn-out en dat we je hier weer regelmatig terugzien.
Neem echter wel je tijd want een burn-out is een ernstige zaak.
Veel sterkte :)>
Thanks!
 

tijn

Zware baard
Wow daswel heel vervelend zeg. Pffff, ik hoop dat je er snel weer boven op komt. Hopenlijk krijg je door hier weer af en toe rond te neuzen wat afleiding. Sterkte in ieder geval
 
Banner image
Top