Net mijn huizen verkocht

Hartenheer

Zware baard
Nu ik dit jaar mijn huizen verkocht heb {ook de Spaanse} krijg ik vandaag dit.

Loop even naar de vuilcontainer om mijn afval te dumpen.
Nu woon ik boven een Vomar, dus het is hier altijd wel wat aanloop.
Rennen een groep kinderen op mij af, roepende SINTERKAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAS. :D. Kinderen zijn altijd zo heerlijk onbevangen en open

Ik lag helemaal in een kreuk.
{tot}Een van de moeder zei, zeg maar tegen Sinterklaas wat je wil hebben. :mad::mad:

Ik heb tegen de kinderen gezegd, zet maar op je verlanglijstje en je krijgt alles :D:p.
Zo nu mag die moeder het oplossen :rolleyes::D

Als ik Sinterklaas was geweest had ik wel in Spanje gebleven en niet alles verkocht
 

Hartenheer

Zware baard
Huizen verkopen kan op dit moment wel uit, prijzen rijzen de pan uit. Het lijkt mij ook nog wel eens leuk om een huis in een lekker warm Europees land te hebben.

Sent from my Galaxy S8+ using Tapatalk
Ach als je er nooit komt.
door mijn slechte gezondheid was ik er al ruim 10 jaar niet geweest
De twee huisjes daar waren ook zo weg.
De huizen hier waren ook binnen en mum verkocht. Allen die met het zwembad heeft even geduurd.

Moest ook wel verkopen, de belasting heeft een fout gemaakt. De ellende is, je moet eerst betalen en kan dan terug eisen.
Wat ik aan geld had zat in die huizen, dus nu gaar het meer goed :D
 

Laurent1965

Zware baard
We hebben serieus al jaren een compleet ingericht appartement aan de Costa Calida, zuid-oost Spanje.
Precies een jaar nu niet geweest ivm corona.
Gelukkig in een woonwijk tussen Spanjaarden die de boel voor ons in de gaten houden.
Krijg al berichten over vakantieoorden die verlaten zijn en waar wordt ingebroken en de boel leeggejat...
 

Hartenheer

Zware baard
We hebben serieus al jaren een compleet ingericht appartement aan de Costa Calida, zuid-oost Spanje.
Precies een jaar nu niet geweest ivm corona.
Gelukkig in een woonwijk tussen Spanjaarden die de boel voor ons in de gaten houden.
Krijg al berichten over vakantieoorden die verlaten zijn en waar wordt ingebroken en de boel leeggejat...

Gelukkig werd het gastenhuis bijna constant bewoont.
Die hielden voor mij de boel ook in de gaten.
 
Ik had er nog helemaal niet bij stilgestaan dat die leegstaande vakantiehuizen natuurlijk een mooi doelwit zijn voor die crimineeltjes.
Financieel ook erg aantrekkelijk om je huis te verhuren op het moment dat je er niet bent maar ik zou het toch gek vinden om andere mensen in huis te hebben die je niet kent.

De belastingdienst staat idd niet bekend als flexibel.

Sent from my Galaxy S8+ using Tapatalk
 

Laurent1965

Zware baard
Ik had er nog helemaal niet bij stilgestaan dat die leegstaande vakantiehuizen natuurlijk een mooi doelwit zijn voor die crimineeltjes.
Financieel ook erg aantrekkelijk om je huis te verhuren op het moment dat je er niet bent maar ik zou het toch gek vinden om andere mensen in huis te hebben die je niet kent.

De belastingdienst staat idd niet bekend als flexibel.

Sent from my Galaxy S8+ using Tapatalk
In Spanje bijvoorbeeld staan in bepaalde zog. urbanizaciones hele straten leeg, niemand dit hele jaar geweest ivm corona, daar komt de brexit nog eens bij, in de regio waar onze woning is zijn momenteel duizenden gedwongen bankverkopen, dramatisch...
Traditiegetrouw hadden daar altijd al heel veel (platzak)Engelsen een 2e woning.
Inbraken zijn op veel plaatsen aan de orde van de dag, ze trekken de voordeur na gebruik netjes dicht, rolluiken zijn toch al altijd gesloten, geen hond die het in de gaten heeft.., alles weg, voorlopig heeft niemand iets in de gaten.

Gelukkig heb ik er familie buiten hele goede buren die de boel in de gaten houdt en ben ik financieel door vererving niet van bank of verhuren afhankelijk.
Weet van veel mensen dat verhuren (aan vreemden) heel veel ellende brengt, en ivm belasting en kosten, praktisch niets opbrengt, als dank krijg je ook nog de boel kapot of uitgewoond, en inderdaad, je laat toch thuis ook geen volstrekte vreemden in je bed of in je keukenkastjes.:eek:
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Een Britse vriend van me was een huis net buiten Saint Tropéz aan het bouwen. Na enige tijd kwamen hij en zijn vrouw er weer en toen bleken de koperen leidingen, zinken dakgoot, opgeslagen bouwhout en dakpannen en zelfs de toiletpot verdwenen.
Alles opnieuw aangeschaft en hersteld en toen ze twee maanden later weer terugkwamen, was weer alles gejat.
Ze hebben het huis verkocht!
:D
 
Ik begrijp hieruit dat mijn oorspronkelijke idee toch ook nog het beste idee is. Een van buiten middeleeuws en van binnen modern pand met een slotgracht, hoge muur met toegangspoort en een ophaalbrug. Zodra je binnen komt een overdaad aan mooie vrouwen en lekker eten en drinken. Hmmm hoe langer ik er over nadenk hoe meer er bijkomt

Sent from my Galaxy S8+ using Tapatalk
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Ik begrijp hieruit dat mijn oorspronkelijke idee toch ook nog het beste idee is. Een van buiten middeleeuws en van binnen modern pand met een slotgracht, hoge muur met toegangspoort en een ophaalbrug. Zodra je binnen komt een overdaad aan mooie vrouwen en lekker eten en drinken. Hmmm hoe langer ik er over nadenk hoe meer er bijkomt

Sent from my Galaxy S8+ using Tapatalk
Hoe langer ik dáár over denk, hoe sterker ik ervan overtuigd ben langdurig bij je te komen logeren! :D
 
Banner image
Top