Mijn onzekere baardreis

SebaJoost

Stoppelbaard
Tijdens het zoeken naar de juiste manier om je baard te verzorgen en te laten groeien wanneer je kampt met gaten en mijn grote onzekerheid daarin ben ik dit forum tegen gekomen. Ik heb al veel van jullie verhalen gelezen en nu ook maar de knoop doorgehakt mijn reis online te zetten. En daarbij de grote vraag te stellen. Wordt dit wat?
Ik heb best wat gaten in mijn baardgroei en daarom vaak snel de boel weer weg geschoren. Nu wil ik eens doorzetten maar hoor graag van experts of dat wel zin heeft. Onderstaande foto's zijn nu van een maand niet scheren. Wordt dit wat?
voorkant.jpg zijkant links.jpg zijkant rechts.jpg Onderkant.jpg
 
Laatst bewerkt:

Texman

Koning Baard
Ha @SebaJoost ,
Welkom op ons forum en leuk dat je ons om advies vraagt.
Je baardgroei is helaas erg onregelmatig en je hebt ook wat gaten die misschien niet dicht gaan groeien.
Als je echt een baard wil hebben zal je hier veel tijd voor nodig hebben maar het niet onmogelijk.
Allereerst moet je baard zeker 3 maanden zijn gang laten gaan waarbij je wel de lijnen strak mag zetten.
Dit voorkomt dat er je slordig uit gaan zien en je beginnende baard toont gelijk een stuk beter.
Daarnaast moet je om de dag je baard wassen met een goede baardshampoo/zeep en de overige dagen je baard grondig uitspoelen.
In deze fase is baardolie ook een must om de doorbloeding van je huid onder je baard te stimuleren.
Als je de drie maanden hebt bereikt dan kan je gaan kijken welk baardmodel het beste bij jou baardgroei past.
Wat ook heel belangrijk is, is een gezonde manier van leven met gezonde voeding, voldoende beweging(sport), frisse lucht en voldoende rust.
Als je aan deze voorwaarde kan voldoen zal de productie van het hormoon testosteron bevordert worden en dat is weer goed voor allerlei lichaamsprocessen waaronder de groei van je baard.
Dit laatste hoeft natuurlijk niet allemaal tegelijk maar je kan je stapje voor stapje kijken wat je leuk vind en wat voor jouw mogelijk is.
Ik hoop dat je wat kunt met mijn advies en wens je veel succes.
Texman :)>
 

SebaJoost

Stoppelbaard
Ha @SebaJoost ,
Welkom op ons forum en leuk dat je ons om advies vraagt.
Je baardgroei is helaas erg onregelmatig en je hebt ook wat gaten die misschien niet dicht gaan groeien.
Als je echt een baard wil hebben zal je hier veel tijd voor nodig hebben maar het niet onmogelijk.
Allereerst moet je baard zeker 3 maanden zijn gang laten gaan waarbij je wel de lijnen strak mag zetten.
Dit voorkomt dat er je slordig uit gaan zien en je beginnende baard toont gelijk een stuk beter.
Daarnaast moet je om de dag je baard wassen met een goede baardshampoo/zeep en de overige dagen je baard grondig uitspoelen.
In deze fase is baardolie ook een must om de doorbloeding van je huid onder je baard te stimuleren.
Als je de drie maanden hebt bereikt dan kan je gaan kijken welk baardmodel het beste bij jou baardgroei past.
Wat ook heel belangrijk is, is een gezonde manier van leven met gezonde voeding, voldoende beweging(sport), frisse lucht en voldoende rust.
Als je aan deze voorwaarde kan voldoen zal de productie van het hormoon testosteron bevordert worden en dat is weer goed voor allerlei lichaamsprocessen waaronder de groei van je baard.
Dit laatste hoeft natuurlijk niet allemaal tegelijk maar je kan je stapje voor stapje kijken wat je leuk vind en wat voor jouw mogelijk is.
Ik hoop dat je wat kunt met mijn advies en wens je veel succes.
Texman :)>


Bedankt voor je advies! :) Mijn baardgroei is inderdaad erg onregelmatig.:( Maar ik wil er zeker mijn best voor doen. Oliën doe ik al regelmatig merk alleen dat mijn huid er wel erg vet van wordt. Ik heb al een keer geprobeerd op de kin lijnen in te zetten, wat er opzich wel goed uitzag echter daardoor nog minder baardgroei gezien daar ook wat gaten zitten. Het lijkt nu juist wat voller doordat de lijn weer weg is, maar ook onverzorgd, misschien moet ik daar gewoon even doorheen?!
 

Macx

Baardaap
HOI Sebajoost, die onregelmatigheid valt nu op, daar moet je even doorheen, als je dat volhoudt, zal het steeds minder opvallen en dan na enkele maanden kun je een afspraak maken met een barbier die er dan een leuk model in kan zetten, vanaf daar ga je weer verder met je baardreis, tot jij denkt de juiste lengte bereikt te hebben. Heel veel succes met je baardreis en hou ons goed op de hoogte.(Y)(Y)(Y)
 

Texman

Koning Baard
Bedankt voor je advies! :) Mijn baardgroei is inderdaad erg onregelmatig.:( Maar ik wil er zeker mijn best voor doen. Oliën doe ik al regelmatig merk alleen dat mijn huid er wel erg vet van wordt. Ik heb al een keer geprobeerd op de kin lijnen in te zetten, wat er opzich wel goed uitzag echter daardoor nog minder baardgroei gezien daar ook wat gaten zitten. Het lijkt nu juist wat voller doordat de lijn weer weg is, maar ook onverzorgd, misschien moet ik daar gewoon even doorheen?!
Het klopt dat je er gewoon doorheen moet en met de baardolie moet je experimenteren want in dit stadium heb maar heel weinig nodig.
Plaats als je baard wat verder is uitgegroeid maar weer eens wat foto's dan teken ik er de ideale lijnen op.:)>
 

SebaJoost

Stoppelbaard
Het klopt dat je er gewoon doorheen moet en met de baardolie moet je experimenteren want in dit stadium heb maar heel weinig nodig.
Plaats als je baard wat verder is uitgegroeid maar weer eens wat foto's dan teken ik er de ideale lijnen op.:)>
Dat zal ik doen! Ik zal proberen vol te houden.
 

SebaJoost

Stoppelbaard
Dag Heren,
Ik ben nu drie weken verder met het groeien van een baard. Ik blijf toch onzeker omdat mijn baard erg onregelmatig groeit. Merk dat het wel wat voller en langer wordt maar ook dat het wat rommelig oogt. Heb twijfels of het wel echt wat wordt. Hebben jullie ideeën zodat het er wat netter uit ziet of moet ik het gewoon lage groeien?!
 

Bijlagen

  • IMG_20230210_143450.jpg
    IMG_20230210_143450.jpg
    2,8 MB · Weergaven: 89
  • IMG_20230210_143336.jpg
    IMG_20230210_143336.jpg
    3,4 MB · Weergaven: 86
  • IMG_20230210_143357.jpg
    IMG_20230210_143357.jpg
    3,1 MB · Weergaven: 88
  • IMG_20230210_143442.jpg
    IMG_20230210_143442.jpg
    3,3 MB · Weergaven: 87

Macx

Baardaap
Hoi SebaJoost, het ziet er nu een beetje onregelmatig uit, dat gaat veranderen als je wat meer lengte hebt zodat de balsem beter zijn werk kan doen, je mag nu na het wassen of spoelen van je baard na wat druppels baardolie, ook wat balsem erin smeren. Je moet eens proberen om na het spoelen van je baard, de baard een beetje in model te brengen met een baardborstel en een haardroger, je snorharen kun je ook makkelijk in model borstelen met een stevige snorborstel en een haardroger, wel de temperatuur van de haardroger op mild zetten.
Als de baard wat langer is wordt het steeds makkelijker om de baard in model te zetten, nu zit je in de moeilijkste periode, nu moet je volhouden en doorzetten, dan gaat het zeker lukken om een mooie baard te kweken.
Dus gewoon doorgaan met groeien en intussen proberen met een baardborstel en een snorborstel en baardbalsem en eventueel snorwax je baard zelf een beetje in model te houden.
Veel succes en hou ons op de hoogte, als je nu nog wat vragen hebt dan laat het maar weten.
 

Texman

Koning Baard
Dag Heren,
Ik ben nu drie weken verder met het groeien van een baard. Ik blijf toch onzeker omdat mijn baard erg onregelmatig groeit. Merk dat het wel wat voller en langer wordt maar ook dat het wat rommelig oogt. Heb twijfels of het wel echt wat wordt. Hebben jullie ideeën zodat het er wat netter uit ziet of moet ik het gewoon lage groeien?!
Ha Joost,
Je hebt helaas geen hele dichte baardgroei waardoor het er nu wat rommelig uitziet.
Hierdoor zal je wat meer tijd en geduld moeten hebben om een mooie baard te laten staan.
Het is echter niet onmogelijk zoals je al hebt kunnen lezen in de reactie van @Macx.
Wat je verder nog kan doen om het minder slordig te laten lijken is het strak houden van de lijnen van je baard. Hierdoor toont je baard zich beter.
Ik heb op een van je foto's aangegeven wat ik bedoel.
Succes Texman :)> .
 

Texman

Koning Baard
Ha Joost,
Je hebt helaas geen hele dichte baardgroei waardoor het er nu wat rommelig uitziet.
Hierdoor zal je wat meer tijd en geduld moeten hebben om een mooie baard te laten staan.
Het is echter niet onmogelijk zoals je al hebt kunnen lezen in de reactie van @Macx.
Wat je verder nog kan doen om het minder slordig te laten lijken is het strak houden van de lijnen van je baard. Hierdoor toont je baard zich beter.
Ik heb op een van je foto's aangegeven wat ik bedoel.
Succes Texman :)> .
 

Bijlagen

  • IMG_20230210_143336.jpg
    IMG_20230210_143336.jpg
    68,2 KB · Weergaven: 67

SebaJoost

Stoppelbaard
@Macx en @Texman beide bedankt voor jullie adviezen. Ik ben inderdaad helaas niet gezegend met een dichte baardgroei maar ik zal proberen geduldig te blijven. Het lijkt mij zo mooi en leuk om een volle baard te hebben als ik jullie foto's zo allemaal zie. Balsem en snorrenwax heb ik net gelijk besteld, even kijken wat dat doet. Wat betreft de lijnen zetten daar zal ik nog even over nadenken, misschien nog even paar weekjes wachten. Ik ben bang dat ik anders per ongeluk teveel weg scheer.
 

SebaJoost

Stoppelbaard
Dag Heren,
Na de vorige update ben ik weer wat verder qua tijdspad. Mijn baard groeit helaas niet zo snel en regelmatig als ik dat zou willen. Echter wil ik dit wel doorzetten, misschien heeft dit namelijk gewoon wat meer tijd nodig, toch wordt ik wat onzekerder doordat het af en toe echt alle kante op springt. De snor houd ik bij met een schaartje maar wat kan ik doen met de baard? Is het een idee om zelf het wat gelijkmatiger te trimmen? Het schiet af en toe echt alle kanten op ondanks dat ik baardbalm gebruik. Daarnaast gebruik ik ook iedere dag, de borstel, baardolie en was ik het om de twee dagen met baardshampoo. Wat is jullie idee?

IMG_20230328_114041.jpgIMG_20230328_114650.jpgIMG_20230328_115144.jpgIMG_20230328_114618.jpg
 

Michael86

Baard
Hey sebajoost, ik vind dat je baard begint goed te komen. De plekken die minder groeien zijn lang niet meer zo opvallend dan vorige maand. (Y) Dus dit komt wel goed denk ik. Je kan je baard nog iets beter in bedwang proberen houden met een föhn. Dat de haren soms alle kanten uitsteken dat is nu ook eenmaal een beetje de lengte en de fase waar je inzit. Niet te druk in maken en zeker niet onzeker van worden want dit is volkomen normaal.
Ik zou niet teveel knippen als je zelf vind dat je baard traag groeit. Het is rapper af dan het groeit :)>
Nog veel succes man
 

SebaJoost

Stoppelbaard
Hey sebajoost, ik vind dat je baard begint goed te komen. De plekken die minder groeien zijn lang niet meer zo opvallend dan vorige maand. (Y) Dus dit komt wel goed denk ik. Je kan je baard nog iets beter in bedwang proberen houden met een föhn. Dat de haren soms alle kanten uitsteken dat is nu ook eenmaal een beetje de lengte en de fase waar je inzit. Niet te druk in maken en zeker niet onzeker van worden want dit is volkomen normaal.
Ik zou niet teveel knippen als je zelf vind dat je baard traag groeit. Het is rapper af dan het groeit :)>
Nog veel succes man
@Michael86 bedankt voor je reactie. Dan laat ik het waarschijnlijk zo gewoon groeien. Die onzekerheid blijft toch een dingetje. Van dichtbij ziet de baard er ook erg dun en onregelmatig uit. Dat ik soms denk "Whaaa de boel er af!". Maar dat zou achteraf dan weer zo zonde zijn. Met de föhn heb ik het al een keer geprobeerd maar daar is het nog te kort voor.

Ik zit er over te denken om biotine te gaan slikken. Ik eet Veganistisch en gebruik al andere supplementen zoals B12. Wellicht dat Biotine ook iets kan betekenen.
 

Michael86

Baard
Ten eerste graag gedaan. Onzekerheid zit tussen de oren, daar groeit ook je baard. Maar fierheid en elk ander gevoel zitten daar ook ;) Ik heb geen ervaring met veganistische voeding of supplementen.
Gezonde, gevarieerde voeding is belangrijk voor je algemene gezondheid. Maar omnivoor carnivoor herbivoor maakt volgens mij niet zoveel verschil, zolang het gevarieerd genoeg is. En veel water :)> :)> Maar je gaat van andere leden waarschijnlijk een specifieker antwoord op je vraag van extra supplementen.
Nog veel succes
 

Texman

Koning Baard
@Michael86 bedankt voor je reactie. Dan laat ik het waarschijnlijk zo gewoon groeien. Die onzekerheid blijft toch een dingetje. Van dichtbij ziet de baard er ook erg dun en onregelmatig uit. Dat ik soms denk "Whaaa de boel er af!". Maar dat zou achteraf dan weer zo zonde zijn. Met de föhn heb ik het al een keer geprobeerd maar daar is het nog te kort voor.

Ik zit er over te denken om biotine te gaan slikken. Ik eet Veganistisch en gebruik al andere supplementen zoals B12. Wellicht dat Biotine ook iets kan betekenen.
Ha @SebaJoost
Ik gebruik zelf ook Biotine het zorgt helaas niet voor de aanmaak van meer baardharen.
Biotine zorgt er wel voor dat de afzonderlijke haren wat dikker worden en dat ze wat sneller gaan groeien evenals je nagels. Wat je evt. ook kan proberen is Neofolics Beardgrowt Serum.
Texman :)>
 

SebaJoost

Stoppelbaard
Ha @SebaJoost
Ik gebruik zelf ook Biotine het zorgt helaas niet voor de aanmaak van meer baardharen.
Biotine zorgt er wel voor dat de afzonderlijke haren wat dikker worden en dat ze wat sneller gaan groeien evenals je nagels. Wat je evt. ook kan proberen is Neofolics Beardgrowt Serum.
Texman :)>
Over die neofolics zijn de meningen erg verdeeld als ik dit zo opzoek op het internet. Heb jij het idee dat dit middel goed werkt?
 

SebaJoost

Stoppelbaard
Zucht! :(:mad: Toch nog het stomme idee gehad, waarschijnlijk door mijn onzekerheid, om de baard wat gelijkmatiger te maken. Te snel en verkeerd met het scheerapparaat bezig geweest waardoor nu de hele boel wat korter moest. :rolleyes:

Wat heb ik hier nu uit geleerd? :confused: Dat dat scheerapparaat beter verstopt moet worden. Ik het langer wel leuker vind staan. Maar ook dat het nu opvalt dat er voor mijn gevoel minder gaten zijn dan voorheen op deze lengte. Dus geduld zal zeker lonen.

Ik begin gewoon opnieuw. o_O Want er moet toch echt een leuk baardje komen!:)>

IMG_20230330_153929.jpgIMG_20230330_153935.jpg
 
Banner image
Top