Mijn baard reis

michael081

Stoppelbaard
Hallo mannen,
ik ben 41 jaar oud en laat voor de eerste keer mijn baard groeien.
Sinds november 2022 laat ik mijn baard nu staan en heb de laatste keer mijn baard uit te lijnen maar ben niet tevreden.
Laat hem nu sinds een week weer gewoon groeien zonder er iets aan te doen.

Graag jullie advies hoe nu verder?

Hoe kan ik hem toch een beetje netjes houden en uit laten groeien naar een mooie baard.20230314_170958.jpg20230314_170831.jpg20230314_170755.jpg
 

Macx

Baardaap
Hoi Michael, welkom op ons gezellige forum. Wat een prachtige kleuren en wat zal dit een pracht exemplaar worden als de baard langer wordt, hoe langer hij wordt hoe mooier.
Ik zou de baard nu gewoon laten groeien en de juiste producten gebruiken zoals baardolie en baardbalsem en natuurlijk wassen met de daarvoor geschikte shampoos.
De wanglijnen niet te laag en de halslijnen niet te hoog, misschien wilt Texman, onze expert op dat gebied je wel helpen met gebruik van lijnen op je originele foto's en aangeven hoe je deze het beste kunt zetten.
Je baard dekking is uitstekend, nu is het zaak om de baard goed te verzorgen en alvast als je dat nodig vindt, de baardharen te trainen zodat ze jouw gewenste richting op groeien. Ik zie dat je de moeilijkste periode al achter de rug hebt en nu ga je de betere periode in en genieten van je baard en de groei, en je zult zien dat de baard steeds mooier wordt. Veel geluk en plezier met je baardreis en hou ons op de hoogte.
 

michael081

Stoppelbaard
De baard verzorging doen ik nu doormiddel van elke dag wassen met baard shampoo van gillette en af en toe body scrub om huidschilfers tegen te gaan.
Ik heb baard olie van loreal men expert ik vind deze niet fijn mijn baard wordt hard en gaat jeuken.
Heb niet meteen dure producten gekocht wilde eerst kijken of ik het vol hield om mijn baard te laten staan.
 

Texman

Koning Baard
Hallo mannen,
ik ben 41 jaar oud en laat voor de eerste keer mijn baard groeien.
Sinds november 2022 laat ik mijn baard nu staan en heb de laatste keer mijn baard uit te lijnen maar ben niet tevreden.
Laat hem nu sinds een week weer gewoon groeien zonder er iets aan te doen.

Graag jullie advies hoe nu verder?

Hoe kan ik hem toch een beetje netjes houden en uit laten groeien naar een mooie baard.Bekijk bijlage 24522Bekijk bijlage 24524Bekijk bijlage 24525
Ha @michael081 ,
Ook van mij welkom op ons leuke forum.
Ik heb nu even geen tijd maar zal je morgen wat advies geven over je baardlijnen.
Texman :)>
 

Macx

Baardaap
Het zijn hier geen populaire producten, ik heb vooral van gillette geen goede berichten gelezen.
Loreal is ook zo'n product die niet door veel baardmannen zal worden gebruikt.

Nu je zeker weet dat je de baard wilt houden en zelfs verder wilt laten groeien, kun je eens kijken bij mijnbaard.nl.
Je hoeft je baard niet elke dag te wassen, met lauw tot warm water uitspoelen is al ruim voldoende, en dan 1 keer per week wassen met een baard shampoo.
Je kunt ook eens kijken bij bol.com verder koop ik ook bij superfurry.nl , thealphamen.nl en nog een paar webshops.
Om te beginnen zou ik bij mijnbaard.nl beginnen en als je wat meer ervaring hebt opgedaan ook eens ergens anders kijken.
 

michael081

Stoppelbaard
Ha @michael081 ,
Ook van mij welkom op ons leuke forum.
Ik heb nu even geen tijd maar zal je morgen wat advies geven over je baardlijnen.
Texman :)>

Het zijn hier geen populaire producten, ik heb vooral van gillette geen goede berichten gelezen.
Loreal is ook zo'n product die niet door veel baardmannen zal worden gebruikt.

Nu je zeker weet dat je de baard wilt houden en zelfs verder wilt laten groeien, kun je eens kijken bij mijnbaard.nl.
Je hoeft je baard niet elke dag te wassen, met lauw tot warm water uitspoelen is al ruim voldoende, en dan 1 keer per week wassen met een baard shampoo.
Je kunt ook eens kijken bij bol.com verder koop ik ook bij superfurry.nl , thealphamen.nl en nog een paar webshops.
Om te beginnen zou ik bij mijnbaard.nl beginnen en als je wat meer ervaring hebt opgedaan ook eens ergens anders kijken.
Ik zal daar eens kijken.
Had al gedacht dat het niet de juiste producten waren maar je moet ergens mee beginnen.
 

Macx

Baardaap
Deze baardolie wordt vooral door beginners veel gebruikt en ik gebruik deze baardolie ook nog steeds
Het merk is Proraso
Proraso baardolie van mijnbaard.nl

En ik zou dan zeker ook stoppen met de baardshampoo die je nu gebruikt.
Koop gewoon deze baardshampoo, is een goed product.
Ook van het merk Proraso
Proraso baardshampoo van mijnbaard.nl


Als je deze producten gebruikt dan zal de jeuk zeker minder of helemaal stoppen, want juist door die goedkope producten die je nu gebruikt ga je last krijgen van jeuk.
 
Laatst bewerkt:

Texman

Koning Baard
Ha @michael081 ,
Zoals beloofd heb ik op een van je foto's aangegeven welke lijnen je aan kan houden om een mooie baard te krijgen. Om er netjes bij te lopen is het belangrijk dat je baard zo strak mogelijk is afgelijnd.
Dat betekent dat er buiten de rode lijnen geen baardgroei te zien mag zijn.
Hierdoor komt je baard veel beter tot zijn recht. En heel belangrijk je houd het hele groeiproces veel langer vol en krijgt ook minder opmerkingen over een slordig uiterlijk.
Om een echt mooie baard te krijgen raad ik je aan om het front van je baard langer te laten groeien dan de flanken. Ik heb dat met een blauwe lijn aangegeven. Een langer front geeft je baard een massiever aanzicht en dat staat ook erg goed.
Ik hoop dat je hiermee uit voeten kan, zo niet dan hoor ik het wel van je.
Groet Texman :)>


20230314_170958.jpg
 

michael081

Stoppelbaard
Ha @michael081 ,
Zoals beloofd heb ik op een van je foto's aangegeven welke lijnen je aan kan houden om een mooie baard te krijgen. Om er netjes bij te lopen is het belangrijk dat je baard zo strak mogelijk is afgelijnd.
Dat betekent dat er buiten de rode lijnen geen baardgroei te zien mag zijn.
Hierdoor komt je baard veel beter tot zijn recht. En heel belangrijk je houd het hele groeiproces veel langer vol en krijgt ook minder opmerkingen over een slordig uiterlijk.
Om een echt mooie baard te krijgen raad ik je aan om het front van je baard langer te laten groeien dan de flanken. Ik heb dat met een blauwe lijn aangegeven. Een langer front geeft je baard een massiever aanzicht en dat staat ook erg goed.
Ik hoop dat je hiermee uit voeten kan, zo niet dan hoor ik het wel van je.
Groet Texman :)>


Bekijk bijlage 24543
Dankjewel ik zal kijken of ik hiermee uit de voeten kan.
 

tijn

Zware baard
Hoi @michael081 welkom oo het gezellige forum . Leuk dat je je baard laat groeien en dat dan ook nog eens met ons wil delen. Je hebt van @Macx en van @Texman advies gekregen, verder gaat het om geduld te hebben. Maar zoals ik zie ben je al aardig op weg en denk ik dat er over een aantal maanden een mooie baard aanwezig is. Sucses man
 
Banner image
Top