Markante figuren uit je woonplaats

Kale666man

Baardaap
Hoi misschien zijn er wel meer op dit forum die markante figuren uit hun stad dorp kennen en die een rol in hun leven heeft gespeeld.
Ik als rotterdammer trok vroeger vaak op met jan ebel zie foto.
Hij heeft verschillende autosloperijen gehad met uitsluitend amerikaanse.
Menig rotterdammer moet hem wel kennen en heb veel met hem gelachen.IMG-20171004-WA0000.jpg
 

TMG1961

Baardaap
In Sittard waar ik tot 1996 gewoond heb had je in de jaren 80 koeie mekka (zo werd hij door iedereen genoemd). Hij ging bij de ene zaak naar binnen met een gulden, en dan vroeg hij 4 kwartjes...en bij het volgende bedrijf ging hij naar binnen en ruilde hij die kwartjes weer voor dubbeltjes zo bleef hij de hele dag bezig. Hij liep altijd op blote voeten en zijn hemd hing altijd open. Hij is in 2015 overleden.
 

zenn

Zware baard
Of het markant is weet 'k niet, maar een man is mij altijd bij gebleven; jaren geleden leefde hier in de buurt een zwerver... Rood 'Jacques Cousteau' mutsje, winkelwagentje volgehangen met tasjes. Wastte zich aan de waterkant van de de sloot en sliep onder een van de vele bruggen. Als 'k hem weleens tegen kwam tijdens het vissen, bood 'k hem vaak brood aan, maar dit weigerde hij altijd; "Nee dank je jongen, 'k ben content zo.". Of gewoon ff een praatje maken, hij kwam altijd zeer beleefd & vriendelijk over. Uiteindelijk bleek deze man paar jaar terug te zijn overleden, maar nog uitzonderlijker was dat hij een groot geld prijswinnaar was, zijn winst heeft geschonken aan een goeddoel en had gekozen voor een 'hobo' bestaan. :)
 
Laatst bewerkt:

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Grappig idee (Y)

Al heb ik zelf geen idee wie ik eventueel als "speciaal" of markant zou kunnen noemen uit de stad waar ik ben opgegroeid :oops:
 

Kale666man

Baardaap
Het idee vond ikzelf ook wel leuk,en leuk ook dat er mensen zijn die er een verhaaltje bij zetten over diegene die ze zich en vele vaak uit die plaats nog goed herinneren.
Sommmige leuk en andere droevig.
Maar alvast bedankt voor de bijdrage en cowboy,jij zou uren kunnen vertellen over je eigen avonturen en uitstapjes waar ik me ook heel erg goed in kan vinden en ik ook mooi vind maar dat heb ik je al verteld avonturier.
 

RCM

Baardaap
Ik ken er maar 1 bij ons. Hij werd Dolle Dries genoemd. Hij leek een beetje op Bud Spencer, maar totaal verstrooid. Droeg altijd een pak, blouse uit zijn broek, gulp open, vaak op sandalen en sprak luid tegen zichzelf. Een echt dorpsfiguur. Hij hoorde er gewoonweg bij, en het mooie daarvan is, dat hij op viel toen hij er nog was, maar het valt ook op nu hij er niet meer is......
 

Kale666man

Baardaap
Ja RCM dat zeg je mooi en zo gaat dat,alles verandert naarmate je zelf ook ouder wordt en sommige dingen mis ik wel hoor,ja zo staat er elke keer weer een nieuwe generatie klaar om de boel over te nemen.
De tijd gaat hard en voor je het weet schrijven ze misschien nog wel is een stukje over 1 van onze groep want dan blijf je altijd een beetje bestaan net als
Dolle dries en vele anderen die genoemd zijn.
 
  • Like
Reactions: RCM

RCM

Baardaap
Ja RCM dat zeg je mooi en zo gaat dat,alles verandert naarmate je zelf ook ouder wordt en sommige dingen mis ik wel hoor,ja zo staat er elke keer weer een nieuwe generatie klaar om de boel over te nemen.
De tijd gaat hard en voor je het weet schrijven ze misschien nog wel is een stukje over 1 van onze groep want dan blijf je altijd een beetje bestaan net als
Dolle dries en vele anderen die genoemd zijn.
Dat klopt helemaal Richard, naarmate je ouder wordt veranderd er ook wel een en ander. Je gaat gewoonweg dingen missen, zowel personen evenals roerende en ontroerende zaken. De modernisering hedendaags gaat ook wel heel erg snel eigenlijk, voor mij althans, heb gewoonweg moeite met veranderingen, maar goed, dat even terzijde.
 

Kale666man

Baardaap
Ja ik ook maar er is weinig aan te doen.
Alles gaat zo snel tegenwoordig.
Misschiien worden we oud maar ik vond het vroeger wel leuker,binnen blijven was een straf thuis en nu willen kinderen het liefst heel de dag op een tablet of gamen.
Nee wij bouwden hutten en vuur stoken en zo aardappeltjes bakken en de hele dag buiten. Maar ja tijden veranderen nou eenmaal helaas.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Of ze 'helaas' veranderen is twijfelachtig. De generatie voor die van ons kon lekker buitenspelen in een door Nazi-Duitsland bezet gebied of mocht in de goederentrein stappen richting een vakantiekamp, waarvan je niet meer terugkeerde.
De generatie daarvoor had weinig te spelen, want die mochten gaan werken zogauw ze rechtop konden staan en waren veelal zo arm, dat ze van de honger geen stront hadden.
En dan de schuldvraag over de tablet-jeugd. Wij zijn de generatie, die de electronische revolutie in gang heeft gezet, wij zijn de generatie, die alles kocht, waar een stekker aan zat en wij zijn de generatie, die de huidige jeugd heeft aangezet tot het gebruik van de pc, ipad en smartphone. Nu gebruiken ze ze braaf, zoals wij hun geleerd hebben en dan gaat onze generatie erover klagen.
 

Kale666man

Baardaap
Ja melchior ik gee je in een hoop dingen gelijk maar ik heb mijn kinderen in ieder geval zelf niet aangezet tot het kopen van een computer en in plaats daarvan lid gemaakt van een manege.
Ik heb twee dochters en wilde niet dat ze de hele dag thuis zaten en wat meer buiten met dieren en andere soortgelijke zaken.
Goed ook ik heb op een gegeven moment het aan moeten schaffen voor hun school en voor hun nog veel leukere dingen daar omheen.
Dus nogmaals met vroeger bedoel ik mijn leeftijd en niet de generatie die op vakantie naar de gaskamers ging.
Maar daar heb je een punt mee en ik doel alleen mijn jeugd zoals ik had beschreven lekker buiten spelen en als ik tussen mijn vader en familie met me oortjes bepaalde gesprekken zat mee te luisteren werd ik weggestuurd zovan ga jij is lekker buitenspelen.
Maar zover als de trein bedoelde ik zeker niet.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Dat is inderdaad een goede redenatie: zonder het wereldwijde web had dit forum nooit bestaan en hadden we nooit elkaars baard kunnen aanschouwen, beoordelen, adviezen uitwisselen, elkaars interesses uitwisselen, met elkaar kunnen lachen en meer van deze sociale interacties. Vreemd om te bedenken hoe snel deze ontwikkelingen in ons dagelijks leven zijn ingetreden.
 

Kale666man

Baardaap
Zo pellie dat is wel terrecht wat je zegt en ja soms neemt de trein wel eens de verkeerde wissel.
Als het maar nooit te lang duurt is het wel ok vind ik
En zeker de laatste woorden zijn wel van toepassing want zonder hadden we elkaar nooit ontmoet zo.
Maar goed we gaan weer verder met de baarden en snoren en mijn favoriete woordenslang spel.
 

Texman

Koning Baard
In Den Haag hadden we de straatmuzikant Chuck Deely.
Chuck had de hele muziek encyclopedie van de jaren 70 in zijn hoofd zitten en speelde de nummers uit zijn hoofd en begeleide zichzelf met op een gitaar..
Hij speelde als enige met toestemming van de gemeente Den Haag jarenlang in de Grote Marktstraat en bij het Centraal station.
Chuck was markant en geliefd bij de hagenaars.
Helaas is hij niet meer bij ons.
Voor meer informatie zie https://nl.wikipedia.org/wiki/Chuck_Deely
 
Banner image
Top