Leonis Barbam baardolie

svvander

Baard
Ok, vandaag alles getest.

Ik zal beginnen met de shampoo. Zacht in de baard, ook na het uitspoelen. Geur: lichte limoen- en pepermunt-geur (ik vond dat deze rook zoals Mentos Cube kauwgom). Heerlijk, niet te doordringend, maar toch fris.

De olie (Leopold II) dan, voelt minder vettig aan dan deze van Grave before Shave. De geur is sterk, zelf een beetje kruidig en zoet.

De balsem (Barbarossa) is zowaar nog zwaarder. Strijkt redelijk makkelijk open en laat geen restjes achter. Is helaas niet sterker (qua vasthouden van de haartjes) dan deze van Mr Bear Family. De geur: mij doet deze denken aan wierook. Ook licht zoet, maar met een zwaardere onderliggende en doordringende toets die ik niet kan thuisbrengen.

Alle producten zijn handgemaakt en Belgisch. Wat mij betreft zeker al een meerwaarde. Qua prijs zeker niet duurder dan de "meer gekende" merken.
Levertermijn, meer dan redelijk. Contact was goed (heel vriendelijk geholpen), al laat de website van de shop wel een steek vallen (qua opvolging online) en is er geen mogelijkheid om via PayPal of Mastercard te betalen (alles via bankoverschrijving... neemt toch wat extra tijd in beslag).

Mijn persoonlijke mening tot slot: dit zijn geuren die zwaarder zijn dan deze die ik gewoon ben. Toch vind ik deze absoluut niet slecht. Ik ben dus een tevreden klant. Dit worden mijn "zondagse" olie en balsem.
Een aanrader? Ja toch wel: je moet het echt eens proberen.

Nog dit: er zat een heel leuk briefje bij (zie foto's) met de uitleg over onze voormalige vorst Leopold II: leuk. (Vooral als je van geschiedenis houdt).
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Bedankt voor de review (Y)

Als de balsem niet minstens even sterk is als die van Mr Bear Family dan blijf ik die (en die van DGSC) wel gebruiken.
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Goeie review! :cool:

Mr. Bear balsem is ook meer een wax. Heeft mijn baard ook niet altijd nodig... Balsems kan ik nooit te veel hebben. (Y)
 

svvander

Baard
Is er dan een verschil tussen balsem en wax (ok op papier wel). Maar ik dacht dat samenstellingen altijd min of meer hetzelfde waren? Niet?
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Des te meer bijenwas des meer het een wax is.
Mr. Bear is nogal geel en een stuk taaier dan bv GBS of DGSC. Je ruikt de bijenwas ook als je je er op focust.

Zoals gezegd heb ik liever geen twee balsems/waxen die op elkaar lijken zodat er voor elke dag gezien kan worden wat nodig is qua hold.. ;)
 
Banner image
Top