Klein puistje onder baard?

Ruben

Baard
Hallo,

Ik heb geloof ik al enkele weken, wanneer ik mijn baard was (een roterende beweging maak), een beetje een vervelend gevoel aan de huid onder mijn kin haren. Er valt niet echt iets te zien, maar het voelt een beetje als een puist.
Hebben meer mensen hier last van? En is het nadelig voor mijn baardgroei als het inderdaad een puist is, of groeien haren normaliter gewoon door puisten heen, of maakt het allemaal geen reet uit en gaat het vanzelf weg? Ik denk namelijk dat niemand zin heeft in kale plekken in z'n baard :p

Alvast bedankt!


Edit: Ik denk dat het misschien komt omdat de haren op mijn kin een stuk stugger zijn dan de rest van mijn haren. Zou dat kunnen?
 
Laatst bewerkt:

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Zou een ingegroeide haar kunnen zijn.
Hier worden/werden die door de dame des huizes vakkundig verwijderd omdat je daar zelf geen zicht op hebt.

Op termijn lost je lichaam dat in principe zelf op.
 

Ruben

Baard
Zou een ingegroeide haar kunnen zijn.
Hier worden/werden die door de dame des huizes vakkundig verwijderd omdat je daar zelf geen zicht op hebt.

Op termijn lost je lichaam dat in principe zelf op.

Maar in principe zou dat toch zichtbaar moeten zijn?
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Die "roterende" beweging is zowiezo al niet goed. Ik vermoedt, dat je de haarzakjes gewoon geïrriteerd hebt, omdat je met die beweging eraan rukt.
Kun je eens proberen shampoo in je baard te doen en dan zachtjes met de vingertoppen, deze door de baard te masseren tot op de huid? Daarna uitspoelen door de baardharen onder de douche met een kam tegen de groeirichting in te kammen en daarna met de groeirichting mee. Afdrogen met een oud, maar schoon T-shirt, omdat een handdoek nogal ruig van oppervlak is.
Twee maal per week met shampoo of zeep wassen is meer dan genoeg..
 

Ruben

Baard
Die "roterende" beweging is zowiezo al niet goed. Ik vermoedt, dat je de haarzakjes gewoon geïrriteerd hebt, omdat je met die beweging eraan rukt.
Kun je eens proberen shampoo in je baard te doen en dan zachtjes met de vingertoppen, deze door de baard te masseren tot op de huid? Daarna uitspoelen door de baardharen onder de douche met een kam tegen de groeirichting in te kammen en daarna met de groeirichting mee. Afdrogen met een oud, maar schoon T-shirt, omdat een handdoek nogal ruig van oppervlak is.
Twee maal per week met shampoo of zeep wassen is meer dan genoeg..

Bedankt voor de gedetailleerde uitleg!
Krijg je er alleen een geirriteerd gevoel van of krijg je er ook haaruitval van o.i.d.? (Ik noem maar wat)
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Serieus of niet? :D
Ik heb er niet echt verstand van
Het was een grapje, maar nu even serieus: haren zijn nogal kwetsbaar als ze nat zijn en de haarwortels, die in de haarzakjes zitten zijn geen gigantische boomwortels, dus behandel ze met zorg en geduld en dan komt het helemaal goed.
Gerustgesteld?
 

Ruben

Baard
Het was een grapje, maar nu even serieus: haren zijn nogal kwetsbaar als ze nat zijn en de haarwortels, die in de haarzakjes zitten zijn geen gigantische boomwortels, dus behandel ze met zorg en geduld en dan komt het helemaal goed.
Gerustgesteld?

Hahaha zo'n idee had ik al maar dacht, ik vraag het toch maar even. Bedankt voor de info!
 
Banner image
Top