Is ook mijn facial hair genoeg?

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Je begint een stoere kop te krijgen.
Je kunt natuurlijk enkele ernstig uitstekende haren bijwerken, na het douchen föhnen en baardolie gebruiken, dan ziet het er redelijk uit. Je komt niet echt uit onder een rommelige periode. Daar moeten we allen doorheen, maar daarna dragen we onze baarden met trots, want we hebben deze periode met moeite en twijfel doorbracht en hebben de nodige opmerkingen over ons heen gekregen.

Over het solliciteren ( en nu klinkt de Professor als een opvoedende zeurkous) kan ik kort zijn (maar dat ben ik niet):
het belangrijkst zijn de kwaliteiten, die je voor een functie nodig hebt en niet je uiterlijk voorkomen. Mocht dit wel zo zijn vraag je dan eens af, waarom bijna iedere man er qua kapsel uitziet alsof hij net uit bed gestapt is en dit zelfs met gel benadrukt. Dit geldt natuurlijk niet voor de heren met een kort kapsel, want die zien er vaak uit, als een kuiken, dat net uit het ei is gekropen. :confused::eek::D

Ter inspiratie deze foto van Harrie Wientjes, de nieuwe directeur van de RABO-Bank regio Den Haag en omstreken, die zijn baard momenteel laat staan. Als hij het kan, waarom zou jij het dan niet mogen?

image.jpeg
 

Basvw

Stoppelbaard
Je begint een stoere kop te krijgen.
Je kunt natuurlijk enkele ernstig uitstekende haren bijwerken, na het douchen föhnen en baardolie gebruiken, dan ziet het er redelijk uit. Je komt niet echt uit onder een rommelige periode. Daar moeten we allen doorheen, maar daarna dragen we onze baarden met trots, want we hebben deze periode met moeite en twijfel doorbracht en hebben de nodige opmerkingen over ons heen gekregen.

Over het solliciteren ( en nu klinkt de Professor als een opvoedende zeurkous) kan ik kort zijn (maar dat ben ik niet):
het belangrijkst zijn de kwaliteiten, die je voor een functie nodig hebt en niet je uiterlijk voorkomen. Mocht dit wel zo zijn vraag je dan eens af, waarom bijna iedere man er qua kapsel uitziet alsof hij net uit bed gestapt is en dit zelfs met gel benadrukt. Dit geldt natuurlijk niet voor de heren met een kort kapsel, want die zien er vaak uit, als een kuiken, dat net uit het ei is gekropen. :confused::eek::D

Ter inspiratie deze foto van Harrie Wientjes, de nieuwe directeur van de RABO-Bank regio Den Haag en omstreken, die zijn baard momenteel laat staan. Als hij het kan, waarom zou jij het dan niet mogen?

Bekijk bijlage 3697
Bedankt voor je reactie, ik kwam namelijk ook net m,n bed uit gekropen nadat ik dit bericht postte. En dan sta ik dat haar op m'n gezicht toch al een lange vijf minuten te observeren. Dus zal eens een bericht posten om toch weer frisse energie te krijgen om deze periode door te komen! Bedankt voor de stimulatie PROF!;)(Y):)>
 

Joffi

Baard
Tja, ik begrijp je dillema mbt een sollicitatie heel erg goed. Zeker als het een functie is waar je representatief voor de dag moet komen.
 

Basvw

Stoppelbaard
Tja, ik begrijp je dillema mbt een sollicitatie heel erg goed. Zeker als het een functie is waar je representatief voor de dag moet komen.
De eerste indruk is toch heel belangrijk op een sollicitatie.
Maar ga solliciteren als Lasser/bankwerker/mechanic.
In deze mannenbranch lopen toch ook al vaak genoeg ongeschoren types rond met de nodige inktpatronen geinjecteerd. Maar wil gewoon zo goed mogelijk voor de dag komen, zoals ieder ander;)(Y)
Thanks voor je begrip
 

Joffi

Baard
Dan zit je zelf nog met de gedachte in je hoofd, dat een man met een baard minder representatief is? :confused:o_O

Uhhh nee. Als jij solliciteert op een 'pakken' functie dan moet alles keurig zijn. Een goed verzorgde baard is dan geen enkel probleem maar een sollicitant die een baard laat groeien ziet er niet altijd per definitie verzorgd uit. Dat zegt dus wel wat over degene aan de andere kant van de tafel maar daar heb je als sollicitant niet zoveel aan. De gedachte kan zijn dat de solliciant het allemaal niet zo belangrijk vindt.... dat dat niet terecht is mag duidelijk zijn maar het kan er wel voor zorgen dat je wordt afgewezen.
[DOUBLEPOST=1480855216][/DOUBLEPOST]
De eerste indruk is toch heel belangrijk op een sollicitatie.
Maar ga solliciteren als Lasser/bankwerker/mechanic.
In deze mannenbranch lopen toch ook al vaak genoeg ongeschoren types rond met de nodige inktpatronen geinjecteerd. Maar wil gewoon zo goed mogelijk voor de dag komen, zoals ieder ander;)(Y)
Thanks voor je begrip

Dan zal die baard van jou zeker geen probleem zijn!
 

Basvw

Stoppelbaard
Ik ben het met Corneel eens.
Jouw groeiende baard is het bewijs van onder andere langetermijnvisie en doorzettingsvermogen. Welke recruiter wordt nou niet blij van een sollicitant met zulke competenties.

Succes met het gesprek.
Heel erg bedankt!
Zo heb ik het nog niet bekeken, Best wel verhelderend, lekker helder op de dinsdag.
BEARD ON.

Stiekem een RVS-baardkam en baardwax woody besteld op mijnbaard.nl
Ben benieuwd naar die "woody-geur" (Y)
 
Ziet er goed uit
Ik zou de baard laten staan. Je moet je niet te veel aantrekken van anderen. De mensen die zeiden dat ik me moest scheren zeiden daarna dat ze me er toch beter uit vonden zien met baard
 

Basvw

Stoppelbaard
Ziet er goed uit
Ik zou de baard laten staan. Je moet je niet te veel aantrekken van anderen. De mensen die zeiden dat ik me moest scheren zeiden daarna dat ze me er toch beter uit vonden zien met baard
Thanx maat,
Laat je ook een baard groeien?


Hairy christmas!!
 

Basvw

Stoppelbaard
Beste mannen,

Hier een nieuwe update,

Toch begin ik weer te twijfelen of ik met mn baard door moet gaan.

Mijn zijkanten raken maar niet dicht.

Hebben jullie nog tips?

Nog een klein maandje en ik zit aan mijn 3 maanden niet scheren.

Groet!

Bas.
 

Bijlagen

  • IMG_0366.JPG
    IMG_0366.JPG
    552,1 KB · Weergaven: 144
  • IMG_0365.JPG
    IMG_0365.JPG
    694,4 KB · Weergaven: 143

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Ik heb wel een tip: afscheren! Een baard laten groeien is niets voor je, want je hebt er geen geduld voor.

En dan nu even serieus. Hoe kun je nou verwachten, dat je in twee maanden een volle baard met volledige dekking hebt? Kijk zelf eens naar de eerste foto's van je topic en naar de laatsten en beoordeel zelf hoe ver je al bent gekomen. Doorzetten en stel je vraag over vier maanden nog eens. :)>(Y)
 

Basvw

Stoppelbaard
Ik heb wel een tip: afscheren! Een baard laten groeien is niets voor je, want je hebt er geen geduld voor.

En dan nu even serieus. Hoe kun je nou verwachten, dat je in twee maanden een volle baard met volledige dekking hebt? Kijk zelf eens naar de eerste foto's van je topic en naar de laatsten en beoordeel zelf hoe ver je al bent gekomen. Doorzetten en stel je vraag over vier maanden nog eens. :)>(Y)
BAMM! Motivatie!!

Je bent echt serieus prof!

Tot over 4 maanden.

Wel peace toch?
 
Banner image
Top