Ik wil mij even voorstellen

Texman

Koning Baard
Beste baardmannen,

Ook ik wil mij graag even aan jullie voorstellen.
Na de afgelopen dagen wat rond te hebben gekeken op "baardforum" leek het mij leuk om ook mee te gaan doen.
Ik ben 66 jaar en woon in Voorburg. Ik draag al 45 jaar een baard en heb deze nog nooit afgeschoren en ben dat ook niet van plan.
Ik had al heel jong een fascinatie voor baarden. Dus toen ik baardgroei kreeg kon ik niet wachten om hem te laten staan.
In het begin was het natuurlijk nog niet zoveel maar na een periode van twee jaar had ik een mooie volle baard.
Omdat ik totaal geen negatieve reacties kreeg werd ik extra gemotiveerd om door te gaan.
Natuurlijk zijn er in de loop der jaren wel grappen over mijn baard gemaakt. Ook kreeg in nogal eens de vraag om mijn baard af te scheren omdat men mij nog nooit zonder hadden gezien. Mijn antwoord daarop was vaak dat ik dat de persoon in kwestie niet wilde aandoen. Als men mij vraagt waarom ik een baard draag dan zeg ik meestal : ik ben nu eenmaal een man met een baard.
Hierbij een paar foto's zodat jullie kunnen zien wie ik ben. Foto collage Wim.jpg

M.vr.gr,
Willem :)>
 

RCM

Baardaap
Welkom hier op dit zeer gezellige forum Willem. Ik snap best dat je al zolang een baarddrager bent, want hij staat je helemaal geweldig! Mooie lengte en een fantastische kleur. Veel plezier hier gewenst! :)>(Y)
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Welkom Willem ;)

Onze smaak wat motoren betreft is alvast gelijklopend.
Zelf al één Explorer gehad (ingeruild na 90.000km op 3 jaar), daarna een Tiger 800XCx (ingeruild na 60.000km op 2 jaar) en nu terug een Explorer XCa (net 16.000km op een half jaar) (Y)
 

Texman

Koning Baard
Welkom hier op dit zeer gezellige forum Willem. Ik snap best dat je al zolang een baarddrager bent, want hij staat je helemaal geweldig! Mooie lengte en een fantastische kleur. Veel plezier hier gewenst! :)>(Y)
Bedankt voor je aardige reactie.
 
  • Like
Reactions: RCM

TMG1961

Baardaap
Welkom. Prachtige baard, mooie kleur. Ook een mooie motor. Zelf jaren motor gereden, mijn motor rijbewijs had ik al 13 jaar toen ik mijn auto rijbewijs gehaald heb.
 

Texman

Koning Baard
Welkom Willem ;)

Onze smaak wat motoren betreft is alvast gelijklopend.
Zelf al één Explorer gehad (ingeruild na 90.000km op 3 jaar), daarna een Tiger 800XCx (ingeruild na 60.000km op 2 jaar) en nu terug een Explorer XCa (net 16.000km op een half jaar) (Y)

Beste Cowboy,
In de jaren en 70 en 80 heb ik motor gereden o.a op een Yamaha XS 750 (drie cilinder en een cardan) Voor die tijd een geweldige machine.
Omdat er andere prioriteiten in mijn leven kwamen ben ik na 10 jaar gestopt.
Zo'n 6 jaar geleden heb ik deze hobby weer opgepakt. En ben begonnen met een Yamaha Diversion 900. Ik ben dus een heropstapper.
Omdat het mij goed beviel besloot ik nog een keer een nieuwe motorfiets aan te schaffen en dat werd de Triumph Tiger Explorer.
De drie cilinders en de cardan hadden mijn interesse gewekt en na een proefrit bij Triumph de Bollenstreek was ik verkocht.
Ik heb nog nooit zo'n geweldige machine gehad. Ik heb hem nu zo'n drie jaar.
Helaas heb ik dit jaar om gezondheidsredenen nauwelijks kunnen rijden.Maar omdat het weer goed gaat hoop ik volgend jaar weer wat leuke tochten te kunnen maken.
Ik zie dat je aardig wat kilometers hebt gemaakt dat is geweldig. Gezien mijn leeftijd en mijn gezondheid is dat voor mij niet meer weggelegd. Toch geniet ik van iedere rit.
En ook van de motorpraat als je ergens staat bij een motorzaak.
Ik heb net gelezen dat er weer een nieuwe Triumph Tiger Explorer is uitgebracht vol met allerlei vernieuwingen. Ziet er erg goed uit.
Nog heel veel plezier met de Explorer XCa en wellicht komen we elkaar nog eens tegen.

Willem
 

Texman

Koning Baard
Welkom hier. Prachtige baard en dito motor !
Bedankt voor je aardige reactie.
[DOUBLEPOST=1510478967][/DOUBLEPOST]
Welkom. Prachtige baard, mooie kleur. Ook een mooie motor. Zelf jaren motor gereden, mijn motor rijbewijs had ik al 13 jaar toen ik mijn auto rijbewijs gehaald heb.
Bedankt voor je aardige reactie.
Ja ik had mijn motorrijbewijs ook al eerder dan mijn autorijbewijs.
Toen ik autorijles nam had ik dit expres niet gezegd tegen mijn rij-instructeur.
Bij de tweede les had hij het door en zei "jij heb een motorrijbewijs en je rijdt motor".
Ik zei hoe weet je dat. Hij zei je rijdt auto als een motorrijder.
Toen heb ik wel bepaalde dingen wel moeten afleren.
In de jaren en 70 en 80 heb ik motor gereden o.a op een Yamaha XS 750 (drie cilinder en een cardan) Voor die tijd een geweldige machine.
Omdat er andere prioriteiten in mijn leven kwamen ben ik na 10 jaar gestopt.
Zo'n 6 jaar geleden heb ik deze hobby weer opgepakt. En ben begonnen met een Yamaha Diversion 900. Ik ben dus een heropstapper.
Omdat het mij goed beviel besloot ik nog een keer een nieuwe motorfiets aan te schaffen en dat werd de Triumph Tiger Explorer.
De drie cilinders en de cardan hadden mijn interesse gewekt en na een proefrit bij Triumph de Bollenstreek was ik verkocht.
Ik heb nog nooit zo'n geweldige machine gehad. Ik heb hem nu zo'n drie jaar.
 

Texman

Koning Baard
Welkom hier Willem. Dat is een mooie baard die uitstekend staat. De motor idem!
Dank voor je aardige reactie
De motor is een Triump Tiger Explorer 1200.
Het is niet het nieuwste model deze heb ik zo'n 3 jaar geleden gekocht.
Ben er nog steeds heel blij mee.
 

Texman

Koning Baard
Welkom hier Willem. Dat is een mooie baard die uitstekend staat. De motor idem!
Dank voor je aardige reactie
De motor is een Triump Tiger Explorer 1200.
Het is niet het nieuwste model deze heb ik zo'n 3 jaar geleden gekocht.
Ben er nog steeds heel blij mee.
[DOUBLEPOST=1510512881][/DOUBLEPOST]
Welkom hier Willem! Baard+kleur, top!
Dank voor je aardige reactie.
Het is leuk om te horen wat anderen van mijn baard vinden.
 

LuckyBasterd

Volle Baard
Ja welkom!.. Zeer mooie baard..
Mijn vader is ook al eeuwen een baarddrager en wordt nu met de jaren wit / grijs..
Ik ben trots op mijn ginger.. absoluut (spot ook wel is enkele witte haren)! maar deze kleur is zeer netjes :)
 

TMG1961

Baardaap
Ja welkom!.. Zeer mooie baard..
Mijn vader is ook al eeuwen een baarddrager en wordt nu met de jaren wit / grijs..
Ik ben trots op mijn ginger.. absoluut (spot ook wel is enkele witte haren)! maar deze kleur is zeer netjes :)

Ginger is een top kleur..zelf ook ruim 40 jaar gehad :)
 

Texman

Koning Baard
Welkom hier Willem! Baard+kleur, top!
[DOUBLEPOST=1510567154][/DOUBLEPOST]
Ja welkom!.. Zeer mooie baard..
Mijn vader is ook al eeuwen een baarddrager en wordt nu met de jaren wit / grijs..
Ik ben trots op mijn ginger.. absoluut (spot ook wel is enkele witte haren)! maar deze kleur is zeer netjes :)
Ginger vind ik ook hele mooie kleur voor een baard.
Leuk dat je in je vaders voetsporen treed. Er zijn ook mannen die hun baard afscheren als die grijs wordt.
Schijnt een moeilijke fase te zijn voor sommige baardmannen.Bij mij in de familie komt ook spierwit haar voor lijkt mij ook wel wat voor mijn baard.
Afwachten maar.
 

LuckyBasterd

Volle Baard
[DOUBLEPOST=1510567154][/DOUBLEPOST]
Ginger vind ik ook hele mooie kleur voor een baard.
Leuk dat je in je vaders voetsporen treed. Er zijn ook mannen die hun baard afscheren als die grijs wordt.
Schijnt een moeilijke fase te zijn voor sommige baardmannen.Bij mij in de familie komt ook spierwit haar voor lijkt mij ook wel wat voor mijn baard.
Afwachten maar.

Eerlijk? ik hoop idd in die voetsporen van mijn vader (EN OPA!) te treden.. Eerst mooi grijs en naar mate de leeftijd steeds witter!
 

TMG1961

Baardaap
Ik heb nooit een seconde erover nagedacht om mijnbaard af te scheren toen ik grijs werd. Van mijn originele rode baard is op een enkele dappere haar na niets meer te zien. 99,99% grijs
 
Banner image
Top