Hola Barbados

IvarO

Stoppelbaard
Even voorstellen....

Mijn naam is Ivar en ik heb 5 weken geleden besloten dat ik voor het eerst in mijn leven de baard maar eens ging laten staan.
Veel leuke en nuttige dingen gelezen op dir forum vandaar dat ik besloot aan te melden en wie weet eens wat te delen maar iig veel vragen en lezen.

Ik ben niet gezegend met een hele volle haargroei maar de haren zijn redelijk dit. Op de kin is het met name wat dun bezaaid maar ik hoop dat dit tzt wel goed komt.
We zullen zien.

Daar ik het liefst alles zelf maak was ik erg benieuwd naar jullie zelfgemaakte verzorgings producten. Ik gebruik nu cocosolie (maar waar gebruik ik dit nu niet voor) met een druppeltje sandelhout olie. Hier ga ik met jullie tips nog wat verder mee experimenteren. De tip van mijn (turkse) kapper was, laat het iig 6 weken groeien daarna kun je kijken waar je heen wilt met je baard. Ondertussen werk ik de neklijn zelf bij met een open scheermes en de wanglijn doet hij met een touwtje ongeveer elke 2 a 3 weken (gratis) als ik ff in de buurt ben.
Tot nog toe ben ik redelijk tevreden met het resultaat maar weet dat ik nog een lange weg te gaan heb (lange ambities).

Alvast 1 vraag: waar haal ik die bebaarde emojicon vandaan?? Hij is ba(ar)dass!!
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Ha Ivar, welkom op het forum!
De tip van de Turkse kapper klinkt verstandig. Wel benieuwd naar de vorderingen, dus foootoooootje........:)>
Kokosolie met een geurtje erin werkt prima weet ik uit ervaring. Er is een topic met baardolierecepten, dus je kunt je gaan uitleven.
En over je vraag over de emoticon: dat zou ik ook graag weten. Volgens mij heeft een der moderatoren deze custom-build voor het forum ontworpen. :)
[DOUBLEPOST=1468661347][/DOUBLEPOST]barrymossel was de generator van de smiley. Ik dacht het al, maar heb het voor de zekerheid even nagekeken.

: ) >
:)>
 

IvarO

Stoppelbaard
Ha Ivar, welkom op het forum!
De tip van de Turkse kapper klinkt verstandig. Wel benieuwd naar de vorderingen, dus foootoooootje........:)>
Kokosolie met een geurtje erin werkt prima weet ik uit ervaring. Er is een topic met baardolierecepten, dus je kunt je gaan uitleven.
En over je vraag over de emoticon: dat zou ik ook graag weten. Volgens mij heeft een der moderatoren deze custom-build voor het forum ontworpen. :)
[DOUBLEPOST=1468661347][/DOUBLEPOST]barrymossel was de generator van de smiley. Ik dacht het al, maar heb het voor de zekerheid even nagekeken.

: ) >
:)>

Beste prof. Melchior,

Bedankt voor de emojicon, : )> deze gebruikte ik al maar de meeste (baardloze) mensen snappen hem niet..
Het lijkt erop dat ik op mn adamsappel zo goed als geen baardgroei heb, dit is geen kwestie van uitgeschoten zijn met het mes... Gezien mijn lange ambitie zal dit zichzelf wel oplossen en bedekt worden tzt. Zoals gezegd met name op de voorkant van mijn kin is het niet dichtbehaard. Ik hoop dat dit tzt ook bedekt gaat worden door de sikharen.

Bij deze een paar foto's van zeg maar week 5.
Ik ben benieuwd of jullie potentie zien.
 

Bijlagen

  • IMG_6318.JPG
    IMG_6318.JPG
    410,1 KB · Weergaven: 32
  • IMG_6320.JPG
    IMG_6320.JPG
    423,2 KB · Weergaven: 26
  • IMG_6322.JPG
    IMG_6322.JPG
    436,8 KB · Weergaven: 27

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Zooooo, dat ziet er goed uit! (Y)
Zeker potentie tot een forse baard en epische snor.
Dat kale deel boven de ademsappel wordt overwoekerd als de omliggende haren langer worden.
Die voorkant kin heb ik ook! Van die lange plukken aan de zijkant en middenin op de kin dunner haar. Ik let er bij anderen ook op en in zo'n 50 % van de gevallen zie ik het voorkomen. Eerlijk gezegd zie je het bij chimpansees ook, haha. We staan waarschijnlijk niet ver van onze soortgenoten af. In mijn topic "De Professor in wording" kun je het ook duidelijk op de foto's zien.
Ik denk, dat er weinig aan te doen is. Zo is het model nu eenmaal. Ik laat het maar groeien en zie wel wanneer de baard gaat splitsen en het twee delen gaan worden. Bij de Indiase Sikh is dit een teken, dat je een moedige krijger bent, dus tegen die tijd ga ik emigreren. :D
 

IvarO

Stoppelbaard
Hahaa, dank je prof, voor zowel je gunstige verwachtingen als de herindering aan de relativering naar onze directe verwanten.
We gaan het zien. Ik heb mij voorgenomen iig 3 maanden te kweken en daarna te besluiten of ik door zet.
Ik zie een aantal baarden op dit forum waar ik stiekum toch met enig jaroersie naar kijk dus wie weet.

- Grow your dreadlock, don't be afraid of the wolfpack -
 
Banner image
Top