Hoeveel moeite kost het om een baard te laten groeien?

Timster

Stoppelbaard
Nog een vraag: hoeveel moeite kost het om een baard te laten groeien? Ik heb wel een en andere gelezen, maar volgens mij is het toch best lastig, doorzetting enzo. Ben benieuwd of jullie tips hebben en hoe jullie het zelf hebben ervaren?
 

Feyelord

Baard
Geduld en doorzettingsvermogen is het belangrijkst/lastigst. Verder hoef je er niet veel voor te doen
Eventueel de lijnen op je wangen en hals bijwerken.
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Tja,...............moeite.......... :rolleyes:

Eigenlijk komt er te veel bij kijken dat voor iedereen verschillend is.
Genetica, geduld, verzorging (beetje de lijnen netjes houden).......

Hetgeen vaak het moeilijkste is dat zijn de opmerkingen van mensen uit je omgeving die je al jaren kennen zonder baard.
Al draait dat uit op zowel een hoop positieve als negatieve reacties vind ik (Y)

Ik vond deze uitleg best verhelderend toen ik er aan wilde beginnen ;)

 

Timster

Stoppelbaard
Ja ik bedoelde ook deels mensen met commentaar en jeuk enzo. En hoe het eruit ziet in de beginsfase. Vind na een week al een beetje vies soms.
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Bij sommigen gaat het wel jeuken, bij anderen veel minder. Komt ook met fases.
Gebruik van baardolie en goede verzorging kunnen helpen tegen de jeuk.

Tegen de commentaar kan je niks extra smeren vrees ik :confused:
 

Sander

beards be like...
En commentaar is de eerste weken onvermijdelijk. Maar daar moet je doorheen. En jeuk, tsja, die was bij mij niet te harden. Heb er drie keer, geloof ik, over gedaan om door die klote-jeuk te komen...
 

Bunny

Baard
Geen last gehad van jeuk :D Vandaag wel voor het eerst spaghetti gegeten met baard en snor, voelt nog wel een beetje ongemakkelijk
 

Hans

Zware baard
Oerbaard
Geduld geduld geduld ... dat is een punt waar menigeen mee worstelt ;)
De gangbare dingen zijn al genoemd, het commentaar, de jeuk etc, maar
dat zijn dingen die je er voor over moet hebben, dus try before you die :)>
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Hangt ook af van de lengte die je uiteindelijk wilt hebben. Met een kort tot redelijk kort baardje, zeg maar 1 tot 2cm, heb je slechts een kortere periode dat je commentaar krijgt dan dat je een baard prefereert a la @Hans.

Voor de rest denk ik dat motivatie je grootste drijfveer moet zijn. Dat je hier komt voor advies en eventuele aanmoediging is een goed begin! (Y)
 

Hans

Zware baard
Oerbaard
Commentaar krijg je sowieso, echter verdwijnt dat wel weer zodra je op een "nette" lengte
bent gekomen, zet je daarna door naar een langere baard dan blijf je commentaar cq
opmerkingen krijgen. Ik krijg ze praktisch iedere dag maar de meesten zijn positief, vooral
de eerlijkheid van kinderen daar kan ik smakelijk om lachen, die gaan voor je staan en
kijken je gewoon recht in je ponem aan en staren hun ogen uit hun kop :D:D:D:)>
Opmerkingen als: Hé dat lijkt wel een kabouter of iets in die trant heb ik allemaal al gehoord :D
 
P

PUNK-JAZZ

Guest
Hahahahaha...kinderen zijn zo eerlijk...van hen krijg je juist de mooie kritieken :D(Y)
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
De grappigste commentaar komt momenteel bij mij nog steeds van mijn moeder.

Die vraagt me elke keer hoe lang hij eigenlijk moet worden voor ik hem af ga scheren :D.
 
P

PUNK-JAZZ

Guest
"Verdachte" Cowboy :D

Wat is op hierop uw antwoord?:D


TRACKER -LENGTE :)> :D :)> :D :)> (Y)
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Ik maak dan elke keer de vergelijking met iemand die zijn haar laat groeien.
Die vragen ze toch ook nooit hoe lang het gaat moeten zijn voor het er HELEMAAL af zal gaan :)>
 

Ratlook

Volle Baard
---
Ik heb eigenlijk nog bijna geen reacties gekregen op

mijn baard-groei ...

Wel een paar over mijn "kale" kop nu..

---
 

Matiezzz

Baard
Oerbaard
Tja.... Moeite... Is niet echt moeite...
Je moet het geluk hebben dat je een volle baardgroei hebt.
Je moet door de reacties heen prikken die uit je omgeving gaan komen.
Een beetje doorzettingsvermogen is wel wenselijk.
En mij heeft het geholpen om een baardgoeidoel te hebben.

Daarnaast is het een kwestie van eerst 2 maanden niet scheren, en daarna issie vaak vol genoeg om een modelletje dr van te maken.

Good luck...
 

Jasper

Baard
Hallo heren, ik ben nieuw hier. Mijn vraag is of Indo's zoals ik ook ooit een machtige baard kunnen krijgen? Ben al zes weken onderweg.
 

Jasper

Baard
O, dankje. Dan hoef ik me niet zorgen te maken. Mijn vriendin vond het niks, dus heb ik me 10 jaar lang ingehouden en daarvoor groeide er niet veel.
 
Banner image
Top