hoeden, petten, bandana, zonnebrillen, cremes, bescherming tegen teveel zon

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Dat zou een zeer lang filmpje worden, want @Pellie heeft een omvangrijke verzameling en zelf zit ik aan de 47 hoofddeksels. :)

Ik heb na de Baardborrel in Groningen het besluit genomen een groot aantal Fedora's en Homburgs te gaan verkopen en wel met een weloverwogen redenatie: doordat de baard langer wordt gaat een hoed steeds kleiner lijken. Waar vroeger sommige hoeden groot leken, zien ze er momenteel klein uit, waardoor ik steeds meer op een Chassidische Jood begin te lijken.:confused:
Ik draag alleen nog mijn Western hoeden met comfort en het zijn de hoeden, waar ik ooit mee begon. Ik heb er constant één op en heb ze voor iedere weersomstandigheid en bezigheid: nette in meerdere kleuren, werkhoeden, reishoeden, bos- of strandwandelinghoeden, avondje-doorzakkenhoeden, terreinrijden-in-de-blubberhoeden en ga zo maar door.
Ik schakel terug op de oorsprong en de rest gaat de deur uit.

Gisteravond was ik bij één van mijn neven op bezoek en rond middernacht gingen we zijn hond nog even uitlaten. Jas aangetrokken, Western hoed over mijn hoofd getrokken en mijn neef vraagt: 'Ga je zo de straat op?'.
'Nee, ik trek eerst mijn Smurfen-pak aan!', antwoord ik en stap naar buiten. Einde discussie.:D
 
P

Pellie

Guest
Dat zou een zeer lang filmpje worden, want @Pellie heeft een omvangrijke verzameling en zelf zit ik aan de 47 hoofddeksels. :)

Ik heb na de Baardborrel in Groningen het besluit genomen een groot aantal Fedora's en Homburgs te gaan verkopen en wel met een weloverwogen redenatie: doordat de baard langer wordt gaat een hoed steeds kleiner lijken. Waar vroeger sommige hoeden groot leken, zien ze er momenteel klein uit, waardoor ik steeds meer op een Chassidische Jood begin te lijken.:confused:
Ik draag alleen nog mijn Western hoeden met comfort en het zijn de hoeden, waar ik ooit mee begon. Ik heb er constant één op en heb ze voor iedere weersomstandigheid en bezigheid: nette in meerdere kleuren, werkhoeden, reishoeden, bos- of strandwandelinghoeden, avondje-doorzakkenhoeden, terreinrijden-in-de-blubberhoeden en ga zo maar door.
Ik schakel terug op de oorsprong en de rest gaat de deur uit.

Gisteravond was ik bij één van mijn neven op bezoek en rond middernacht gingen we zijn hond nog even uitlaten. Jas aangetrokken, Western hoed over mijn hoofd getrokken en mijn neef vraagt: 'Ga je zo de straat op?'.
'Nee, ik trek eerst mijn Smurfen-pak aan!', antwoord ik en stap naar buiten. Einde discussie.:D
Jammer dat je niet dezelfde maat hebt dan ik.
47 Hoeden is een behoorlijk aantal, daar zit ik niet aan hoor.
Jammer van je verkoop, maar begrijp het op zich wel, maar je zou ook je baard kunnen inkorten, dan lijken de hoeden weer een normale proportie te hebben :)
 

Texman

Koning Baard
Misschien leuk hier dit filmpje. Ik kan me zo niet herinneren dat hij hier al eens geplaatst is. Kwam hem net tegen via een @redangel topic. Hij ( de Sultan of Silver) laat ook een Bolhoed zien......oei oei oei wat mooi. :):):):):);)

Over bolhoeden gesproken (A crowd waits for the gates of the Columbian Exposition to open on its first day, 1893.) vroeger wisten ze er ook raad mee.
pacyga_fig-49.jpeg
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Een geweldige hoed! (Y)
De "boxie crowns" staan je zoveel beter, dan die suffe, vilt-besparende, punthoedhoedjes. Hier kom je tenminste met een gedegen hoed ergens de hoek omzeilen of binnenstappen.
Mooie kleur, goed model, prima diamond crown en exclusieve hoedenband met accent.
Fantastische aankoop!
 
P

Pellie

Guest
Een geweldige hoed! (Y)
De "boxie crowns" staan je zoveel beter, dan die suffe, vilt-besparende, punthoedhoedjes. Hier kom je tenminste met een gedegen hoed ergens de hoek omzeilen of binnenstappen.
Mooie kleur, goed model, prima diamond crown en exclusieve hoedenband met accent.
Fantastische aankoop!
Ik heb helemaal geen suffe viltbesparende punthoedjes o_O Misschien de Oddchap in jouw ogen?
Toch bedankt voor je compliment (Y):D
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Gisteren was ik op bezoek bij een nu al 38 jaar bevriend stel. Hun dochter, die ik al sinds de bevruchting ken, was er ook met haar man en 8-jarige zoon Guus.
Zodra ik binnenstap begint het avontuur voor Guus, want voordat ik mijn jas uit heb weten te krijgen volgt zijn vraag: 'Mag ik je cowboyhoed op?'.
'Als je er voorzichtig mee bent', antwoord ik en dan verdwijnt Guus met mijn hoed op zijn hoofd om ermee te paraderen of op een stoel te gaan zitten stralen.
In het foto-album van zijn moeder had hij enige tijd geleden oude rodeo-foto's van mij ontdekt en haar de oren van het hoofd gevraagd. 'Dat moet je hem zelf maar vragen, als je hem weer ziet', had ze gezegd, dus nu kreeg ik de vragen-regen cadeau.
'Heb je die laarzen nog? Waarom draag je handschoenen? Is dat een echt geweer? Waarom zit je in het verband? Kun je echt lasso'en?'. Ik probeer geduldig uit te leggen, dat het "geweer" eigenlijk een revolver was (geholsterd, want dat was toen nog wettelijk toegestaan), dat "het verband" zwachtels waren om geen blessures op te lopen en dat ik de laatste tijd niet echt meer een lasso nodig heb, behalve als hij er vandoor wil gaan met mijn hoed.
Over zijn volgende vraag heeft Guus waarschijnlijk diep nagedacht: 'Waarom kijk je zo stoer op alle foto's?'. Ik schiet in de lach: 'Dat is meer concentratie, dan stoer doen, Guus'.
'Dat ga ik oefenen', deelt hij me ernstig mede en spoedt zich naar de hal, waar een spiegelwand is. Een kwartier later komt hij vragen of ik een foto van hem wil maken.

Ik heb het sterke vermoeden, dat ik binnenkort één van mijn Western-hoeden zal moeten doneren aan een cowboy, die stoer, danwel geconcentreerd kan kijken. ;):D

image.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Banner image
Top