Hoe wordt er op het werk gereageerd op jullie baard?

Markus

Baard
Goede avond heren!:)>

Ik vroeg mij af hoe er bij jullie op het werk gereageerd wordt op jullie baard?
Negatieve reacties? of misschien wel positieve!?

Ik zelf ben werkzaam als Product Development Engineer, oftewel groot en deels op het kantoor! Ik kom ook wel eens
bij klanten voor een meeting of bespreking, maar heb verder nooit iets negatiefs ondervonden.

Toch kan ik mij voorstellen dat er werkgevers zijn die het er niet mee eens zijn als je met een flinke baard rondloopt.

Hoe zit dat bij jullie!?:)>
 

Diederik

Volle Baard
Het wisselt wat.

Mijn baas heeft zelf ooit een baard geprobeerd, maar dat lukt niet. Dus enerzijds is hij jaloers en aan de andere kant heeft hij er wel respect voor.

Zolang je jezelf goed verzorgt en representatief gedrag vertoont zal niemand aanstoot nemen aan je ontwikkelende baard.

En als ze dat wel doen: 'I didn't grow it for you'.
 

komodo

Baard
Op het werk zie ik mensen wat meewarig kijken naar mijn zich nog ontwikkelende baard. Laatst was ik bij een recruiter die wel zichtbaar schrok. Ik werk in de farmaceutische industrie en dat is nogal een conservatieve tak van sport. Maar goed, ik doe wat ik wil. Ik heb ook een tijd lang haar gehad en daar schrok men nog veel erger van.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
 

GlennBG

Volle Baard
Ik ben werkzaam in de maatschappelijke opvang...
Bij mijn klanten soms verbaasde, maar overwegend positieve reacties.
Herkenning! ;)
Van mijn teamleden ook nooit iets negatiefs vernomen, ook niet vanuit het management.

Als je je baard met trots draagt lijkt mij dat je een grote mate van zelfverzekerdheid aan de dag legt. Hierdoor ervaar ikzelf alleen maar respect.

Verder zorg ik dat ik er verder tiptop verzorgd uit zie, scheelt alles.
 

Markus

Baard
Verbaasde gezichten kan ik wel enigzins snappen! Voor bij een grote baard! Het is natuurlijk niet iets dat je elke dag tegen komt.. en vooral niet op het werk.

Denk ook dat er een hoop mensen zijn die graag met een flinke baard naar het werk gaan, maar het toch niet doen omdat ze bang zijn anders bekeken te worden, of juist bang zijn voor negatieve reacties, terwijl het volgends mij toch vaak wel gerespecteerd wordt!:)>
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Er lopen nog een aantal topics hierover, voornamelijk met opmerkingen en reacties die niet leuk waren voor de baarddrager.

In mijn werkomgeving wordt de baard gedoogd, maar dan voornamelijk omdat ik hem zelf zo om het half jaar enkele centimers laat inkorten.
Logisch want..........er zijn omwille van het dragen van onder andere een gasmasker wel een "paar beperkingen" helaas.

Algemeen denk ik dat de meeste mensen opmerkingen geven omdat ze er moeten aan wennen.

Uit ervaring denk ik dat de meeste opmerkingen stoppen na................een paar jaar :)>

Vanaf dan beginnen er dan weer grappen te komen vanwege mensen die je nooit zonder baard gekend hebben en dan plots geconfronteerd worden met een oude foto van je of iets dergelijks ;)
 

Markus

Baard
Ow excuus! Had niet gezien dat er al meer topics over waren!

Vanaf dan beginnen er dan weer grappen te komen vanwege mensen die je nooit zonder baard gekend hebben en dan plots geconfronteerd worden met een oude foto van je of iets dergelijks ;)

Dit is ook wel herkenbaar idd! Ik zelf heb al een jaar of 3 een kort "2 weken" baardje gehad.. maar als mijn vriendin of andere vrienden dan weer fotos van daarvoor, zonder baardje zien, liggen ze ook in een deuk van het lachen :p

Dan komt de babyface weer naar boven :rolleyes:
 

Hartenheer

Zware baard
Ach ik ben in mijn jeugd 1x ontslagen omdat ik mijn baard niet wilde afscheren.
Het was nog in mijn studietijd.

Op mijn latere werk moesten ze wel een korte baard toestaan. Aangezien er nogal veel bekende mensen kwamen moest je er altijd verzorgt uitzien.
Of een ongeschoren kop met stoppelbaard {groeit heel hard}, of een kort baardje.
Ze hadden dus gewoon geen keuze
 

komodo

Baard
Ach ik ben in mijn jeugd 1x ontslagen omdat ik mijn baard niet wilde afscheren.
Het was nog in mijn studietijd.

Op mijn latere werk moesten ze wel een korte baard toestaan. Aangezien er nogal veel bekende mensen kwamen moest je er altijd verzorgt uitzien.
Of een ongeschoren kop met stoppelbaard {groeit heel hard}, of een kort baardje.
Ze hadden dus gewoon geen keuze
Ontslagen zelfs. Had me niet gerealiseerd dat baarden zulke heftige emoties konden opwekken bij het gladde deel van de mensheid....


Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
 

Hartenheer

Zware baard
Het was in mijn studie tijd, toen ik mijn geld moest verdienen bij Albert Heijn.
Ik werd bij de bedrijfsleider geroepen, en mij vertelt dat alleen afdelingschefs een baard mochten dragen.
Als antwoord gaf ik: o dan is het snel opgelost. Je maakt me gewoon afdelingschef.
Maar geloof dat hij dat niet bedoelde :D
 

Markus

Baard
Het was in mijn studie tijd, toen ik mijn geld moest verdienen bij Albert Heijn.
Ik werd bij de bedrijfsleider geroepen, en mij vertelt dat alleen afdelingschefs een baard mochten dragen.
Als antwoord gaf ik: o dan is het snel opgelost. Je maakt me gewoon afdelingschef.
Maar geloof dat hij dat niet bedoelde :D

Wow meen je dat ja? Wat een stel idioten daar dan! Had je hem wel eraf gehaalt?
 

komodo

Baard
Wat een ongelooflijk vreemd beleid. Maar goed, ik heb ooit eens te horen gekregen dat alleen managers in pak mochten komen bij de fabriek waar ik op kantoor werkte, dat vond ik ook heel vreemd. Ach ja, werkgevers....

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
 

Markus

Baard
Wat een ongelooflijk vreemd beleid. Maar goed, ik heb ooit eens te horen gekregen dat alleen managers in pak mochten komen bij de fabriek waar ik op kantoor werkte, dat vond ik ook heel vreemd. Ach ja, werkgevers....

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Ook al zo achterlijk.. beetje uit de hoogte willen doen.. die lui:confused:
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Wat een ongelooflijk vreemd beleid. Maar goed, ik heb ooit eens te horen gekregen dat alleen managers in pak mochten komen bij de fabriek waar ik op kantoor werkte, dat vond ik ook heel vreemd. Ach ja, werkgevers....

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Daar is wel een remedie voor: zorg dat je zelf de baas bent! :D
 

Hartenheer

Zware baard
Wow meen je dat ja? Wat een stel idioten daar dan! Had je hem wel eraf gehaalt?
Echt niet.
Ik was toen met 2 hogeschool studies bezig en toen was men blij als ze personeel konden vinden.
Dus de andere dag had ik al weer een inkomen
[DOUBLEPOST=1484855728][/DOUBLEPOST]
Daar is wel een remedie voor: zorg dat je zelf de baas bent! :D
Daar had ik ook voor gezorgd.
Na nog 2 hogeschool studies was ik grafisch technisch ingenieur en de {interim}manager
De ander studies heb ik nooit als beroep uitgeoefend
 

Derek

Baard
Ik heb pas weer beetje onkruid weg gehaald, kreeg een aantal "complimenten" dat ik zo naar het Oosten kan, al met al trek ik me er niks van aan. Toch maar even ingekort omdat ik zelf vond dat ik geen model meer in mn baard kon krijgen, heb wel afgewacht met de 24 uurs regel maar toch besloten dus om wat in te korten.

Al met al, trek niks van negatief comentaar aan en trek je eigen plan met uw baard!

May the beard be with you!
 

roeldewinter

Stoppelbaard
Eerst dachten ze dat het wel weer zou overgaan, nu realiseren ze zich dat de kans groot is dat ie blijft. De hoon kwam eerst van de monteurs, die vinden het nu wel grappig, Nu begint het kantoorpersoneel, grapjes maken. Ik laat ze en lach mee, ik vind het prima. Ik heb een buitendienstfunctie, sommige klanten herkennen me niet direct, dat is wel grappig. Er wordt wel naar gevraagd maar geen flauwiteiten. Valt reuze mee tot nu toe.
 
Banner image
Top