hoe baard netter trimmen

DirkW

Stoppelbaard
hallo. nieuw hier op et forum.
ik wil graag men baard langer laten groeien. nu heb ik al zeker 10 jaar een baard. maar nog nooit heel lang gehad.

ook heb ik aan beide kanten een kruin op de hoek van men kaak. waar dus het haar vreemd gaat staan.

hoe kan ik men baard trimmen om m wat netter lang te laten groeien.

bedankt
 

Texman

Koning Baard
hallo. nieuw hier op et forum.
ik wil graag men baard langer laten groeien. nu heb ik al zeker 10 jaar een baard. maar nog nooit heel lang gehad.

ook heb ik aan beide kanten een kruin op de hoek van men kaak. waar dus het haar vreemd gaat staan.

hoe kan ik men baard trimmen om m wat netter lang te laten groeien.

bedankt
Ha @DirkW,
Welkom op ons leuke forum.
Op je foto zie ik dat al een erg mooie baard hebt (Y)(Y)(Y):)>.
Maar als je hem langer wil laten groeien begin dan eerst met het front van je baard.
Het front bepaalt voor een groot deel het aanzien van je baard.
De zijkanten van je baard moet je altijd iets korter houden en dat komt goed uit in jou geval zodat je de vreemde uitgroei wat in toom kan houden.
Je zal eerst wel weer door een wat slordigere periode heen moeten om een mooi resultaat te komen.
Maar ik denk dat dat het wel waard is.
Hou ons maar op de hoogte,
Texman :)>
 

tijn

Zware baard
Hoi @DirkW . Welkom hier op het best wel gezellige en vooral leerzame forum. Je baard langer laten groeien gaat het beste als je er niks aan doet hahaha. Gewoon lekker door laten groeien. Verder wat @Texman al zegt, de zijkanten wat korter houden. Maar vooral laten groeien. Ik vind dat je al lekker opweg bent hoor. Prima baard.
 
Goeiedag meneer,

Je wilt het Langer laten groeien maar ondertussen met een trimmer onderhouden, zodat het netjes uitziet, snap het hoor.

Hoeveel mm heeft je baard?
Op hoeveel mm trim je jouw baard?
Je laat het toch niet door een barber doen, of Wel?
 

DirkW

Stoppelbaard
Goeiedag meneer,

Je wilt het Langer laten groeien maar ondertussen met een trimmer onderhouden, zodat het netjes uitziet, snap het hoor.

Hoeveel mm heeft je baard?
Op hoeveel mm trim je jouw baard?
Je laat het toch niet door een barber doen, of Wel?
hallo. is nu 1 tot 4 cm ofzo overal wat verschillende lengtes kin wat langer wangen wat korter.
nee werk het altijd zelf bij. nog nooit bij een barber geweest.

vind nu dat het bij de wangen enzo wat te dik/breed word. welke lijnen moet ik ongeveer aanhouden om het wat smaller/strakker te krijgen?
 

Bijlagen

  • 17003211139614827588059724480974.jpg
    17003211139614827588059724480974.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 62
Goeiedag meneer,

Als je strake lijn wilt hebben, lijkt het mischien makkelijk met een baardtool.

Wat gebruik je momenteel voor het contouren van je baard?
Gebruik je een baardtool?
Weet je wat een baardtool is?
 
Laatst bewerkt:

Michael86

Baard
Ik zou ook gewoon rustig laten groeien. Het ziet er allemaal nog net uit, laat gewoon ff doorgroeien. Je kan al lijnen uitzetten, maar het probleem is dat je die ook per ongeluk kan te ver bijwerken. Gewoon even afblijven en zoals eerder gezegd “rustig verder baarden “ :)> grtjs en succes
 

DirkW

Stoppelbaard
weer een dikke week verder. komt al mooi wat lengte in vind ik.

heb men wangen en bakkebaard iets smaller getrimd. en snor iets korter in het midden zodat ik niet zon mond vol haar heb haha.
al vind ik een dikke walrus snor ool wel gaaf

maar ik ben wel tevreden hoe die gaat
 

Bijlagen

  • 20231124_173723.jpg
    20231124_173723.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 75
  • 20231124_173718.jpg
    20231124_173718.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 75
  • 20231124_173710.jpg
    20231124_173710.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 75

Michael86

Baard
Het gaat goed :)> Je kan je walrussnor aangenamer houden door geregeld met haardroger en krulkam (geen idee hoe dit ding eigenlijk noemt, maar die ronde kam/borstel die iedereen wel kent). Hierdoor lijkt de snor nog dikker en terwijl zijn de meeste van die irritante snorharen mee naar voor gewerkt en heb je er veel minder last van in je mond(Y) veel succes met je verdere baardreis
 

DirkW

Stoppelbaard
Het gaat goed :)> Je kan je walrussnor aangenamer houden door geregeld met haardroger en krulkam (geen idee hoe dit ding eigenlijk noemt, maar die ronde kam/borstel die iedereen wel kent). Hierdoor lijkt de snor nog dikker en terwijl zijn de meeste van die irritante snorharen mee naar voor gewerkt en heb je er veel minder last van in je mond(Y) veel succes met je verdere baardreis
welke kant moet ik het dan naartoe blazen. naar voren. of juist meer naar de hoeken van men mond werken om de snor dikker te laten lijken?

jaar of wat geleden de snor wel eens uitgegroeid. vond et wel gaaf maar erg vervelend met eten en zon natte snor als je met koud weer buiten werkt haha
 

Bijlagen

  • Screenshot_20231126_232049_Gallery.jpg
    Screenshot_20231126_232049_Gallery.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 66
Banner image
Top