Hebben jullie dat ook soms?

rudolf

Baard
Flink vent, als je dat doet met een open mes.
Het mes aanzetten zonder zicht op het snede!

Als ik mezelf wil mutileren, weet ik wel een andere manier!

Igor als je de hoek eenmaal weet is het een eitje. Nagenoeg het zelfde beweging als haar kammen.
 
Igor als je de hoek eenmaal weet is het een eitje. Nagenoeg het zelfde beweging als haar kammen.

Absoluut, maar die moed heb ik nog lang niet om dat uit te proberen. Ik vrees echt dat ik bij de ronding van het achterhoofd, ergens een flinke lap huid weg scheer.

Met deze angstige gedachte is het al een voorbode om gedoemd tot mislukken naar mijn idee.

Ik ga er van uit dat jij je hoofd dus met een open mes scheert!?
 

rudolf

Baard
Absoluut, maar die moed heb ik nog lang niet om dat uit te proberen. Ik vrees echt dat ik bij de ronding van het achterhoofd, ergens een flinke lap huid weg scheer.

Met deze angstige gedachte is het al een voorbode om gedoemd tot mislukken naar mijn idee.

Ik ga er van uit dat jij je hoofd dus met een open mes scheert!?

Tot voor kort was ik net als jij een natscheerder ik schoor hoofd en gezicht met open mes. Zit nu op 5 weekjes baard voor mij een uniek iets. maar hij groeit
 

Almer

Baard
Maatje van mij doet het ook zelf met een open mes, die stond dan s'ochtends vroeg met zijn hele kop onder de scheerschuim daar zich te scheren.

Volgens mij wordt de huid naarmate je het meer doet steeds stugger en gaat het ook steeds soepeler. Ben zelf recent wel over gestapt naar een shavette maar dat is meer omdat mijn mes niet scherp genoeg bleef en ik steeds meer irritatie kreeg. Zouden we altijd nog eens voor naar een cursus gaan maar blijft er maar bij :p
 
Maatje van mij doet het ook zelf met een open mes, die stond dan s'ochtends vroeg met zijn hele kop onder de scheerschuim daar zich te scheren.

Volgens mij wordt de huid naarmate je het meer doet steeds stugger en gaat het ook steeds soepeler. Ben zelf recent wel over gestapt naar een shavette maar dat is meer omdat mijn mes niet scherp genoeg bleef en ik steeds meer irritatie kreeg. Zouden we altijd nog eens voor naar een cursus gaan maar blijft er maar bij :p
Staan zat filmpjes en schriftelijke uitleg over het slijpen (scherp houden) van een mes.

En op shavingsociety.nl zijn een paar lui, dacht ik, die een messen slijp service aanbieden.

Persoonlijk vind ik een shavette voor het bijwerken van me wanglijn handiger dan een open mes. Ik ben namelijk langer bezig met het schoonmaken en weg leggen van het mes dan dat ik bezig ben met het bijwerken.
 

Almer

Baard
@HairyBeard het scherphouden is meer het probleem, ik vind de kosten van zo'n set te absurd. En als ik het dan vergelijk met een shavette van 8 euro met 20 mesjes voor 2 euro dan is voor mij en mijn minimale scheerinspanningen dit ruim voldoende en ligt mijn open mes lekker in zijn bakje te pronken want vet is het wel.

En zolang mijn haar door blijft groeien scheer ik mijn hoofd niet :p dat komt met een 20 tal jaar ofzo wel
 

Guido1994

Baard
Ik heb die gedachte de laatste tijd ook wel eens. Maar niet om het weg te halen vanwege de baard maar puur vanwege het feit dat klassiek scheren met een open mes, mijn hobby was vóór ik aan den baard geraakte!

Ik mis gewoon het zingende geluid van een 'hollow' mes, die de baardhaartjes met de lichtste aanraking van de snede, doen scheiden van het gelaat.
Dat was voor mij het echte Zen momentje van de dag!

Maar als ik mijn baard aanraak. Of in de spiegel kijk. Vind ik het gewoon zonde om al dat toewijding weg te scheren. Neen, den baard gaat nog niet weg! Lets go epic on this one!!

Ik heb ook een open mes, die ligt nu stof te vangen inderdaad. Ik had laatst een stuk eraf getrimd en was toen uitgeschoten waardoor ik weer overnieuw moest beginnen. Baalde er echt van. Achteraf denk ik dan: Waarom doe ik dat soort domme dingen! maarja so be it.
 

Ontw3rper

Baard
Open mes, heerlijk. Houd mijn mes scherp met een mooie sljpsteen/strop kun je prima zelf. Inderdaad het zen momentje en geluid is wat ik nu mis.
 

Elfentaal

Stoppelbaard
Nooit eigenlijk, alleen de opmerkingen vind ik wel eens vermoeiend: waarom een baard, zit dat niet in de weg, dat wordt toch vies, wat vind je vrouw ervan, je lijkt wel een terrorist.... zucht.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Nooit eigenlijk, alleen de opmerkingen vind ik wel eens vermoeiend: waarom een baard, zit dat niet in de weg, dat wordt toch vies, wat vind je vrouw ervan, je lijkt wel een terrorist.... zucht.
Mijn buurman vorige week: 'Je krijgt er wel een ouwe kop door'. Toen ik antwoordde, dat dat meer door mijn leeftijd, dan door mijn baard komt, wist hij niet meer wat hij moest zeggen.
 

Rhoov

Stoppelbaard
Nooit eigenlijk, alleen de opmerkingen vind ik wel eens vermoeiend: waarom een baard, zit dat niet in de weg, dat wordt toch vies, wat vind je vrouw ervan, je lijkt wel een terrorist.... zucht.

Daar had ik in het begin ook problemen mee.. je lijkt wel een moslim, je krijgt wel een oude kop.. etc etc. Gelukkig ook net zoveel positieve hoor.
En zoals mijn meissie altijd zegt "het is jouw kop, jij moet er mee doen wat je wilt"
 
Banner image
Top